Sprūdžs integrācijas vietā piedāvā lietot “saliedētība”

60

Komentāri (60)

raimonds_bossltd 15.08.2011. 14.20

“Mēs nevaram iedomāties, ka Latviju izvilks tikai etniskie latvieši.”

Edmunds jauns vēl, bet demagoģija jau veca komunistu perdeļa, Urbanoviča, līmenī.
Latviju izvilks etniskie latvieši un tikai civilizētā sabiedrībā integrēti cittautieši. 9. maija svinētāji ir Latvijas kaprači.

+3
-2
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 15.08.2011. 13.54

Nu labi mēs tos saliedēsim, bet kurš tad izžāvēs?

+3
-1
Atbildēt

0

EVAUSIS 15.08.2011. 13.17

Man rodas aizdomas, ka Sprūdža kungs nevienu integrācijas politikas dokumentu nav pat redzējis, varbūt pat nav dzirdējis/lasījis vispārīgu pārstāstu. Spriež vienīgi pēc runām uz ielas. Rezultātā runā par to, ko nesaprot.
Integrācija = cilvēku pārtaisīšana? Cittautiešu pārtaisīšanu par pamatnācijas pārstāvjiem sauc par asimilāciju, un šis process ir pretējs Latvijā jau kopš neatkarības atjaunošanas īstenotajai integrācijas politikai, kuras mērķis ir etniski dažāda, bet vienota, saliedēta sabiedrība, kam ir kopīga nacionālā – valstiskā – identitāte, balstīta uz LR Satversmi un vienu valsts valodu – latviešu -, Latvijas valsts svētkiem 11. un 18. novembri u.c.

+6
-2
Atbildēt

2

    ilmisimo > EVAUSIS 15.08.2011. 13.22

    Man rodas aizdomas, ka Sprūdža kungs nevienu integrācijas politikas dokumentu nav pat redzējis, varbūt pat nav dzirdējis/lasījis vispārīgu pārstāstu..
    _____________________________________________
    Vai, vai… ja nu tā arī ir?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > EVAUSIS 15.08.2011. 14.18

    Krišjāni – un pat, ja arī nav redzējis, būtība tomēr paliek. Nav svarīgi, cik lielas papīru kaudzes un koncepti tiek saražoti par integrācijas procesu un kā tie tiek definēti. Realitāte ir skaidra – divdesmit gadu laikā ir bijušas labas koncepcijas, bet politiķi nav spējuši tās realizēt. Vēl vairāk – politiķi ir vēl vairāk veicinājuši to plaisu. Tas, ko saka Edmunds – ZRP neies šo lēto, populistisko, vieglu vēlētāju iegūšanas ceļu. ZRP runās par būtību un skaidros to, kas būtu jādara, lai pēc 20 gadiem latvijā būtu etniski dažāda, bet valstiski vienota sabiedrība, kura ir lepna par Latviju, latviešu valodu un tās kultūru.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 15.08.2011. 13.11

atcerēsimies kaut vai to pašu TB/LNNK kampaņu “Krievi nāk!”
——-
Jau ir apnicis atgādināt dezinformācijas upuriem, ka saukli “Krievi nāk!” savā kampaņā izmantoja ždanokieši (PCTVL).
TB/LNNK sauklis bija visnotaļ pozitīvs: “Latvieti, nepadodies!”

+6
0
Atbildēt

0

Dzintars Kalniņš 15.08.2011. 12.39

Es ieteiktu visiem komentētājiem noskatīties visu interviju ar Edmundu. Par integrāciju/saliedētību viņš pateica ļoti precīzi, uzsverot, ka process nav ticis novadīts veiksmīgi, jo tas ir ticis izmantots politisko partiju cīņās. Un būsim godīgi – šo divu kopienu pretnostatīšanu, lai iegūtu attiecīgā elektorāta balsis, ir izmantojušas gan nacionālās partijas, gan pro-krieviskās. Nu, atcerēsimies kaut vai to pašu TB/LNNK kampaņu “Krievi nāk!”. Kauns un negods parakstīties zem tāda lozunga. Par SC vispār nav jēgas runāt, jo viņi savu krievvalodīgo elektorātu ir tā “sabarojuši” ar to ideju, ka viņus šeit diskriminē un neatvēl nekādas tiesības, ka maz neliekas. Plus vēl Krievijas atbalsts ar savām ģeopolitiskajām interesēm… pilns komplekts, lai būtu tāda situācija, kāda tā ir šobrīd.
Tas, par ko iestājas Zatlera reformu partija un par ko runāja Edmunds, ir tas, ka pietiek beidzot pirkt politiskās balsis ar nacionālo dalīšanu, kura slēpjas zem tā procesa, ko saucam par integrāciju, bet beidzot jāsāk domāt par sabiedrības saliedētību visas valsts interesēs. Galvenais ir nodrošināt to, ka visi varam dzīvot sakārtotā, godīgā un pārtikušā valstī. Kā arī, Zatlera reforma partija skaidri pasaka nostāju valsts suverenitātes un valodas jautājumā – “10. Visi ir mūsējie, kas stāv un krīt par Latvijas valsti, tās cilvēkiem un godā latviešu valodu.”

+6
-5
Atbildēt

7

    ilmisimo > Dzintars Kalniņš 15.08.2011. 12.56

    ..pietiek beidzot pirkt politiskās balsis ar nacionālo dalīšanu, kura slēpjas zem tā procesa, ko saucam par integrāciju, bet beidzot jāsāk domāt par sabiedrības saliedētību visas valsts interesēs…
    ___________________________________________

    jāsāk domāt….Labi.Sēžam un domājam, kas nevalodās izteikts skanētu “”sitting&crying”.

    Kā tad notiks tā saliedēšanās?Ko tieši ZRP tādu jaunu un nebijušu darīs, lai to sabiedrību saliedētu? Atņems lietussargus?

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    @lama

    uzrunājot un skaidrojot, un nevis izsaucot populistisku un naidīgus aicinājumus, lai iegūtu kādas vienas kopienas balsis! Runāt un skaidrot ir daudz sarežģītāk, jo iet runa par daudz lielākam fundamentālām reformām, kuras ir jāvērtē kompleksi. ZRP ir izvēlējusies ceļu, kurš nav orientēts uz īstermiņa mērķiem – visa ZRP programma ir ilgtermiņa, ilgtspējīga attīstības vīzija visiem valsts iedzīvotājiem. Tas arī būs tas lielākais ZRP izaicinājums – izskaidrot to sabiedrībai! Es arī aicinātu visus pateisi iepazīties ar to, kas ir pieejams no ZRP programmas, kura vēl nav pilnībā pabeigta. Ir pienācis laiks balsot nevis par personībām, bet par saturu un piedāvājumu. Šobrīd nav profesionālāka un konkrētāka (ar skaidru darbības plānu) piedāvājuma par ZRP piedāvājumu.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Dzintars Kalniņš 15.08.2011. 13.32

    Šobrīd nav profesionālāka un konkrētāka (ar skaidru darbības plānu) piedāvājuma par ZRP piedāvājumu
    ______________________________________
    Iespējams. Ātri būvēts , bet uz ilgu laiku.Nekas neesot tik stabils kā pagaidu būves.
    No otras puses ZRP- Šrēdingera kaķis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Dzintars Kalniņš 15.08.2011. 13.37

    Changalis … Tas, par ko iestājas Zatlera reformu partija un par ko runāja Edmunds, ir tas, ka pietiek beidzot pirkt politiskās balsis ar nacionālo dalīšanu, kura slēpjas zem tā procesa, ko saucam par integrāciju,
    ————————————————————–

    Lieliski. Neviens nav pret. BET – konkrēts jautājums – KURŠ TO DARA ? KURŠ ??

    Ja paņem tavu citātu ” … kura slēpjas zem tā procesa, ko SAUCAM par integrāciju ” – ja SAUCAM, tad sanāk, ka MĒS SAUCAM , vai ne ??

    Kas ir šie mistiskie “mēs” ? Latviskā sabiedrība ? Sorry, kategoriski nepiekrītu. Latviskā sabiedrība NENODARBOJAS ar “nacionālo dalīšanu”. Pat ja kaut kad, sensenos laikos varbūt kaut kas līdzīgs varēja būt novērojams, tad tas jau ir pietiekami senā pagātnē, tādēļ nevajag teikt “pietiek beidzot”.
    Kam “pietiek beidzot” ? Jau sen visas latviskās partijas aicina savās rindās nelatviešus, jo VISI ir noguruši no nacionālā balsojuma, visi, IZŅEMOT SC UN PCTVL.

    Nu tad par to arī ir jārunā, nevis jāatražo “saskaņas” mīti, par mistiskajiem “tiem”, kas “dala” mūs. “Dalīšana” ir tipiska “saskaņas” klišeja, kas paņemta vēl no Gorbačova laikiem, itkā pati “Saskaņa” arī nebūtu vislielākais un vienīgais dalītājs. Tā ir viņu dzīves un eksistences jēga.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    @lama
    Ātri būvēts – tā ir, bet jāskatās, kas to ir būvējuši. Tie ir cilvēki ar būtisku akadēmisku un praktisko pieredzi, kuri ir bijuši iesaistīti valts pārvaldes procesos, par tiem ir runājuši un arī snieguši piedāvājumus. Tā kā, varam secināt, ka šobrīd šī ZRP programma ir daudzu gadu pieredzes un profesionāla redzējuma apkopojums, kurš šādā koncentrētā formā ir tapis šobrīd.

    Par to kaķi – skaidrs, nevar nepiekrist, jo informācijas maz. Atbildēšu ar pretjautājumu – 10. Saeimā ievēlējām tos pašus, kurus vienmēr (es runāju par partijām un nevis cilvēkiem, jo pierādījās, ka tika ievēlēta “īkšķīšu balsošanas mašīna”, kura sekoja partijas uzdevumam). Vilšanos viņos apstiprinājām referendumā. Vai tagad atkal būtu jābalso par tiem pašiem? Es savu izvēli esmu izdarījis – es ticu tiem jaunajiem un profesionālajiem cilvēkiem, kuri ir ZRP. Arī pats esmu iestājies, jo tikai iesaistoties varam ietekmēt procesus. Kā arī, liekot roku uz sirds, apgalvoju, ka būšu viens no pirmajiem, kas skaidri runās, ja ZRP novirzīsies no deklarētajiem mērķiem un nepildīs uzstādītos uzdevumus. Ja neiesaistāmies, tad prasīt atbildību no ievēlētajiem deputātiem ir daudz grūtāk.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Dzintars Kalniņš 15.08.2011. 14.08

    Ja neiesaistāmies, tad prasīt atbildību no ievēlētajiem deputātiem ir daudz grūtāk
    _______________________________________-
    Tiesa un taisnība.
    Varbūt tikpat svarīgi kā daudzskaitlīgas partijas, ir dažādu “pressure groups” daudzums un aktivitāte.

    Un pēc 17. septembra jau manīsim kā Šrēdingera kaķim ar veselību.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Dzintars Kalniņš 15.08.2011. 14.10

    “Dalīšana” ir tipiska “saskaņas” klišeja, kas paņemta vēl no Gorbačova laikiem, itkā pati “Saskaņa” arī nebūtu vislielākais un vienīgais dalītājs. Tā ir viņu dzīves un eksistences jēga.
    ____________________________________
    Protams.
    Ko tad skaņos, ja nekas nebūs sašķēlies?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

liidaka 15.08.2011. 12.21

“Saliedētība” skan pat ļoti pievilcīgi. Varētu vēl piebilst, ka bez saliedētības pozitīvā pamata (viena valsts visiem, latvieši-pamatnācija, valsts valoda-latviešu, 18.novembra republika u.tml.) būtu vajadzīga arī saliedēšanās motīvācija (kā labā un pret ko mēs saliedējamies).

+2
-3
Atbildēt

1

    AUTOEXEC.BAT > liidaka 15.08.2011. 12.31

    … būtu vajadzīga arī saliedēšanās motīvācija (kā labā un pret ko mēs saliedējamies).
    ——————————————-

    Da, da. Galvenais, lai neaizmirstas obligātais elements “pret ko” – bez tā nevarēs … :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

LAURIS 15.08.2011. 12.14

Jā jā, pielaid tādus pie šprices, un sabiedrība nokļūs transseksuāļu homopiedarstu ķepās. Galēji Ekstrēmuistiskais liberālisms ir jāiznīcina saknē, ja nevēlamies mūsu dēlus redzēt zeķubiksēs praidojam un runājam kriev-latviešu dialektā. Senie latvieši cēlušies no mātes un tēva, nevis no diviem vīriešiem un krieviem. Vai rumāņiem, kurus Sprūža kungs te grib savest tūkstošiem.

0
-5
Atbildēt

0

Silvija Adijāne 15.08.2011. 11.48

nevajadzēt domāt, ka Sprūdžs ir atklājis Ameriku. Ja kāds paskatītos senas G.Ulmaņa runas, tad atklātu, ka tajās ir pilns ar tādiem vārdiem kā sakļauta un saliedēta sabiedrība. Nu, un ko tas tagad pēc padsmit gadiem ir mainījis?

+2
0
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 15.08.2011. 11.28

Sprūdža kungs piedāvā procesu (integrācija) tā vienkārši aizstāt ar stāvokli (saliedētība).
Viss skaidrs – gan par Sprūdžu, gan par integrāciju. :)

+2
-2
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 15.08.2011. 11.02

Es pilnīgi piekrītu ka visu to “putru’ vāra tieši SC, ar viltīgiem gājieniem cenšoties norobežot “viņus no mums”, organizējot visādus protestus pret mūsu vēstures piemiņu. Tajā pašā laikā SC apsaimniekotajā Rīgā valda milzīgs bezsaimnieciskums, ko mēs izliekamies neredzam. Manuprāt tieši ar to būtu jāsāk un jānorāda uz šo SC galīgo neprasmi saimniekot, uz politikas bīdīšanu pa priekšu visur tur, kur būtu jādara reāls darbs lai pilsēta varētu normāli funkcionēt gan ziemā, gan vasarā. Un kā tad saimnieks, kurš ir galīgi “izgāzies” Rīgā, varētu saimniekot veselā valstī. Starp citu labāko izglītību guvušie šejienes sveštautieši bēg no SC kā no sliktas slimības. Un tas jau ko nozīmē, tas nozīmē to, ka SC ir savācis veselu varzu zemas kvalitātes speciālistu ar skaļām propogandistu rīklēm, bet ne gudrus speciālistus.

+8
-1
Atbildēt

0

silvija_vitina 15.08.2011. 10.52

“integrācija” ir process, kas notiek neatkarīgi no tā, kā mēs to dēvējam. Ja mēs pagriežam muguru un nevēlamies, lai krievs integrējas latviešu sabiedrībā, viņš integrējas citā sabiedrībā. Kas proponē terminu “okupanti”? Visvairāk jau paši prokrieviskie politiķi, jo viņiem ir izdevīgi šo zīmogu eskalēt un uzkarināt pēc iespējas plašākam lokam, tādējādi “integrējot” viņus savā sabiedrībā. Tāpēc latviešiem ir jādara viss, lai atņemtu SC viņu ieroci. Ir jāizbeidz dalījums partijās pēc etniskā principa un jāveido programmas pēc ideoloģijas. Lai SC būtu spiests atzīt, ka būtībā ir kreisi orientēta partija. UN lai beidzot arī ZZS nodefinētu savu “orientāciju”, jo šobrīd tā ir skudras+lāča krustojums.

+3
-2
Atbildēt

1

    AUTOEXEC.BAT > silvija_vitina 15.08.2011. 13.50

    … Ir jāizbeidz dalījums partijās pēc etniskā principa un jāveido programmas pēc ideoloģijas.
    ——————————————————————

    Nosauc, lūdzu, piemēru partiju “dalījumam” pēc etniskā principa ?
    Vai veidošanai pēc etniskā principa ?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 15.08.2011. 10.48

…integrācijas politikā būtu jāpāriet no cilvēku pārtaisīšanas uz to, ka cilvēki vairs netiktu dalīti pēc tautības.
______________________________
Pērle.

Ja ZRP negrib zaudēt vēlētāju atbalstu- viņiem mazāk jārunā.
Efektīvāk ir demonstrēt simbolu – Zatleru, un aši norunāt īsus saukļus.
Ja runā vairāk- sanāk kā Sprūdžam.

+5
-6
Atbildēt

0

mary75 15.08.2011. 10.46

Manuprāt, “saliedētība” nav sevišķi izdevies vārds, var tulkot kā salidēties pret kaut ko, nedaudz totalitāra pieskaņa.
Savukārt, ja tulko – salidēsimis Latvijas labklājības celšanai, tad jā.
Labāk, tomēr, vienkārši meklēt un vairāk censties saredzēt to, kas dažādām sab. un etniskām grupām kopējs, un mazāk uzsvērt to atšķirīgo.
Bet, nedrīkst pārkāpt sarkanās līnijas, un tā ir totalitāru un taisni Staļina režīma noziegumu attaisnošana, jo Hitleru un nacistus Latvijā neviens neattaisno, izņemot dažus margināļus.
Un ar tādiem, kam pastāv “izprotoša” attieksmē pret Staļina noziegumiem, nekas kopējs būt nevar.
Un par to jādomā taisni SC.

+6
-2
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > mary75 15.08.2011. 13.12

    to dzeris49
    Krievu šovinisms – rusisms ir tas pats staļinisms. 9. maija šabašs ir staļinisma un viņa nozieguma, WWII, glorifikācija.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 15.08.2011. 10.45

Saliedēties – ap ko? Ap kuru no divām, savstarpēji izslēdzošām ideoloģijām saliedēsimies? Abas šobrīd cenšas ” valdīt” Latvijā.

+3
-2
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 15.08.2011. 10.44

Es strādāju rūpnīcā kurā 50% strādnieku ir krieviski runājošie. Viņi sev uzticēto darbu paveic tieši tāpat kā strādnieki no pamatnācijas. Vai mēs viņus integrējam, vai saliedējam, vai kā citādi “pieradinām”, bet viņi ir un paliks sveštautieši kuri tāpat kā mēs grib ēst, samaksāt savus tēriņus un dzīvot tur kur liktens tos ir nolicis. Un nekad es no viņiem neesmu dzirdējis ka lūk tāpēc ka viņš ir krievs, viņš to vai šito nedarīs. Par politiku un attiecībām te vispār nav runas. Tajā pašā laikā pietiekoši daudz slaistu ir gan viņu, gan mūsu vidū, kuri nekad īsti nav strādājuši un nestrādās. Bet mācītes valodu jauno paaudzi taču spiež mūsu likumi par izglītību, kā arī saziņas likumi ar valsts iestādēm. Tos vecos krievus neviens velns vairs nepiespiedīs mācīties mūsu valodu, jo mēs pārāk labi runājam krieviski. Tad to visu ir jāsāk ar mums pašiem, kad paši runājam savā, ne svešā valodā.

+9
-2
Atbildēt

8

    AUTOEXEC.BAT > Ilona Auziņa 15.08.2011. 10.58

    Janka … Tos vecos krievus neviens velns vairs nepiespiedīs mācīties mūsu valodu, jo mēs pārāk labi runājam krieviski.
    ———————————————————————

    “Vecie krievi”, kuriem tagad ir pāri 60, Latvijas neatkarības atjaunošanas brīdī bija tikai 40 gadu veci. Pieļauju, ka strādnieki tavā rūpnīcā vairākumā ir pat jaunāki. Tātad brīdī, kad viņi zināja, ka dzīvos neatkarīgā Latvijā, viņi bija pašos spēka gados.
    Un Tu joprojām uzskati, ka “vecums” bija tas, kas 20 gadus liedza viņiem iemācīties vismaz elementāru latviešu valodu ? :)

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Ilona Auziņa 15.08.2011. 11.04

    Pilns laukums pie pieminekļa 9.maijā ir ar tiem veciem? Nu gan sprauni un labi saglabājušies. Kāda jēga, ka skolā mācījušies latviešu valodu, ja to nelieto “principā”?

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    brigita_damme_rtk_lv > Ilona Auziņa 15.08.2011. 11.21

    Aptuvens Mahatma Gandija domu grauds –

    Es esmu ar mieru, ka manu valsti appūš visu pasaules kultūru vēji, bet neesmu ar mieru, ka šie vēji pūš mani nost no kājām…

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 15.08.2011. 12.51

    ARTs. Tikai neiedomājies ka es esmu baigais krievu fans. Vienkārši es cenšos reāli skatīties uz lietām, par cik man sistemātiski iznāk ar tām saskarties ļoti tieši. No savas puses es vienmēr kontaktā ar viņiem lietoju latviešu valodu un uz krievu pāreju tikai tad, ja redzu ka tas cilvēks neko nesaprot no manis teiktā un ka no tā cietīs kopējais darbs. Tāpat es parasti atklāti “paķeru” tos Letiņus, kuri savā starpā pēc inerces arī runā krieviski, īpaši zēni no Latgales. Un kā tad lai tas Krievs iemācās runāt latviski, ja mēs paši to viņam pilnībā bloķējam ar savu labo krievu valodu, bet pēc tam paši brēcam ka šie nerunā latviski. Sāksim to “iesaistīšanu” paši ar sevi, ņemsim piemēru no lielajām nācijām. Tās nekad nelietos savā zemē svešu valodu kā mēs.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 15.08.2011. 13.03

    betijacelmene. Manuprāt te jau grēko mūsu likumdevēji, jo ir taču zināms ka visur Pasaulē Uzvaras svētkus svin 8.maijā, ne 9. ka to šie dara te pie mums un arī Krievijā,bet faktiski tad notika atkārtota Latvijas okupācija. Ir jānodala Uzvaras svētki no Latvijas okupācijas atzīmēšanas. Mēs neesam Krievijas, bet gan Eiropas sastāvā, tātad faktiski arī šie svētki šeit būtu jāsvin pēc Eiropas kalendāra. Bez tam sakarā ar šo okupācija cieta un gāja bojā ļoti daudzi mūsu tautieši tieši no okupantu rokas, bet mēs viņus šajā sakarā šajā laikā nepieminam, to darām citā laikā. Varbūt ka to visu vajadzētu sakārtot citādi un apturēt šo okupantu triumfu katru gadu un ņirgāšanos par mūsu suverenitāti. Mūsu tēvi un vectēvi no sarkanajiem nebaidījās, bet mēs ļaujam tiem dancot pa mūsu galvām un bradāt savus svētumus. Varbūt svētkus ir jāsvin 8.maijā, bet 9.maijā jāizkar karogi ar sēru lentītēm. Tad viss būtu tā kā toreiz bija.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Ilona Auziņa 15.08.2011. 13.05

    Janka … Paldies. Par konkrēto rīcības variantu es Tev, protams, pilnīgi piekrītu.
    Nepiekrītu domai, ka vairākums “veco krievu” nezin latviešu valodu. Un vēl kā zin … :) vajag tikai lai iekšā kaut kas pārslēgtos :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Ilona Auziņa 15.08.2011. 13.21

    to Janka
    Uzvara ???
    Nēģeru ālēšanās Parīzē ir šīs Pirra uzvaras tiešās sekas. Vācu okupanti bija nesalīdzināmi draudzīgāki francūžiem, nemaz nerunājot par to ko nācās izciest krievu okupētai Austrumeiropai.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > Ilona Auziņa 15.08.2011. 14.59

    @Janka

    Okupācija (vai kā arī mēs to nesauktu) faktiski notika pavisam cita gada pavisam citā datumā. Vai 17. jūnijs ir dzirdēts?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 15.08.2011. 10.39

Integrācija, repatriācija vai utilizācija. Lai Eiropa netiktu izpostīta, citu ceļu nav.

+3
-7
Atbildēt

2

    P_Dancis > raimonds_bossltd 15.08.2011. 11.32

    Utilizācija? Filtrē, ko runā.
    Sākt varētu ar konsekventu komunikāciju ar latvijas krieviem TIKAI valsts valodā. Bet tas prasa pašcieņu.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > raimonds_bossltd 15.08.2011. 12.50

    to otra puse
    Es saprotu, ka kādam mājās pa galdu prusaki dzīvojas, pēlī blaktis, bet bērna gultiņā žurka ierīkojusi midzeni saviem žurkulēniem.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

ievuliitis 15.08.2011. 10.34

Pirms neilga laiciņa saņēmu no kāda drauga tekstus krievu valodā, ko pati pārtulkoju (ņemiet nu par labu). Teksti neattiecas tiešā veidā uz Latviju. Ievietoju tos tikai tāpēc, ka gribētu reiz sagaidīt no mūsu valstsvīriem tikpat skaidru valodu.

“Austrālijas premjerministrs Kevins Radds trešdien aicināja musulmāņus, kas vēlas dzīvot pēc Šariata likumiem, vākties prom no Austrālijas, jo valdība uzskata radikālus par terroristisko aktu potenciāliem draudiem.
Konkrēti Radds saniknoja Austrālijas musulmaņus, paziņodams, ka valdība atbalsta musulmaņu mošeju monitoringu, ko veic detektīvu biroji.
Es citēju:
“Imigrantiem, nevis austrāliešiem ir jāadaptējas. Es jau esmu noguris no šīs nācijas, kas satraucas par to, ka mēs nodaram pāri kādiem cilvēkiem vai viņu kultūrai. Pēc teroristiskiem uzbrukumiem Bali mēs pārdzīvojām lielākās daļas austrāliešu patriotisma pārslodzi. ”
Mūsu nācija ir attīstījusies no miljoniem vīriešu un sieviešu , kas divus gadsimtus ir cīnījušies, piedzīvojuši pārbaudījumus un uzvaras brīvības meklējumos.”
“Mēs pārsvarā runājam angļu valodā, ne spāņu, ne libānas, ne arābu, ne ķīniešu, ne japāņu, ne krievu, ne kādā citā valodā.”
“Lielākā daļa austrāliešu tic Dievam. Tā nav labējā kristiešu flanga politiska ietekme, tas ir fakts, jo kristieši – vīrieši un sievietes ir dibinājuši šo nāciju un tas ir stingri dokumentēts. Attiecīgi, tas ir normāli – attēlot to uz mūsu skolu sienām. Ja Dievs jūs aizvaino, es aicinu jūs uzskatīt par savām jaunām mājām kādu citu pasaules daļu, jo Dievs ir mūsu kultūras sastāvdaļa.”
Mēs respektēsim jūsu ticību un nejautāsim – kāpēc. Vienīgais, ko mēs jums lūdzam – lai jūs respektētu mūsējo un dzīvotu harmonijā un mierā, baudot tos kopā ar mums.”
Tā ir MūSU ZEME, MūSU VALSTS, UN MūSU DzīVESVEIDS, un mēs dodam jums iespēju baudīt to visu. Bet, ja jūs sākat sūdzēties, raudāt, ja jums sagādā vēdergraizes MūSU KAROGS, MūSU ZvēRESTI, MūSU KRISTīGā TICīBA UN MūSU DzīVESVEIDS, es visaugstākajā mērā atbalstu jūsu tiesības izmantot vēl vienu lielās austrāliešu brīvības priekšrocību – TIESīBAS AIZBRAUKT.”
Brauciet prom, ja jūs šeit esiet nelaimīgi. Mēs nepiespiedām jūs braukt šurp. Jūs lūdzāt šeit iebraukt. Attiecīgi – pieņemat valsti, kas uzņēma jūs”.

+28
-2
Atbildēt

9

    AUTOEXEC.BAT > ievuliitis 15.08.2011. 11.54

    … ja jūs sākat sūdzēties, raudāt, ja jums sagādā vēdergraizes MūSU KAROGS, MūSU ZvēRESTI, … MūSU DzīVESVEIDS
    ——————————————————————

    Cik tas ir jau ļoti dzirdēts, vai ne ? :)

    P.S. – vai draugs, lūdzu, varētu arī atsūtīt saiti uz oriģinālu ?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > ievuliitis 15.08.2011. 12.14

    betijacelmale. Lielisks! Lai Tev laba veselība un jauka diena!:))

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > ievuliitis 15.08.2011. 12.16

    Ļoti labs!!!!! Nosūti uz ministru kabinetu un visām partijām!——–Jauku dienu!

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > ievuliitis 15.08.2011. 12.31

    Super!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 15.08.2011. 12.48

    ARTs, jau palūdzu. Vēl nesaņēmu atbildi. Šodienas tēmā tik ļoti iederējās, ka nenoturējos un ieliku.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    agrita_kalvane > ievuliitis 19.08.2011. 17.40

    Kas tad ir tā “Austrālijas nācija”?! Zagļi, slepkavas un citi noziedznieki, ko 18 gs angļu tiesas nosūtīja katorgā uz jauno pasauli celt Jauno pasauli.

    Nepatīkami, ka to, cik daudzi Austrālijas pamatiedzīvotāji pāris gadsimtus atpakaļ aizgāja bojā, jo britiem vajadzēja izplesties, to gan “Austrāliešu pamatnācija” par iebraukšanu svešā zemē un savu tikumu (un netikumu) ievazāšanu neuzskata.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 19.08.2011. 18.19

    Dārga Sidraba, vai tev ir pilnīgi uzticāma informācija par to, kas bija tavi senchi pirms tiem gadsimtiem? Kādi tikumi/netikumi tiem piemita? Vai negriez kājas avarējušiem kuģotājiem pie Kolkas raga vai muižā par vagariem nekalpoja?
    Domāju, neapstrīdēsi manis teikto, ka pa tiem gadsimtiem pieļaujamā/ nepieļaujamā robeža ir stipri pārvietojusies. Un, cik zinu, par darbībām pret pamatiedzīvotājiem Austrālijas vadītāji ir vairākkārt izteikuši dziļu nožēlu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ievuliitis 19.08.2011. 18.32

    betijacelmale. Sidraba gribēja parādīt, ka atceras šo to no skolā mācītā.
    Mana mīļā māsica ierakusies diezgan dziļi ģimenes vēsturē – līdz 18. g.s. otrajai pusei. Domājām, ka bez vācu, poļu un latviešu senčiem mums arī zviedri, bet nekā – izrādījās, ka zviedriete bijusi tikai krustmāte:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    qxamo > ievuliitis 22.08.2011. 23.05

    Starp citu, katordznieki bieži bija arī nabaga īru zemnieki, kas bija sacēlušies pret angļu kundzību vai nozaguši angļu kungam pa vārpiņai, lai paēdinātu savu ģimeni (apdziedāts dziesmā Fields of Athenry). Analoģiju ar mūsu senčiem, cienītā Sidraba, mekējiet pati :D

    0
    0
    Atbildēt

    0

AUTOEXEC.BAT 15.08.2011. 10.32

” Integrācijas politikā būtu jāpāriet no cilvēku pārtaisīšanas uz to, ka vairs netiktu dalīti pēc tautības ”
——————————————————————

Atvainojos, bet nesapratu , KURŠ konkrēti ir “dalījis” vai “pārtaisījis” ? Un kad ? Es gan esmu novērojis (un tas arī nav nekāds jaunums) konkrētas darbības, kad mūs konsekventi grib “pārtaisīt” ja ne par krieviem, tad par “krieviski domājošiem” ar pilnīgi absurdu TV programmu saturu, “Jaunajiem Viļņiem”, absolūti nesaprotamu divvalodību praktiski visās oficiālajās valsts (!) interneta mājaslapās, neierobežotu naidīgas ārvalsts propogandu mēdijos, pat nolaižoties līdz tam, ka valsts amatpersonām (policistiem) jau oficiāli tiek prasīta krievu valodas zināšana … nez ko teiktu Vaira, ja viņai pirms ievēlēšanas paziņotu, ka prezidentam (kas gan jau ka arī ir “amatpersona”) bez krievu valodas – nespīd.

Nedalīšanu pēc tautības publiski (pirmoreiz ?) nodemonstrēja Gerhards, runājot latviski Mamikina raidījumā, vai varbūt Zatlers, atsakoties sniegt intervijas krieviski – OK, atvainojos, ja kļūdos un kāds ir bijis pirms tam … BET – tad, kad “nedalīšanu pēc tautības” mēģināja realizēt vienkārša “Narvesena” pārdevēja vai policists, tad viņus atlaida no darba. Lūk tā.

“Nedalīšana pēc tautības” būs tad, kad valsts aizstāvēs savu pilsoņu tiesības nepakļauties dažu mēra sajūtu pazaudējušo spiedienam nodrošināt viņiem “īpašu servisu”, jo, redz, viņu “diskriminētība” padara viņu “vienlīdzīgākus” nekā pārējos.

Jā, var piekrist, ka jābeidz “dalīt pēc tautības” , bet tad arī atklāti jāsaka, ka VISLIELĀKAIS dalītājs līdz šim ir bijis tieši dažu labu karsti mīļotais SC un tie kadri valsts iestādēs, kas ir zaudējuši veselo saprātu SC propogandas ietekmē

+12
-5
Atbildēt

0

Ivars Anševics 15.08.2011. 10.28

Noklausījos Sprūdža interviju LNT. Par integrāciju neizteikšos, bet man arvien vairāk patīk ZRP uzstādījumi ekonomisko reformu un pensiju jomā. Atbalstu to, ka pensiju 2.līmenī iemaksas jāatgriež atpakaļ no 2% uz 8% un tāpat atbalstu, ka Latvija nedrīkst pensijām tērēt vairāk līdzekļu, nekā ir ieņēmumi pensiju budžetā (nedrīkst bērniem un mazbērniem uzkraut pašreizējo pensionāru parādus).

+5
-3
Atbildēt

0

andris902 15.08.2011. 10.13

“Ne jau integrācija ir slikta – tas ir normāls termins. Bet mēs viņu esam sabojājuši,” teica Sprūdžs un norādīja, ka pašlaik ar integrāciju pārsvarā saistās lietas, kas dažādām cilvēku grupām ir atšķirīgas un par ko nav iespējams vienoties.”

…”integrāciju” nomainām pret citu vārdu…”okupāciju” nomainām pret citu vārdu, jo dažādas grupas par to nespēj vienoties…ko vēl Sprūdžs ieteiks nomainīt, lai spētu vienoties?…kāds būs ZRP pasludinātais moratorijs?…

+10
-5
Atbildēt

5

    andrisskrastins > andris902 15.08.2011. 10.21

    Nevajag jau uzreiz uzbrukt Edmundam. Par integrāciju viņš tomēr pareizi pateica. Okupācija ir okupācija, grozies kā gribi, bet to, ko mēs gribam panākt tagad – mēs gribam taču iesaistīt lojālos cittautiešus (tie, kas māk latviešu valodu, tiem, kuriem ir polsoņu pases) godīgas un tiesiskas valsts atjaunošanā? Es nešaubos ka gribam. Ar vārdu “integrācija” diemžēl arī šie krievi nesaista siltas jūtas. Tāpēc ir doma par to, kā viņus piesaistīt reālam valsts darbam, nevis ļaut SC un Maskavai ar viņiem manipulēt. Tā IR laba doma, to taču nenoliegsi?

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 15.08.2011. 10.36

    …varam mainīt vārdus un nosaukumus – jēga paliek tā pati…
    …lojālie krievvalodīgie nestājas un neatbalsta SC…tie jau šobrīd ir tā saucamajās latviskajās partijās…bet tieši šo cilvēku iesaistīšanās un viņu veikums tiek par maz atspoguļots, par to nav informācijas ne latviski, ne krieviski runājošo vidū…ar to arī būtu jāsāk…tieši šie ir tie cilvēki, kuri var parādīt ko sasnieguši, kādas ir iespējas…

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > andris902 15.08.2011. 10.42

    Šķiet, tu nekad īsti tā nekad ar šiem lojālajiem cittautiešiem neesi runājusi. Viņi ir aizvainoti, ka viņus neviens tieši neuzrunā. Lai gan viņi runā latviski, viņi ir joprojām krievi un tādi jūtas. Tāpēc viņi pat uzskata, ka ir spiesti balsot par SC, jo latviešu partijas izliekās viņus neredzam. Un tas nav labi.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 15.08.2011. 11.14

    …maldies!…manā uzņēmumā strādā dažādu tautību cilvēki…un Tevi tas pārsteigs – krievvalodīgie no lauku reģioniem nobalsoja par ZZS!!!…
    …tieši krievvalodīgie(uzsvēršu, ka visi viņi runā perfektā latviešu valodā) Latviju uztver kā savas mājas daudzkārt vairāk, kā mūsu pašu tautieši…viņi pieņēmuši mūsu tradīcijas, mūsu tikumus un mūsu dzīves veidu…/piebildīšu, ka runāju par savā uzņēmumā strādājošajiem/…
    …skatos uz sava dēla draugiem, kuri arī ir krievi, bet to var pateikt tikai no ieraksta pasē un pagājušās vēlēšanās viņi brauca uz Rīgu balsot, lai mazinātu SC nospiedošo balsu vairākumu…
    …tā jau ir mūsu nelaime, ja mēs šos cilvēkus neizceļam un nerādām kā piemēru pārējiem cittautiešiem…
    …aizbrauciet uz pārējiem Latvijas novadiem un Jūs redzēsiet milzīgu atšķirību cittautiešu attieksmē pret savu valsti, nekā tas ir Rīgā…
    …arī vēlēšanu rezultāti to ir parādījuši!…

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > andris902 15.08.2011. 11.58

    pecis … Viņi (cittautieši – ARTs) ir aizvainoti, ka viņus neviens tieši neuzrunā.
    ————————————————————-

    Vai specifiska “tiešā uzrunāšana” gadījumā nebūs kārtējā DALĪŠANA, no kuras tik ļoti gribam izvairīties ? :))

    P.S. – ņemot vērā tevis paša priekšnoteikumu, ka viņi runā latviski, es pat nevaru iedomāties KĀ specifiski varētu viņus “uzrunāt” ?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 15.08.2011. 10.08

Savā ziņā tā tas ir, integrācija daudziem krieviem nozīmē bubuli, ka viņi zaudēs savu identitāti, krieviskumu, valodu, utt. Kas protams ir absolūtas muļķības. Bet tā tas ir – Krievija un SC ir pacentušies šo jēdzienu izķēmot.

No otras puses – līdz ar šīm bailēm paši krievi cenšās izvairīties no vienošanās ar latviešiem. Sak, latvieši ir ļauni, latvieši ir gansi, latvieši perina atriebību (sak, suns zina ko ēdis).

Jāsaka protams ka šie krievi ir propogandas upuri. Tāpēc daudz ko no tā var labot ejot pie viņiem un skaidrojot, ka nē, mēs neesam viņu ienaidnieki.

+12
-4
Atbildēt

1

    lindamarisfam > andrisskrastins 15.08.2011. 14.54

    …un marginalizējot tos “latviešu” politiskos spēkus, kas ir reāli “gansi” un vispār nekādu integrāciju negrib (tā vietā sapņojot par krievu deportācijām) vai arī slepus un tieši interpretē vārdu “integrācija” kā krievu asimilāciju. ;)

    0
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam