Jaunas domstarpības valdības veidotājiem – par 16.martu

67

Komentāri (67)

Igors 15.10.2011. 23.02

Bet Ušakovs solīja 9. maijā iet pie uzvarētāju pieminekļa un tas skaitās pareizi, neskatoties uz sekojošajiem okupācijas gadiem

0
0
Atbildēt

0

ilmisimo 14.10.2011. 18.03

Atkal viems mēginājums-
-rast ieganstu iemanevrēt valdībā Ušakova floti.

+4
-3
Atbildēt

0

Leons Rapiņš 14.10.2011. 17.47

PS. Var jau saprast cerības atkārtot 1. pasaules kara vēsturi – nacionālās bruņotās vienības, kas beigās nokrata pakļautību un var realizēt patstāvīgu darbību nacionālajās interesēs. Bet vēsturē ģeniālais neatkārtojas. Nesanāca arī leģionāriem.
Par to arī jāsēro.

+2
-4
Atbildēt

1

    dro > Leons Rapiņš 14.10.2011. 22.29

    guste. Par leģionāru varonību – varētu pajautāt, ko par to domā, teiksim, angļi-amerikāņi. Mūsu tautiešu divīzijas varonības rezultāts bija izbrīvēta vācu divīzija, ko pārsvieda uz Rietumu fronti, kur šie spēja nokaut pavisam konkrētu skaitu sabiedroto kareivju. Aritmētiski varētu skaitīt, ka tos nokāva latviešu leģions.
    _____________________
    Ja rietumu sabiedrotie būtu domājuši kā gustes, tad nebūtu šos nolīguši nacistu tiesas procesu apsardzei. Leģionāru nopelns ir arī tas, ka ap 200000 Latvijas iedzīvotāju varēja pamest Staļina paradīzi.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Leons Rapiņš 14.10.2011. 17.39

16. martā jāpiemin nejēdzīgi nokautos tautiešus. Hitlera armijā par Hitlera interesēm kritušos. Iesauktos upurus un brīvprātīgos vientiešus. Te nav varoņu, ir tikai upuri.
Par leģionāru varonību – varētu pajautāt, ko par to domā, teiksim, angļi-amerikāņi. Mūsu tautiešu divīzijas varonības rezultāts bija izbrīvēta vācu divīzija, ko pārsvieda uz Rietumu fronti, kur šie spēja nokaut pavisam konkrētu skaitu sabiedroto kareivju. Aritmētiski varētu skaitīt, ka tos nokāva latviešu leģions.
Leģionāri ir vēstures upuri. Lielvalstu politikas upuri. Ne varoņi. Mūsu tautieši, kam neizdevās krist par Latviju. 16. martā ir vieta skumjām. Nevis bravūrai, ko ik gadus novērojam.

+3
-6
Atbildēt

2

    raimonds_bossltd > Leons Rapiņš 14.10.2011. 21.12

    to guste
    “Nevis bravūrai, ko ik gadus novērojam.”

    Jabkadas cilvecibas pazimes zaudejuso organismu bravuru katru gadu verojam 9. maija Karatavu laukuma. Stalins neatlavas svinet 9. maiju, jo ta diena bija gals vina bezjedzigi uzsaktam karam, un neskatoties uz 20 gadus gatavoto karu, 40 miljonu kara kurtuve samesto vina beztiesigo vergu, nedirsa sarkanarmiesi no Eifela torna uz pariziesu galvam, nelauza mebeles Britu parlamenta un netuksoja Porto vina pagrabus.

    Sapnis par pasaules kundzibu bija izsapnots. WWII ierakstija vismelnakas lappuses visa krievu noziedziga un apkaunojosa vesture.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    martins_spravniks > Leons Rapiņš 15.10.2011. 18.33

    Papildinot šo domu – vai kāds no mūsu politiķiem ir atļāvies pieminēt 8. vai 9.-to maiju kā atceres dienu tiem, kas zem NKVD lodēm tika dzīti pretī “uzvarai”? Arī SA kara veterānus var dalīt divās grupās – lielāko cauri kara šausmām dzina otra grupa – pasaules proletariāta atbrīvotāji. Pirmajiem jutīsim līdz, otros nosodīsim.

    0
    0
    Atbildēt

    0

cheszz 14.10.2011. 17.26

no diena.lv

Vai Latvijā ir kāds patriots???

pirms 4 stundām, 2011.10.14 12:59
+6 -4

Dzintars stundām ar putām uz lūpām var runāt par patriotismu, latvietību, cieņu pret tautas brīvības cīnītājiem utt. Tāpat komenti šeit ir pilni ar skaļiem saukļiem par patriotismu. Bet vakar skatos Panorāmu un nespēju vien brīnīties. Rāda, kādi ir sakopti vācu, krievu, pat somu karavīru brāļu kapi un kādi ir aizauguši mūsu pašu brīvības cīnītāju kapi. Tas tikai parāda šo patriotu falšumu, jo patrioti viņi ir tur, kur var zīmēties, bet nevienam pat prātiņā neienāks tā vienkārši, bez skaļiem saukļiem , ņemt un sakopt savu vectēvu kapus. Pretīgi. Tāpēc Latvijā ir tā, kā ir.

+1
-5
Atbildēt

0

Ligiña Doniña 14.10.2011. 15.35

Zatlers paņēma pauzi,
pēc analoģijas varētu būt-pie nelabvēlīga rezultāta, Holts paņēma pauzi, lai Rēdlihs ar Ozolīņu varētu pārdomāt Holta ielaistos vārtus.:)
Nez ko darītu treneris šādā situācijā??

+2
-1
Atbildēt

0

Iluta Krūmiņa 14.10.2011. 14.27

Malaci! Isteni patrioti!

Vajag tacu paradit saviem veletajiem, ka vertibas nemainas! Kopejie ar SC sponsori ar jatur laimigi, palielinot abu partiju veletaju aktivitati un skaitu ar tadu letu PR ka sis, kas spele uz mulkiem, kas aizsvilstas izdzirdot nac. jautajuma.

Protams aizliegt darit mulkibas nevar, bet vai to vajag?

Dzivosim nacionala paradize, jeb totala pakala.

+2
-6
Atbildēt

0

Ligiña Doniña 14.10.2011. 13.04

SC un Krievija nodarbojas ar VĒSTURES VILTOŠANU, bet kāmēr ir dzīvi cilvēki, kas to visu atcerās tas nenotiks.
Latvijai ir UNIKĀLA vēsture un to būs godāt visai pasaulei un jāsāk ir pašiem mums. Karotāji, kas bija visās frontēs cīnijās par Latvijas brīvību.
Tas ir tieši pretēji tam par ko runā Puķins, ka PSRS sabrukums bija lielākā 20 gs traģēdija, tādejādi nepārprotami akceptējot komunisma noziegumus un principus pēc kuriem tika “veidota” PSRS. Kas vēl nav skaidrs? To zin arī katrs krievs Latvijā un Krievijā.
Lielākais Krievijas cepiens ir par JURIDISKAJĀM SEKĀM, jo viņi ir Baltiešiem parādā milzu summas.

+16
-2
Atbildēt

0

aivarstraidass 14.10.2011. 13.02

16.marts (kopš 2006.gadā ap Brīvības pieminekli tika uzbūvēts žogs) ir kļuvis ne vien par frontes karavīru atceres datumu, bet arī par Satversmē garantēto pamatbrīvību simbolu – cilvēki šajā datumā pulcējas, neraugoties uz to, ka Rīgas Domes amatpersonas gadu no gada šos pasākumus pretlikumīgi nesaskaņo.

PAMATBRĪVĪBU AIZSTĀVĪBAS aspekts vislabāk izpaustos tad, ja NA partijas biedri ietu gājienā kopā ar tautu – un necenstos atšķirties no citiem pasākuma dalībniekiem (no kuriem ne visi ir pārliecināti NA atbalstītāji). Atbildīgiem politiķiem būtiski ir “nepārsālīt” – karogu alejas, salstošu meiteņu godasardzes, urrā-patriotiskas dziesmas u.c. – tas viss ir nenoliedzami jauki jebkurā citā datumā. Bet 16.marts tomēr ir nelikumīgi mobilizētu 2PK karavīru atceres datums – tas prasa cieņu mūsu tautas nestajiem milzīgajiem upuriem, piemiņas pasākumu nepretenciozitāti, izpratni par to, ka ikviens mūsu valsts pilsonis (neatkarīgi no tautības un politiskajiem uzskatiem) ir pasākumā gaidīts.

“Viss man ir atļauts, bet ne viss der. Viss man ir atļauts, bet nekas nedrīkst mani kalpināt.” (Pāvila 1.Korintiešiem 6:12).

+10
-2
Atbildēt

10

    Rinalds Āriņš > aivarstraidass 14.10.2011. 14.54

    Patīk K.Apsīša “pārsālīšanas” jēdziens šai kontekstā, arī Pāvila 1.Korintiešiem 6:12…

    Tepat blakus komentāros par SC “melnās PR” akcijas ar Dzintara & Osipova “družba” epopeju nupat ierakstīju:

    “Ja V + ZRP + NA valdība noturēsies līdz 16.martam, tad tā kritīs tai brīdī, ja NA Saeimas deputāti un valdības ministri piedalīsies “leģionāru gajienā” uz Brīvības pieminekli.”

    Pēdējo gadu 16.martos pie Brīvības pieminekļa bija samērā mierīgi, jo LR valdības pārstāvji tur nepiedalījās. Nākamgad būs citādi, jo neapšaubāmi Rīgā būs atkal pārstāvēta visas pasaules prese, TV utt., par ko gādās U². Problemātiski patiešām būs, ja Saeimas deputāti vai valdības ministri pēc dievkalpojuma karogotā gājienā ies no Doma caur Vecrīgu pie Brīvības pieminekļa, jo tur jau būs tās K.Apsīša minētās “karogu alejas, salstošu meiteņu godasardzes, urrā-patriotiskas dziesmas u.c.”. Tad nudien tur būs (SC/PCTVL kurināti) grautiņi, ko filmēs un stundu vēlāk rādīs visā pasaulē. Arī par to SC/PCTVL un Krievijas mediji 100% gādās.

    Tā būs VL-NA (arī valdības un LR) dilemma, jo partija nevar neaicināt atcerēties 16.martu (to vadībai nepiedos VL radikāļi un elektorāta daļa, arī laba daļa IR komentētāju:), piedalīties piem. dievkalpojumā Domā, bet pēc tam nepiedalīties gājienam uz Brīvība spieminekli un taisnā ceļā doties uz Lestenes kapiem, kas būtu piemērotākā leģionāru atcerēšana.

    Kā no tā visa izsprukt ? Labāk tai dienā Rīgā vispār nerādīties un aicināt visus pa taisno braukt uz Lesteni.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > aivarstraidass 14.10.2011. 15.19

    Ja reiz daudzos līdzšinējos komentos aizstāvat liberālus uzskatus, tad Jums, Sigma, nevajadzētu arī šoreiz baidīties būt konsekventi liberālim. Ja mēs ticam brīvu indivīdu tiesībām paust savu pārliecību – tiktāl, cik tā nekaitē viņu līdzpilsoņiem (harm principle), tad kādēļ to neattiecināt arī uz pulcēšanos 16.martā, tostarp ziedu nolikšanu pie Brīvības pieminekļa?! Kāds būs ieguvums frontes karavīru piemiņas dienā slapstīties, iet ārā no Doma baznīcas pa sētas durtiņām – un tad mudīgi iekšā autobusā un prom uz Lesteni, lai, pasarg Dievs, nenotiktu kas nelāgs? No kā mums baidīties?

    Mūsu tautieši šo datumu visus pēckara gadus ir bez kādām problēmām atzīmējuši Anglijā, ASV, Austrālijā un citās valstīs, kurās nacisms nekad nav bijis cieņā, kas ir 2PK uzvarētāju nometnē. Nevienam toreiz nešķita, ka tas būtu kas cits nekā vēl viens (Latvijai specifisks) karavīru atceres datums, kaut kas nevēlams vai aizliedzams. Šo lietu pilnīgi apgrieza kājām gaisā pavisam nesen – pateicoties A.Kalvīša valdības nostājai tieši naktī uz 2006.g. 16.martu sākt “remonta darbus” pieminekļa teritorijā. Ja mēs gribam uzskatīt Latviju par demokrātisku valsti – mums ir jāaizstāv cilvēku tiesības miermīlīgi pulcēties; ne jau A.Kalvītis, J.Birks vai N.Ušakovs ar saviem žogiem un aizliegumiem var noteikt, kur un kā pieminēt 2PK karavīrus. Kad arī mūsu prezidente V.Vīķe-Freiberga sāka stāstīt, ka “bija īstais laiks to žogu uzcelt” – tad tas mani jau drīz (pirmo reizi mūžā) pamudināja piedalīties 16.marta pasākumos. Es esmu brīvas valsts pilsonis – man neviens (lai cik ietekmīgs cilvēks tas nebūtu) neierādīs vietu pagaldē.

    Cita lieta – varas partijai un potenciāliem valdības ministriem ir drusku jāpiedomā ne tik daudz pie tā, KO atzīmē, bet pie tā – KĀ atzīmē kādu datumu. “Parastajam cilvēkam” ir brīv darīt visu, ko vien likums neaizliedz – bet ministram ir jārūpējas arī par valsts varas cieņu, jārāda labs piemērs. Kājām doties pie Brīvības pieminekļa – tas ir labs piemērs, jo parāda, ka te nav un nebūs Maskava un nekādi žogi nedrīkst traucēt miermīlīgiem gājieniem. Bet kaut kādi ultrā-pasākumi šajā datumā, manuprāt, nav vajadzīgi.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > aivarstraidass 14.10.2011. 15.40

    sigma..Labāk tai dienā Rīgā vispār nerādīties un aicināt visus pa taisno braukt uz Lesteni. ++++ no kā bēgam? Paši no sevis? :))

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > aivarstraidass 14.10.2011. 17.42

    .Labāk tai dienā Rīgā vispār nerādīties ..
    _____________________________________________
    Pirmdien(17.oktobrī) arī latviešiem labāk Rīgā nerādīties?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > aivarstraidass 15.10.2011. 01.07

    tiem kam bail vajag apskatit rezh. Danelijas “Fortunas dzhentelmenjus” – resns vecis uzlec uz galda, saplesh sev kreklu uz krutim un izbolijis acis barga balsi kliedz: vseh uroju, vsem pastj porvu, krov pushchu i glaz na zhepu natjanu!!. klatesoshie visi saliecas un saka – nu vot butu uzreiz ta teicis, nu tad mes nekur neejam, nekur neradamies, nu tad mes braucam uzreiz uz kapiem, uz Lesteni.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > aivarstraidass 15.10.2011. 01.12

    Nu, Tante, paldies!
    Sulīgi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > aivarstraidass 15.10.2011. 01.40

    betija,
    paldies tev.
    krievi ir palaidnieki no dzimshanas, var teikt ari smagak, bet vienmer inovativi un atraktivi. racionalajiem latvieshiem tur rodas ta kljuda ka uztver visu vinju teikto vai izradito ka baltu patiesibu, lai gan butiba daudz kas no pateikta vai izradita ir bijis prikoligs joks lai seju nekad nekur nezaudetu. vinjus savukart kaitina tas ka latvieshi tiem vienmer ir uz pedam un reghistre visas mulkjibas ko tie pateikushi vai sastradajushi. es gan nesaku ka to nevajag darit, konstateju tikai faktu, stingribai visur jabut – ..ukral, vipil, – v tjurmu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > aivarstraidass 15.10.2011. 02.02

    Turpini, lūdzu. Es kādreiz pazinu kādu, kas Šveiku citēja ik pa brīdim. Tur es viņam nevarēju piebalsot – 3 reizes sāku lasīt, bet nepavilkos – negāja man pie dūšas zaldātu jociņi. Nespēju iedzīvoties atmosfērā.
    Toties tavi citāti atdzīvina neizdzēšamas atmiņas. Что-то своё, родное, до боли знакомое.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > aivarstraidass 15.10.2011. 02.18

    betija
    ..до боли знакомое.., jaa.
    nu vajag jau censties vienam otru saprast tad kadreiz beigas sanak ka vispar kasities nebija jega.
    tachu tas ka visiem vinjiem jamacas latvieshu valoda ir priekshnoteikums lai tos vispar par cilvekiem uzskatitu. to varbut var iebarot vinjus parliecinot ka lai sekmigi cinitos ar ienaidnieku ir labi jazin vinja valoda. to pashlaik dara Kravcovs, vinsh ir pazinjojis ka tagad neviens vinju nespes atturet iemacities latvieshu valodu :)
    johaidi, – baigi vels, jaiet gulet, arlabunakti.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > aivarstraidass 15.10.2011. 02.40

    Arlabunakti:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

dro 14.10.2011. 12.54

Vai Dombrovskis aizmirsis: Topošās koalīcijas vienošanās vairs neparedz aizliegumu ministriem un amatpersonām piedalīties 16.marta, kā arī 9.maija un 13.oktobra pasākumos, kā tas bija Vienotības un Zatlera Reformu partijas (ZRP) piedāvājumā iespējamiem sadarbības partneriem – NA un Saskaņas centram. /Diena/

+4
-1
Atbildēt

0

gstrazds 14.10.2011. 12.30

Ja jau NA tik dikti negrib tai valdībā, lai taču ļauj atkal Iesalniekam izteikties (viņš pēdējās dienās ir klusāks par zāli, laikam tiek apsargāts). Kasīties par svinamajiem datumiem – bērnudārzs.
Bet, ieraugot bildē Dzintara seksīgo barsetku, es kūstu. Jāiet būs šim paprasīt, par cik “spirķik i sigareti”.

+4
-12
Atbildēt

2

    raimonds_bossltd > gstrazds 14.10.2011. 20.58

    to Dāvids Vikmanis
    Mazais fasistu smerdelis Isakovs ari vairs neruna par starptautisko aizdeveju uzmesanu un, uztaisot budzeta deficitu 12%, apmera sagraut Latvijas izredzes izklut no krizes, ka solija savam debilam elektoratam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Aldīna > gstrazds 14.10.2011. 21.49

    Cik saprotu tad Dzintars pats šo tēmu neuzsāka – to sāka žurnālisti – viņam prasija – vinš atbildēja! Tikai autokrātiskajā SC kāds var kādam “brīvam” cilvēkam kaut ko aizliegt darīt!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mary75 14.10.2011. 12.13

Lai godinātu kritušos Latvijas patriotus, ir pietiekami daudz citas dienas.
Par to jau tik daudz runāts, ka te pat nav ko teikt, kā to vērtē starptautiskā sabiedrība, arī zināms.
VL jau arī var saprast, bez tādām provokācijām un sabiedrības pretnostatīšanas – kas un kur tad viņi būtu?
Pat Igaunijā šo dienu atzīmē klusām un bez kādas izrādīšanās.
VL jau intersē tikai tas un kā izskatās VL, nevis, kāds no tā labums vai ļaunums valsts tēlam.
8(9) maijs atšķiras ar to, ka to atzīmē visā pasaulē, būtu interesanti dzirdēt pasaules reakciju, ja to aizliegtu atzīmēt Latvijā.
Dabiski, tie, kas nav amatpersonas vai politiķi, var likt ziedus kur un kad viņi grib.

+9
-7
Atbildēt

15

    dro > mary75 14.10.2011. 12.19

    dzeris49…8(9) maijs atšķiras par to, ka to atzīmē visā pasaulē
    _________________________
    Aizmirsi, ka to atzīmē dažādi:) Arī pasaule ir dažāda. Mongoļi pie Čingishana pieminekļa liek ziedus, bet viens otrs bāleliņš joprojām 8. vai 9. maiju atzīmē kā atbrīvošanas dienu:)

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 14.10.2011. 12.20

    Dzeri.8(9) maijs atšķiras par to, ka to atzīmē visā pasaulē, būtu intersanti dzirdēt pasaules reakciju, ja to aizliegtu atzīmēt Latvijā. +++ ir milzīga starpība starp tiem notikumiem, kurus atceras Rietumeiropa un ASV 8. maijā un tiem notikumiem, kuri saistās ar 9. maiju Austrumeiropā.
    8. maijā civilizēti ļaudis piemin kritušos un priecājas par to, ka ” labais” uzvarēja ” ļauno” , bet 9. maijā šobrīd putiniskā Krievija pasvītro savu ” varenību” , burtiskā nozīmē maršējot pāri pašu nogalināto pilsoņu piemiņai. 9. maijs ir kaut kas līdzīgs cilvēkēdāju orģijām, sevišķi, ja uz to visu skatās no LR vēstures konteksta

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 14.10.2011. 12.22

    rinķī apkārt. Vai Tu dzerim 49 neskaidro pārāk sarežģītas lietas?:)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 14.10.2011. 12.32

    Latvijas krievi un arī latvieši, kas karoja krievu pusē( kaut kā mēs izlikamies, ka tādi nebija) atzīmē 9 maiju kā Uzvaras svētkus par fašismu, un ar okupāciju viņi nekādas paralēles nevelk.
    Kā to atzīmē Krievijā – tas ir pavisam kas cits, bet, tā nav mūsu problēma.
    Un ar visu to tur piedalās gandrīz visu demokrātisko valstu galvas, arī mūsu.

    Ino – tu nesatraucies, gan jau es sapratīšu, man, atšķirībā no tevis, viss nav skaidrs jau iepriekš, un es necenšos pāriet uz oponentu personību.

    +7
    -12
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 14.10.2011. 12.47

    dzeris49 Latvijas krievi un arī latvieši, kas karoja krievu pusē( kaut kā mēs izlikamies, ka tādi nebija) atzīmē 9 maiju kā Uzvaras svētkus par fašismu, un ar okupāciju viņi nekādas paralēles nevelk.
    _______________________
    Interesanti gan, kādēļ tad tur ir sarkanie karogi, Staļina bildes, kaismīgas pretlatviskas runas u.t.t.. Jā, nav Krievijas kara tehnika, tur nu tev taisnība:))

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > mary75 14.10.2011. 12.50

    Dzeri…Latvijas krievi un arī latvieši, kas karoja krievu pusē( kaut kā mēs izlikamies, ka tādi nebija) atzīmē 9 maiju kā Uzvaras svētkus par fašismu, un ar okupāciju viņi nekādas paralēles nevelk.+++ uzgoglē un palasi, kas pēc okupācijas notika ar LR armiju un kā latviešu karavīri tika iekļauti PSRS bruņotajos spēkos un nokļuva ” krievu pusē”.
    Kā var nesaistīt PSRS armiju ar staļinistu represijām? :) Uz kā tad tika balstīta ši Kremļa okupantu vara, ja ne uz PSRS armijas klātbūtni? Jeb Tu gribi teikt, ka cilvēki paši labprātīgi kāpa vagonos un devās uz Gulagu? Es saprotu, ka tāds nelietis kā Ušakovs var šādi muldēt, bet Tev taču vajadzētu saredzēt elementāras kopsakarības.

    Un vēl – cik ilgi mēs vēl mānīsim paši sevi par to, kas notiek 9. maijā, tajā vēsturiski sauktajā karātavu laukumā Rīgā?

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > mary75 14.10.2011. 13.16

    Dzeri, novēlu tev pabūt tajos laikos un tajās dienās, tad tu redzēsi, cik latviešiem bija iespēju, ar ko un pret ko karot. Novēlu tev savām acīm redzēt krievu armijas sejas un principus pēc kādiem viņi karoja-Svešās zemēs, ne tikai Latvijā.
    Somijā stāv piemineklis, tiem kritušajiem, kas izcīnija Brīvību no komunistu salašņām un nosargāja Somijas neatkarību, jo krievu plānos, kā zināms, bija arī Somijas PSR iekļauta!

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 14.10.2011. 13.17

    Nu, tā vienkāršojot, varētu pateikt, ka krievu armija, kopā ar amerikāņu, angļu, utt. armijām palīdzēja iznīdēt tikpat lielu vai lielāku ļaunumu – brūno mēri.
    Un tas tai ir plusos.
    Tālāko pārējā pasaule sevišķi zināt negrib.
    Un nekas tāds kā okupācijas un represijas tai 9 maijā netiek svinēts, kaut arī saistīts kopā jau var visu.
    Personiskoi man nešķiet, ka tas 9 maijs apdraud Latviju vai kādu, lai taču svin, kas grib svinēt, aizliedzot, būs vēl lielāka pretreakcija un brēka, tā ka ar to jāsamierinās un jāliekas mierā, mēs nevaram ignorēt, ka trešā daļa Latvijas iedzīvotāju domā ne tā, kā pārējie, un starp pārējiem arī lielai daļai pilnīgi vienalga, dara viņi to, vai nedara.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > mary75 14.10.2011. 13.31

    Runa ir tieši par to, ka 9 maiju neviens neaizliedz. Bet neviens nevar aizliegt man godināt leģionārus par izlietajām asinīm Latvijas brīvības cīņās. Tikai tā mēs varam parādīt vēstures duālismu un netaisnību pret mazajām nācijām un skaidrot vēlreiz vēstures līkločus arī Eiropai, neskatoties uz daudzu, arī tagadējo lielvaru nevēlēšanos, šos neērtos jautājumus atcerēties.
    Pazīstu brāļus, kas BIJA SPIESTI karot katrs savā pusē, jo savādāk nāve! Par šiem izpostītajiem likteņiem filmas var uzņemt un likt pasaulei noliekt galvas, latviešu karavīru priekšā. Tādejādi cenšoties panākt, lai tas nekad neatkārtotos.
    p.s. Nesaprotu no kurienes krieviem tas naids 9 maijā pret Latviju un latviešiem???

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 14.10.2011. 14.09

    Nu bet tev, kā privātpersonai,jau neviens nevar aizliegt nolikt ziedus 16 martā, te iet runa par cilvēkiem, kas pārstāv valsti, un, to piedalīšanos 16 marta pasākumos, kā vienmēr, iztulkotu kā demonstratīvu atbalstu nacismam un bijušiem esesiešim, un kā Latvijas valsts oficiālo viedokli.
    Jo neviens tur neiedzilinās, ka leģionāri un īstie esesieši ir kaut kas galīgi ne viens un tas pats.
    Nē, nu var jau, protams, visu pasauli ignorēt un pierādīt, cik mēs esam vareni un patstāvīgi domājoši, bet, neviens to nesapratīs, jo, galu galā, leģionāri karoja Hitlera armijas rindās un pildīja vāciešu pavēles, un nebija nekāds neatkarīgs spēks.
    Tas, ka daudzi tur gāja, lai neatkārtojas sarkanais terors, tas nevienu neinteresē.
    Somi, ja pareizi atceros, bet, varbūt, kļūdos, nepakļāvās vāciešiem, bet, tikai savai valdībai un saviem virsniekiem, bez tam somi, kaut zaudēja teritoriju, bet, spēcīgi sasita boļševikus tai krievu – somu karā vēl pirms vācieši uzsāka karot vispār.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > mary75 14.10.2011. 15.33

    “8(9) maijs atšķiras ar to, ka to atzīmē visā pasaulē” – nu vispār tas ir mīts, ka šo dienu atzīmē visā pasaulē. Labākā gadījumā piemin karā kritušos un kara beigas, bet nu noteikti nesvin. Daudzu civilizētu un ļoti demokrātisku valstu kalendāros, kuru karavīri arī piedalījās kaujās, šī diena vispār pat nav pieminēta. Svin tikai bijušajā padomijā tādi ļautiņi kā pie mums pārdaugavā. Un, protams, maskavā svin, jo tur jau cita nekā nav, ko svinēt.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > mary75 14.10.2011. 17.39

    Un vēl – cik ilgi mēs vēl mānīsim paši sevi par to, kas notiek 9. maijā, tajā vēsturiski sauktajā karātavu laukumā Rīgā?
    __________________________________________________
    Pateicības dienas ekvivalents.

    Mayflower” a vietā-tanki.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Janka, Janic > mary75 14.10.2011. 19.32

    to IvarsA 13;31 ,tas ir elementaari vienkaarši , kuram iekarootaajam patiks , ja nepieņem viņa valodu un viņa veestures patiesiibu , iipaši asiniis tas ir Čingizhana mantiniekiem , tas ir asiniis , naids ir pamataa , vienmeer tiks samekleets ienaidnieks , ja nav vairs vaacieši tad latvieši buus iistie fašisti , tas ka šovinisms vareetu liidzinaacies nacismam , tas viņiem nav pieņemams , taapeec ar nekad cita veestures skaidrojuma vi;ņu pusee nebuus , citaadi zudiis lielaas uzvaras slava…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > mary75 14.10.2011. 20.49

    to dzeris49
    Fasisma ir tas ko tu, kuces berns, sludini un tas, kas daras fasisma citadele, parasa. Un kamer vel tai nebus darits gals un likvidetas pedejas liecibas par tas kadreizejo pastavesanu, cina ar fasismu nebus gala.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > mary75 14.10.2011. 20.53

    to dzeris49
    “te iet runa par cilvēkiem, kas pārstāv valsti”

    Par tiem fasistu izdzimteniem – neostalinistiem, kas 9. maija riko savas cuciskas dzires Karatavu laukuma, par SC.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 14.10.2011. 12.08

Viss ir gaužām vienkārši – ministriem un Saeimas deputātiem no koalīcijas partijām nav jāpiedalās diskutablos pasākumos, jo viņi pārstāv valsti un tautu. Pārējie to var darīt, jo dzīvojam tomēr demokrātijā. Mani vairāk interesē, vai ZRP bija gatavs prasīt SC nepiedalīties 9.maijā, kas arī ir diskutabls pasākums.

+17
-2
Atbildēt

1

    buchamona > Una Grinberga 14.10.2011. 12.12

    Man drīzāk liekas, ka, ja SC būtu iekļuvis koalīcijā, tad mēs Zatleru 9. maijā ieraudzītu Pārdaugavā, kur viņš būtu ieradies, lai ” saliedētu tautu” :)

    +20
    -2
    Atbildēt

    0

dro 14.10.2011. 12.05

Interesanti, kādēļ IR ziņām bieži nav minēta ziņu aģentūra vai nav uzrādīts autors?

+4
-1
Atbildēt

0

disassociative 14.10.2011. 12.04

Varbūt uzreiz pieņemt likumu, kas nosaka, ka ministri un jebkādas amatpersonas neiet ne uz 16. marta, ne 9. maija pasākumiem? Ja jau, tad jau.

+9
-1
Atbildēt

0

itommy_ 14.10.2011. 12.00

Nu gan žurnaļugas atkal kurina nacionālo naidu un pūš laukā no oda zīloni. Dombrovskis jau iepriekš, pirmš Dzintara šārīta paziņojuma, bija teicis, ka valdības ministri 16. martā pie pieminekļa neies, un to var saprast. Savukārt Dzintars šorīt teica, ka viņa apvienība neliegs nevienam iet, un to arī var saprast. Bet Dzintars neteica, ka noteikti ies (vai būs jāiet) viņa apvienības valdības ministriem.

Kur te kāds saskata domstarpības par 16. martu starp valdības veidotājiem? Tās nav domstarpības, tā ir taktika un izejas meklējumi no sarežģītā vēstures mantojuma.

Kāpēc mediji taisa skandālu tur, kur tā nav? Kāpēc jums tā kasās?

+17
-3
Atbildēt

1

    putekliic > itommy_ 14.10.2011. 16.17

    Tāpēc, ka šādi pakasīties ir ļoti vienkārši un daudz prāta navajag, tautai patīk, reitingi aug. Zatlera bijušās rezidences dīvāniņi ir kudiš vieglāka izpūšama un tautai paķerama tēma nekā, piemēram, kārtīgi parakt Šlesera sastrādātos mēslus satiksmes ministra amatā. Bet uz “IR” šis pa lielam neattiecas – šeit tomēr nedaudz cita mēķauditorija apgrozās.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 14.10.2011. 11.54

Gaidīju, kad “izpeldēs” jautājums par 16. martu :) Grūti teikt, vai tā bija, vai nebija kļūda izcelt 16. martu, kā atzīmējamu datumu, bet tas ir noticis fakts, tā pat kā neviens nenoliegs – pašos pirmsākumos 16.marta atceres pasākumos piedalījās gan valsts prezidents, gan citas valsts amatpersonas.
Šobrīd 16. marts ir kļuvis par ” principiālu” datumu ” tautas politikas” principiālajā kalendārā, un tādam tam arī būtu jāpaliek.
Kad vien man ir bijusi iespējas, vienmēr esmu aizgājis uz 16. marta dievkalpojumu Domā un nolicis puķi pie Brīvības pieminekļa, taču, ja 16. marta dēļ – patiesībā pat ne leģionāru piemiņas dēļ, bet šobrīd NA ” politiskās sejas” dēļ tiek apdraudēta valdošā koalīcija, tad tas būtu viens pastulbs politiski bezatbildīgs solis no NA ministru puses – piedalīties 16. marta pasākumos, lai arī cik pirmajā mirklī drosmīgs šis solis neliktos.
Acīm redzot tomēr NA šī brīža līderiem būtu jāieklausās vairāk sava ” vecākā brāļa” R. Zīles viedoklī par tēmu – ar ko atšķiras “lielā politika” no ” ielu politikas”, kas pati par sevi ir apsveicama lieta.
Ir lozungi un mērķi. Ir reizes, kad lozungs palīdz sasniegt merķi, ir reizes, kad notiek pavisam pretējs process.

+11
-3
Atbildēt

3

    bebiekste > buchamona 14.10.2011. 12.51

    Sākumā bija nozīme kaut kā pacelt noklusētas vēstures problēmas. Bet nu jau gadus viss ir iebraucis pretējā grāvī.

    Man nepatīk visa tā politiskā jezga ap 16. martu. Atkal latviešu karavīri tiek dalīti pareizajos un nepareizajos, tikai šoreiz jau otrādi.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > buchamona 14.10.2011. 13.38

    Piekrītu. Esmu arī par kritušo leģionāru piemiņu, bet šobrīd politiskā stabilitāte ir vissvarīgākais.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > buchamona 14.10.2011. 14.29

    Jāpiekrīt vien ir… Tomēr arī ZRP un V vajadzētu prasties un neakcentēt šo jautājumu.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

ﮎandijs Be1t1kﮎ 14.10.2011. 11.51

Paldies Zatleram: okupantu nav, fašisti ir:)

+21
-6
Atbildēt

0

dro 14.10.2011. 11.41

Nu gan bērnudārzs! Ministriem jāapsola neapmeklēt 16. marta pasākumu. Līdz šim neesmu manījis nevienu no NA ministru kandidātiem 16. marta pasākumos, vai tagad būtu pēkšņi parādījusies tāda nepieciešamība? NA ierindas biedriem nevienam nav tiesības aizliegt pasākumus, kurus vini izvēlējušies. Vai vakar pie “atbrīvotāju” pieminekļa nebija pulcējušies SC biedri?:)

+13
-3
Atbildēt

1

    Janka, Janic > dro 14.10.2011. 12.01

    paties , atcereejos pionieru sviniigo soliijumu pasaules terorista bistes priekšaa… dajot boļševiki straņe ugļa , melkovo , no daxre*a

    +4
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 14.10.2011. 11.20

Bet tad arī runājiet ar konkrētiem ministriem par šādu apņemšanos. NA, lai kā man arī nepatiktu viņu bravūra par 16. martu, ir taisnība – viņiem nav ne juridiskas, ne morālas tiesības kādam kaut ko aizliegt. Tas pats starp citu arī par 9. maiju.

+11
-2
Atbildēt

7

    elvonix > andrisskrastins 14.10.2011. 11.38

    Piekrītu. Ja reiz runājam par saliedētu sabiedrību, tad tai ir jābalstās uz kaut kādām kopejām vērtībām, kopēju attieksmi pret lietām. Šajā gadījumā, nesvarīgi, kurš sāk diskusiju, 9.maijs un 16.marts būtībā ir antonīmi. Un ja mēs gribam vienu no šiem datumiem uzskatīt par nebijušu, tad tāds ir jāuzskata arī otrs. Vai arī abi ir atzīmējami.
    Latvijai ir bijušas ļoti raibas vēstures lappuses, tāpēc varam sava visū atrast gan komunistus, gan nacistus, gan valstrs nodevējus, gan baisus kara noziedzniekus. Tāpēc abi sie datumi gan šķeļ sabiedrību, gan rada neizpratni pret Latviju no starptautiskās sabiedrības puses. Atttiecīgi ir tikai šie divi varianti – vai nu mēs akceptējam visas savas vēstures lappuses un tās normali izklāstam starptautiskajai sabiedrībai, vai arī tās norokam un klusējam. Otrai variants, šķiet, ka CS un citu līdzīgu grupējumu deļ nav iespejams. Attiecīgi paliek tikai pirmais.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > andrisskrastins 14.10.2011. 12.11

    Grifs. Saeimai un valdībai beidzot jāsāk aizstāvēt valsts intereses. Līdz šim nav spējuši ne izskaidrot valsts vēsturi, ne pieprasīt Latvijai līdzīgus noteikumus kā pārējām ES jaunajām valstīm. Jau 20 gadus klausamies Jurkāna Eiropa mūs nesapratīs… Varbūt tomēr vaina nav Eiropā, bet mūsu bailīgajos bāleliņos?

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > andrisskrastins 14.10.2011. 12.54

    gan nacistus, gan valstrs nodevējus, gan baisus kara noziedzniekus.
    \
    Lūdzu nosauciet no katra pa vienam (var arī vairāk).
    Ļoti lūdzu.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    elvonix > andrisskrastins 14.10.2011. 13.22

    galaktions – nu nebūsim jau nu tagad tik naivi, ka pēkšņi visi latviesi vai krievi ir balti un pūkaini. Neba nu velti, kad runā par valdību dzīvotspēju vienmēr eksperti saka, ka visas valdības ir sagruvušas no iekšienes. Un tas ir tikai tapēc, ka cik cilvēku, tik viedokļu un nav vienota valstiska redzejuma. Ja runa par ideoloģijām, tad nav jāmeklē tālu, lai ieraudzītu cilvēkus, kas pieslējušies vienai vai otrai ideoloģijai ne jau tapēc, ka kaut kam baigi ticētu, bet gan tāpēc, lai gan savu ādu pasargātu, gan karjeru izveidotu. Un patiesība jebkura ideoloģijas izvēle ir tikai cilvēka apsvērumi, kurā situācijā viņš spēj gūt lielāku labumu sev, atkarība no savām spējām, rakstura īpašībām utt.
    Tāpēc uzskatīt, ka atsevišķi latvieši nenodeva savējos VDK, lai spodrinātu paši savas pogas, vai iegūtu savus “galus” attiecīgājās iestādēs, vai to, ka nešāva ebrejus, ja bija iespēja nopelnīt maizītei labu sviesta kārtiņu, ir vairāk kā naivi. Un ja interesē konkrētu uzvārdi, tad var palasīties vēstures grāmatas.
    Tāpēc šis nav nacionalitates vai vēstures jautājums, bet gan attieksmes jautājums – kuru mūsu visu senču rīcību tu atbalsti un kāpēc.
    Un tāpēc man škiet, ka karš ir karš, kurā ir upuri jebkurā gadījumā un ikviens karavīrs, kurš būtu izšāvis lodi ārpus šiem apstākļiem būtu vienkārši slepkava. Tāpēc datumi, kas saistās ar karu, manuprāt vispār nebūtu jāatzīmē, jo vairāk ir jākoncentrējas uz dzīvajiem un to, kā mēs visi varam esošo pasauli padarīt labāku, nevis katru gadu laizīt savas brūces un sist pie krūts, cik mēs bijām vareni.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    putekliic > andrisskrastins 14.10.2011. 16.08

    Grifs – vienlīdzības zīme būtu liekama starp 1941.gada 1.jūliju (fašistu ienākšana Rīgā) un 1945.gada 9.maiju (PSRS otrreizējā okupācija). 1945.gada 9.maija pielīdzināšana 1943.gada 16.martam ir nekorekta.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > andrisskrastins 14.10.2011. 20.17

    to lno
    Nesaprot jau ari laga. Cita lieta Igauniju, kas goda savus varonus un ir veiksmigi atrisinajusi civiliedzivotaju masu slapkavas, marodiera un vecenisu izvarotaja, krievu fasistiska izdzimtena, Alosas, istukana samilzuso problemu

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > andrisskrastins 14.10.2011. 20.27

    to andrejs_gr
    Kada vienlidzibas zime?
    1. julijs bija Rigas atbrivosanas no visas cilveces vesture vel nepieredzeta launuma, krievu fasistiskiem okupantiem, gadadiena. 9.maija tiek atzimeta stalinisma uzvara par cilvecibu un veselo sapratu, kas nodarija postu visai planetai bet Austrumeiropas tautam atnesa milzu ciesanas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam