Cik mirušo vēl vajadzīgs?

34

Komentāri (34)

Gaisma; Enģelis 20.10.2013. 22.46

Par rakstu. Nevajag liekuļot, Šica kungs. Jums ka ārstam ir lieliski zināms, ka šie astoņi mirušie ir tikai maza aisberga virsotne tiem tūkstošiem, kas priekšlaicīgi atmetas no nelegālā (un ne tikai) alkohola. Kā no politiķa vēlētos no jums sagaidīt arī kādus priekšlikumus problēmas risināšanā.

0
0
Atbildēt

0

Irena Cirule 18.10.2013. 13.17

Bsh. Normāla dabiskā atlase. Ja “sociāli nelabvēlīgi” ļautiņi vēlas indēties un pat noindēties, kāpēc kādam būtu viņiem jātraucē? Piedodiet, ar kādām tiesībām brīvam cilvēkam grib liegt iespēju mājās sadzerties metilspirtu/etilspirtu vai jelko citu līdz nāvei?! Kas raksta autoram devis tiesība noteikt kā citam ir labāk? Tāpēc, ka ārsts ar izglītību un pieredzi? Bet sīnim sava pieredze…
Ārsti vispirms varētu veltīt gana pūļu un uzmanības tiem, kas vēlas gan dzīvot, gan ārstēties!

+1
0
Atbildēt

0

Leons Rapiņš 18.10.2013. 11.08

Padomju laikā (pazīstot savu pilsoņu mentalitāti), metilspirts bija glabājams seifos. Ar kriminālpantu nodrošināts. Un tāpat bija pastāvīgs procents noplūdēm. Letālām.
Un točku vajāšana nav risinājums (tāpēc ka acīmredzams).
Ko darīt?
Jo ir tikai 2 risinājumi: a)Izslēgt indīgās dziras nonākšanu nelaimīgo mutēs. Ieslēdzot dziru seifos un aizlīmējot lietotāju mutes.
b) Laist metilspirtu plašā apgrozībā. Tehniskām vajadzībām. Protams, atbilstoši marķējot un visus iespējamos brīdinājumus un galvaskausus sadrukājot.
Pēc kāda laika tautā vajadzētu rasties zināmai imunitāte. Kā pret elektrību kontaktligzdā.
(“Trīs vīri laivā” vāra tēju uz spirta plītiņas, dedzinot metilspirtu. Bez mēģinājuma atlašķēt un iebliezt). Tur tas strādāja.)

Ja nenostrādās pie mums, tad – “ja tas nav labs pret ķirmjiem, tad gan es nezinu, kas vēl varētu būt labs”

0
0
Atbildēt

0

Baiba Eglâja 16.10.2013. 23.31

Poličiem nebūs jācīnās ar gadiem esošajām točkām, ja ar to produkciju poliči sadzers ar aizsargājamajiem… Nodokļu maksātāju naudu atlikušie poliči varēs izmantot noderīgākiem pasākumiem… Un Šicam, cerams, būs tik 1x jāuztraucas…

0
0
Atbildēt

1

    inesite15 > Baiba Eglâja 18.10.2013. 22.20

    – poliči nav vainīgi – poliči ir TIKAI pārmijnieki.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ivetao2007 16.10.2013. 23.05

Principā uz ielas gulošam alkoholiķi es palīdzību nesniegšu. Kamēr nebūšu redzējis kā ar spēku lej alkoholu mutē. Vakadzīgi muhamedāņu šariatā likumu daļa, kur alkoholiķus ierok zemē līdz krūtīm un nomētā ar akmeņiem, bet nerkomānus – pakar. Nupat LTV kads policijas generālis stāstīja par cīņu pret “točkām” Ši ģenerāļa seja atgādinaāja hronisku dzērāju. Tāds tādu sargās!?

+1
-1
Atbildēt

1

    inesite15 > ivetao2007 18.10.2013. 22.19

    “Plus_opinionmezavilks……………

    – te ir viens vārds “šariats” – tieši tas MOMENTĀ ienāk prātā – UN CITS NEKAS .

    0
    0
    Atbildēt

    0

Juris Dzelme 16.10.2013. 22.20

kamēr mirst pa vienam un klusi, tikmēr viss ir ciniski klusi. bet kad kājas atstiepj redzami vairāk, tad tikai patrokšņo:P policisttiem vajadzētu atkāpties no amata, ja kādu točku atrod viņu iecirknī !!!

+2
0
Atbildēt

0

ltvpanorama 16.10.2013. 19.37

Šicam atkal orgasms par iespēju pazīmēties mēdijos..otrs tāds pats mudaks ir Apinis..kungi, strādāt vajag katru dienu, nevis uz ugunsgrēka fona reklamēt ugunsdzēšamos aparātus..

+2
-6
Atbildēt

0

Leons Rapiņš 16.10.2013. 18.02

“… jo gandrīz visi saindētie noliedza kā pirkšanas, tā arī lietošanas faktu, pat tie, kuriem bija izteikti simptomi, pat jau iestājušies redzes traucējumi, kas draud ar aklumu.”
J.Biotops ziņās: Točku klientu un personāla vidū diezgan izplatīta ir pārliecība, ka par garšīgo metilspirtu vienkāršās tautas apspiedēji un legālo šņabju tirgotāji izplata nešķīstus melus. Pagaršojot taču katrs pats var pārliecināties, ka manta īsta un laba – ko „tie tur augšā” muld!

Te jau ir tā problēma. Kā tai kirgīzu parunā, ka zirgu var pievest pie ūdens, bet nevar piespiest dzert.

+5
0
Atbildēt

0

Ieva 16.10.2013. 17.53

Vācijā ne tik sen atpakaļ legalizēja prostitūciju. Vai tas notika tāpēc, ka Vācijas sabiedrība to uzskatīja par labu esam? Nē, tikai tāpēc, ka ar to tā var efektīvāk cīnīties.
Puritāniskais likums netirgot alkoholu pēc 10, lielie izcenojumu no vienas puses, policijas impotence no otras ir radījušas vispārēju točku kustību. Un puritāniski pareizie likumi dod pretēju efektu – cilvēki indējas un mirst. Tāpēc būtu jāatceļ tirdzniecības aizliegums pēc 10. Un, manuprāt, pat nevajadzētu nekādu lēto šņabi, pietiktu ar to pašu alu lielajās plastmasas pudelēs.
Citādi ar cīnu pret alkoholu esam panākuši pretējo efektu, nelegālais rūpals plaukst,nodokļi netiek maksāti un valsts kasi nepapildina, alkoholu var nopirkt jebkurā diennakts laikā, jo policija ir nespējīga ar to cīnīties,… un cilvēki mirst.. Tāds ir labā un pareizā likuma rezultāts. Sliktajiem lietuviešiem tā nav, bet cilvēki nemirst. Tad kā pareizāk?

+3
-1
Atbildēt

2

    Rita Lazda > Ieva 17.10.2013. 01.19

    Nē, es pilnīgi nepiekrītu. Visi tagadējie zilīši ir nolemti – palīdzēt viņiem reāli vairs nevar, bet nākamā paaudze gan ir jāaudzina lietot alkoholu savādāk – pēc citiem likumiem.

    Nezinu par Vāciju, bet man ir aizdomas, ka Reeperbahn pastāv jau sen un legāli prostitūcija arī pastāv sen – vienīgais ka mūsdienās tā vairs nav amorāla un nosodāma nodarbe.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Ieva 20.10.2013. 22.24

    Puritāniskais likums netirgot alkoholu pēc 10
    —————
    Zini, es neesmu muļķis iedzert, tomēr pēc likuma pieņemšanas nekādas točkas apmeklējis neesmu, kaut gan pēc desmitiem agrāk iepirkties gadījās. Vaimanas par lielo akcīzi ir pilnīgi glupas – divlitru septiņnnieki “ali” par latu atrodas vienā cenu segmentā ar krutku, tā ka nevajag;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

janis17 16.10.2013. 16.56

Skaidrs ir tas, ka pat vislētākā gala alkohola cena ir pārāk augsta “lētā gala dzērājiem” un viņu pirktspējai dēļ pārmērīgās akcīzes. Tāpēc rodas pieprasījums pēc točku pakalpojumiem. Domāju, ka policisti pat ir ieinteresēti točku eksistencē, jo saņem regulārus maksājumus, kaut nelielus, bet patīkamus.
Velti un nevietā te būtu moralizēt par tēmu “dzert ir kaitīgi”. Bez tam, lai arī cik miljonus neizmestu “cīņā pret nelegālo alkoholu”, ja pieprasījums ir, tad spirķik, sigareti arī būs. Ūdens pret kalnu netek.
Starp citu, Vilks varētu kādā dienā velīt laiku kādas Rīgas miskastes satura analīzei. Paskatīties kāds % no izmestajām tukšajām cigarešu paciņām ir ar Krievijas akcīzes marku! Mana prognoze 60-70%. Tā nu gan būtu nauda, ar kuru pietiktu skolotāju algām, ja vien līdzsvarotu akcīzi ar pirktspēju, varētu iekasēt 2reiz vairāk.

+5
-1
Atbildēt

2

    Vineta > janis17 16.10.2013. 17.40

    aivarsk
    Paskaties kā Centrāltirgū spirķikvodkasigareti tirgotāji draudzīgi sarunājas ar Ušmerika milicijas pārstāvjiem. Kozlovska miliči, kas palīdzēja fašistu mērglim Korenam un citiem noziedzniekiem apgānit latviešu rīkoto svinīgo piemiņas pasākumu 16. martā, no tās pašas šnites.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    inesite15 > janis17 18.10.2013. 22.24

    oi, da labi, General !
    – Kad bijis savādāk ?
    Domā, 80 % to pašu poliču un spirta tirgotāju NEGRIBĒTU NORMĀLĀ VIDĒ DZĪVOT ?
    Fishka ir ne tur.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Andis 16.10.2013. 16.34

Es tomēr piekristu raksta autora viedoklim, arī citu aspektu dēļ: šādu “točku” eksistence apliecina šīs valsts, tās tieslietu sistēmas mazspēju. Tai dienā, kad tās būs veiksmīgi apkarotas, mana cieņa pret savu valsti būs nedaudz pieaugusi. Un būs patīkams iemesls viena krieviska vārda izzušanai no mūsu leksikas.
Protams, ar interesei vērošu arī tiesvedību pret šajā lietā aizturētajiem. Diez, vai nodokļu maksātāju apmaksātā tieslietu sistēma atkal “iesprings”, lai viņus atbrīvotu no jebkāda soda, kā tas parasti notiek?

+7
0
Atbildēt

1

    janis17 > Andis 16.10.2013. 17.03

    Padomju savienībā bija aizliegta gan pornogrāfija, gan spekulācija, stukaču bija pilns un kgb strādāja “efektīvi”. Tomēr “pornofilmas”, Emanuelas, živenes, Levi’s un Marlboro apritēja ka tik nu. Bija pieprasījums.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

kristrun 16.10.2013. 16.31

Jebkura cīņa būs bezrezultatīva, iekams cilvēki varēs atļauties nopirkt sev kvalitatīvu alkoholu un točku turētājiem radīsies iespēja atrast sev legālu nodarbošanos.

+1
-2
Atbildēt

0

janis17 16.10.2013. 16.28

Piekrītu Kalvja viedoklim. Vairākus gadus atpakaļ, kad runāja par akcīces palielināšanu un nodoklis tika ievērojami palielināts jau tika minēta šādu seku iespējamība. Toreiz tika minēts Lietuvas piemērs. Lietuvā neesot tādu “točku” un iemesls esot pavisam vienkāršs. Veikalā ir nopērkams “prastais šnabis”, viena šķirne, kurai samazināta akcīze. Vai to ražotāju konkursa kārtībā nosaka vai kā citādi, taču tiem, kas grib droši iedzert iespējami lētāko dziru ir tāda iespēja. No tā arī valsts iekasē nodokļus, noindēties īstermiņā nevar un točku nav.

+6
-2
Atbildēt

0

aivarstraidass 16.10.2013. 15.27

>>> Šodien katram būtu jāzina un jāsaprot tas, ka, pat nejauši uzcienāti, varam tikt pacienāti ar šādu nāves dziru, kas sapildīta pa miskastēm salasītās, bet ļoti skaistās ekskluzīvu dzērienu pudelēs.
======
Paldies autoram par kompetento un interesanto rakstu! Minētais teikums gan rada zināmu neizpratni – metilspirtam līdzīgi tāpat kā etilspirtam ir izteikta smarža. Neesmu metanolu ostījis, bet pieļauju, ka to nevar dzīvībai bīstamās koncentrācijās iedzert netīšām – spirta smaka būs pietiekami stipra.

Visos rakstā minētajos gadījumos cietušajiem bija NODOMS saindēties – vienīgi viņi to vēlējās darīt nedaudz lēnāk un ar citu ķīmisku vielu. Domāju, ka neko nevarēs atrisināt, kamēr vien būs iedzīvotāju vēlme saindēties kopā ar nespēju nopirkt drošas izcelsmes alkoholu. Lai cik stipra un pārtikusi nebūtu mūsu sabiedrība – cilvēkus nevar pasargāt pašus no sevis. Pat Japānā – bagātā un progresīvā sabiedrībā – daudzi tīšām padara sev galu.

Vienīgais reālais risinājums, kas nāk prātā – samazināt alkohola akcīzi (vai arī sociāli nenodrošinātajiem izsniegt subsidētus alkohola iegādes talonus), lai, teiksim, šņabi un divlitrīgo alu varētu atļauties nopirkt ikviens. Tad cilvēki uz točkām ies retāk, indēsies lēnām un ar prognozējamiem maisījumiem – un katastrofu medicīnas speciālisti varēs darīt ko citu.

+7
-2
Atbildēt

10

    silvija_vitina > aivarstraidass 16.10.2013. 15.51

    varbūt derētu padomāt arī par točku apkarošanu “de facto”? Tie, kas pērk alko točkās, diez vai pirks alkoholu veikalā, lai cik (saprātīgi) lēts tas nebūtu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    kristrun > aivarstraidass 16.10.2013. 16.58

    Jums ir aizdomas, ka tā krutka un atlašātā ļerga ar paracetamolu ir baigi garšīgās?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    janis17 > aivarstraidass 16.10.2013. 16.58

    Kāpēc Lietuvā nav točku?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Vineta > aivarstraidass 16.10.2013. 17.30

    Kalvis Apsītis
    Protams, ka metanolu var iedzert netīšām, īpaši ja rij visādus sūdus, kas trāpās pa rokai. Tāpēc jau tik daudz letālu iznākumu un redzes zaudējumu. Pavisam cita lieta, ka nezinātājam to var izdoties nospert. Drīzāk jau izskatās pēc apzinātas ļaunprātības.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Inese > aivarstraidass 16.10.2013. 21.41

    aivarsk Kāpēc Lietuvā nav točku?
    ———————–

    Kādās fantāzijās tu dzīvo? Še tev vesela interaktīvā karte ar leišu točkām:

    http://www.beseselio.lt/

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > aivarstraidass 17.10.2013. 01.04

    Heh, Jelgavā izskatās ka nekas daudz nav mainījies… jums liekas, ka Jelgavā metilspirts ir problēma? Nu, es gan tā neuzskatu – Pārlielupe ir narkomānu perēklis un no narkotikām iet bojā daudz vairāk par šiem zilīšiem. Zilīši lielākā daļa nomirst kādā kautiņā vai arī nomirst ar sirdskaiti(nu kāpēc tad viņi dzer kāds arī iedomājas?) un nomiršana no saindēšanās ir reta parādība, tā ka es jūsu vietā tā nesatrauktos par to ko viņi dzer, bet gan kāpēc… nu reāli Jelgava tak ir purvs(vismaz tāds ir aptuvenais pilsētas nosaukuma tulkojums no līvu valodas) un bezcerīga pilsēta – pie tam Pārlielupē atrodas paliels cietums(vismaz kādreiz bija – nezinu kā tagad) no kura iznākušie turpat vien apgrozījās – zaga, dzēra, laupīja un varoja. Ak jā – vēl tur ir pilns ar čangaļiem(lielu tiesu pateicoties LLU, bet nu Jelgavā nav daudz vietējo) – un viņi tak ar ir cīši lobi cilvāki, jo dzērāji…

    Nu šeit Kalvim nevar piekrist – kad cilvēks ir alkohola apreibināts, viņš var arī nejust atšķirību starp parasto un metilspirtu – BEZ TAM TIE TIEK TIRGOTI ATŠĶAIDĪTI – tā ka “izteiktā” smaka visticamāk, ka ir neatšķirama, pat ja tie stāv abi blakus nolikti… un ne visi cilvēki ir ķīmiķi. Man šeit gan ir jautājums: vai metilspirts ir tas ar kuru škaida krāsas no otām?
    Točkas iepērk spirtu vairumā(5-10 litri tā kā būtu standarts – nezinu iepakojumu, tā ka minēšu), bieži vien pat vairākas točkas sakooperējas un sametas vai arī kāda no šīm točkām pārdod kā vairumtirgotājs pārējiem, kad pārāk daudz tā manta sapirkta – tas varētu būt iemesls kāpēc gadās ka vairākas točkas tirgo vienu un to pašu. Nauda, visticamāk, ka netiek īpaši daudz pelnīta – lielākā daļa no šiem dzērājiem ir parādnieki UN TAS ir galvenais iemesls kāpēc viņi nenodod, jo par naudu alko var visur nopirkt, bet uz parādu, īpaši kad vēl pohas…

    Jā, akcīzi varētu samazināt… tikai jūs reāli esiet padzīvojuši Jelgavā? Es gan ieteiktu piespiedu ārstēšanos un šo cilvēku izolāciju no pārējiem dzērājdraugiem, pārceļot viņus uz citām vietām, bet reāli – Latvijā zilīšu trūkums nav nekur īpaši jūtams, īpaši pilsētās. Jelgavā točkās tak vismaz kādreiz alko pirka visi – arī tiesneši un policisti – īpaši Jelgavā, kur policists-dzērājs vismaz kādreiz bija saprotama parādība. Bet ja cilvēkiem nav cerību uz labāku dzīvi – viņi nodzeras – tur nekādas akcīzes samazināšanas nepalīdzēs…

    Nja, vispār ir.lv komentētāju ieteikumi kā vienmēr līmenī – atrauti no realitātes un bez izpratnes. Man Jelgavā dzīvojot viens tāds paziņa(kad bija skaidrā, bija kārtīgs darba rūķis) pie mātes ciemojās un izdzēra odekolonu vai smaržas – bija tāda interesanta pudelītes forma, bet cik tad tur tā darba – opā un tukša un vajag tikai izdomu un mazliet ilgāku laiku lai noslēptu to pudelīti… Tad nu visticamāk, ka metilspirts zilīšiem ir kā dabiskās atlases produkts – noreibināties var… kādreiz nākotnē arī dzērāji būs izturīgi pret šo pašu draņķi – jums tak ir ticība cilvēces progresam, sasniegumiem un attīstībai… :))

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Gints > aivarstraidass 18.10.2013. 13.24

    Tas, ko mūsu valsts dara, ir intensīvi un ar dažādām metodēm “čakarē” legālo alkohola biznesu. Tas vienmēr dod teicamu atspaidu nelegālajam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > aivarstraidass 20.10.2013. 22.12

    :whateva
    kad cilvēks ir alkohola apreibināts, viņš var arī nejust atšķirību starp parasto un metilspirtu
    —-
    Kamon;) Skaidrs cilvēks bez absolūtās ožas nekad neatšķirs metilspirtu no etilspirta. Principā, ja vienā pudelē ir metilspirts, bet otrā etilspirts, tad zinātājs viņus spēs atšķirt sakratot – viskozitātes atšķirību dēļ tie uzvedīsies mazliet savādāk. Savukārt, jau atšķaidītu bez palīgierīcēm neatšķirt nekādīgi. Un, starp citu, Kalvis bija domājis pāāāvisam ko citu..

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam