
Ir normāli iemācīties no viena projekta un iegūtās zināšanas izmantot nākamajā, uzskata Zigmārs Dzērve, rādot balvu, ko 2020. gadā ieguva par TimeCap. Foto — Ieva Salmane.
Ik gadu tiek pārdoti daži Latvijā dibināti jaunuzņēmumi. Darījumu summas mērāmas pat miljonos eiro. Taču ceļš līdz tam bieži vien ir prasījis lielu neatlaidību
Jaunuzņēmumu pasaule ir jautra un viegla. Nauda nāk pati no sevis, birojā atliek tikai dzert smūtijus un spēlēt pingpongu. Tik idillisks tēls agrāk bija uzburts šai sfērai, un pirms dažiem gadiem bija jūtams milzīgs uzrāviens. Patlaban burzma jaunuzņēmumu lauciņā mazliet pieplakusi, jo cilvēki sapratuši, ka patiesībā uz mērķa sasniegšanu ved tikai un vienīgi ļoti smags darbs.
Straujākais kāpums bija 2019. gadā, kad Latvijā tika nodibināti 104 jaunuzņēmumi, rāda Jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstības stratēģijas 2022.—2025. gadam dati. 2021. gadā Latvijā bija 512 uzņēmumi, kuru vecums nepārsniedza septiņus gadus un kas vietējās un starptautiskās datubāzēs definēti kā jaunuzņēmumi. Savukārt Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas Startin.LV ikgadējā ziņojumā par 2022. gadu minēts skaitlis 336. Tas nenozīmē, ka uzņēmumu skaits ir strauji sarucis — atšķiras datu ievākšanas metodes, skaidro Eduards Ritums no Startin.LV. Viņš informāciju ievāc manuāli. Šogad apzināti jau 450 jaunuzņēmumi, kas varētu būt 80% no reālā skaita.