Zaķis: Latvijai nav jākompensē īpašumi ebrejiem

57

Komentāri (57)

Lidija Apsīte 22.01.2011. 07.39

Par raksta tēmu te jau viss būtībā pateikts – ar visām pretenzijām pie “aizbildņiem” Latvijas valsts rīcībnespējas dēļ apskatāmajā laika posmā un 2) nedrīkst radīt precedentu! nemaz nerunājot par to, ka mūs te daži par mazprātiņiem uzskata atklāti bakstot ar pirkstu.
Bet patika rakstā sekojošais “…iepriekš par ebreju kompensācijām jautājums tika skatīts iepriekšējā parlamentā, šobrīd ir jauns Saeimas sastāvs, jauni deputāti, bet ZZS frakcija par šo jautājumu nav lēmusi. “Diskutēsim, ” sacīja Brigmanis.
Vai tad ar cita sastāva frakciju būtu mainījusies partijas nostāja? Ja jau iepriekšējā parlamentā “jautājums tika skatīts”, tad taču vajadzētu būt kādam lēmumam? Jeb “partija” atslēgusi telefonu?

+3
0
Atbildēt

0

ARNO 22.01.2011. 01.36

Duglasam Dāvidsonam vajag atbildēt ka kopienu kopensācija tiks izskatīta tūlīt pēc tam kad ASV kompensēs savai nēģeru kopienai par verdzības gadiem…

+2
0
Atbildēt

2

    raimonds_bossltd > ARNO 22.01.2011. 15.19

    to ex-iedzivotajs
    Nesapņo, nēģeriem neviens neko nekompensēs. Tos salādēs tankeros un bez maksas repatriēs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    jeers > ARNO 24.01.2011. 11.16

    Varbūt beidzot pārtrauks būvēt nelikumīgās apmetnes okupētajā palestīniešu Jeruzalemē, un tagad ASV meklē, kas samaksās Izraēlai kompensāciju? Latvija ir ļoti piemērots kandidāts… daudz naudas :-), ne pie kā nav vainīga – izcili…

    0
    0
    Atbildēt

    0

martins_spravniks 21.01.2011. 21.49

ASV acīmredzmi grib palielināt Ķinas lomu un iespaidu Eiropā. SVF var maskēti atriebties par naudas nedošanu kopienai un tad jau jāgriežas pie valsts, kas uzkrātos dolārus skaita triljonos.
Nesaprotu, vai tiešām ASV 30 miljonu latu dēļ ir gatavas uz smagiem kritieniem? Ieguldīts taču ir vairāk. Un potenciālos labuma guvējus aktīvi aizstāv SC, tātad nauda tiks izmantota kuras ebreju tautas daļas interesēs?

+2
-2
Atbildēt

0

elina_rozulapa 21.01.2011. 18.25

Domājiet ko katrs gribat, ja kādam tas būs izdevīgi, un šai gadījumā par to var nešaubīties, tad kompensācijas tiks maksātas un nekur tālu tās nebrauks. Pēkšņi daudzi atcerēsies savas patiesās “saknes” … :)

P.S. Ebrejs atrod naudas maku. O, iekšā nauda! Velk ārā, skaita. -Nollāpīts! Par maz!

+3
-1
Atbildēt

0

Edzs 21.01.2011. 16.15

Ak Dievs …sinonīms ciltīm, kuras apdzīvo hebronas upes krastus = vāciski – Juden, angliski – Jews,spāniski – judio = kāpēc, mums, “ebreji”…
KRUSTTEVS …iesaku paskatities devida djuka filmu-ka izmirst-nacijas-un piem polijaa saucamos ebrejujus sauc tikai par zidiem…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lingvisti, – beidziet te spamot.
izlasiet temas virsrakstu un jums bus ko teikt ari par lietu.

+3
-2
Atbildēt

3

    aigiigais > Edzs 21.01.2011. 16.22

    Nebapar to,es vienk “iespamoju” par tēmu: kam maksāt, ja holokausts bija pret žīdiem, bet kompensācijas pieprasa “ebreji”.. :) Und, vēl, ja samaksāsim, tātad būsim līdzvainīgi nacistu un komunistu veitkajās žīdu tīrīšanās???

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    jessdrthomas > Edzs 21.01.2011. 17.40

    ت@ ♠Ak Dievs/ يا الله

    Labs punkts!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Edzs 21.01.2011. 20.11

    @Ak Dievs
    taa ir. visas pasaules normalas kautcik saprotamas valodas vesturisks shis tautas nosaukums ir judi vai zhidi. ebreji ir Hebrona, vai pec Staljina ari Birubidzhana.
    Latvija sho kampanju ap tautibas nosaukumu 90-tajos gados uzsaka komunists un uz rokam nesatais atmodas darbinieks Mavriks Vulfsons vainojot latvieshus jau vesturiski nievajosha attieksme un tam par apstiprinajumu piesaucot Blaumanja “Skroderdienas Silmachos”.
    Latvijas Ebreju biedriba neteica ne ja ne ne, tatad klusucieshot Vulfsonu atbalstija.
    Vulfsonam atklati oponeja Frenks Gordons kursh teica ka nav iebraucejs bet ir ists un patiess Latvijas zhids un tads ari paliks.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

aigiigais 21.01.2011. 14.29

Sanāk tā:projekts “holo kausts” ietver sevī visu pasauli, biedri žīdi grib saņemt naudu no Latvijas un radīt jurisdisku precedentu lai okupētās teritorijas maksātu kontribūcijas par to, ka ir tikušas okupētas…

+7
-2
Atbildēt

0

payddaz 21.01.2011. 14.28

Nebūtu problēma atdot ebrejiem pāris mājas, problēma būtu radīt šādu ļoti bīstamu juridisku precedentu. Visi koncentrācijas nometnēs mirušo latviešu bez mantiniekiem īpašumi nonāca valsts pārziņā – ar ko citas ģimenes vai kopienas būtu savādākas? Tikpat labi tad Krievija varētu pieprasīt visus cara īpašumus “krievu kopienai”, vai baznīca visu kristīgo latviešu īpašumus atdot LELB vai Vatikānam?

+5
-1
Atbildēt

4

    aigiigais > payddaz 21.01.2011. 14.32

    pidod, neizmatoju vārdu “ebreji”, jo, ja nemaldos, biedri “ebreji” apdzīvo “ebreju autonomo teritoriju” – krievijā un tas ir sinonīms ciltīm, kuras apdzīvo hebronas upes krastus = vāciski – Juden, angliski – Jews,spāniski – judio = kāpēc, mums, “ebreji”?????

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    janazakovica > payddaz 21.01.2011. 15.59

    iesaku paskatities devida djuka filmu-ka izmirst-nacijas-un piem polijaa saucamos ebrejujus sauc tikai par zidiem..pat ausvices koncetracijas nometnes izkartnes uzrakstos un pieminas plaksnes.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > payddaz 21.01.2011. 16.03

    Liva: _…problēma būtu radīt šādu ļoti bīstamu juridisku precedentu…_
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    tas viss jau ir bijis un ir noraidits, tapec ari sheit nevajadzetu taisit kadu ekzluzivu iznjemumu.
    90-tajos gados uznjemigi cilveki dibinaja biedribas ar nosaukumu kas analogs kadai pirms kara organizacijai ar noluku parnjemt to ipashumu.
    tads Atis Silaroze nodibinaja Pretalkohola biedribu lai parnjemtu apjomigus mecenata Dombrovska ipashumus, viens no plashak zinamiem Sarkandaugava, PSRS laika kulturas nams “Draudziba”. tapat ir bijushi meghinajumi pretendet uz Latvieshu Biedribas namu, Sarkana Krusta, Mazpulku un vel visadu pirmskara biedribu un kopienu ipashumiem.
    Lutera baznica 2009.gada nogale meghinaja parnjemt Dzemdibu namu uzdodoties par mantinieci vai lietas turpinataju kadai 19.gadsimta biedribai, vel LELB nav atteicies no meghinajumiem pretendet uz pirmskara Vacu draudzei piederosho Petera baznicu.
    shi “Ebreju kopienas” vai “Pasaules ebreju restitūcijas organizācijas” lieta ir analoga manis sheit ieprieksh nosauktam shemam un tamdelj ir kategoriski noraidama.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    aigiigais > payddaz 21.01.2011. 16.06

    Btw, tā kā esam baltu valodu grupas radinieki, kāds ir klausījies leišu komentētājus kad leiši spēlē pret israelas komandu, tur fugurē vārds Žydai
    http://www.futbolas.lt/naujiena/lietuvos-devyniolikmeciams-lemiamas-macas-su-zydais-0
    Lietuvos devyniolikmečiams – lemiamas mačas su žydais

    Nu ko mēs tik “poļitkorektnije” ???

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

austrisv 21.01.2011. 14.03

Jāni!
Precīzi, bet ebreju kopiena cik var saprast pieprasa tagad arī “bezmantinieku īpašumu”! Un tas jau ir apbrīnojami, lai neteiktu vairāk!

+4
-2
Atbildēt

1

    snjuu > austrisv 21.01.2011. 14.23

    Ņemot vērā konkrētos apstākļus, kas LV ir raksturīgi tikai ebrejiem un čigāniem, “apbrīna” varētu arī noplakt, cita lieta, ka runas par ‘kopienu’ ir būtiski pārspīlētas un piederība vienam etnosam vēl nav nekādas mantojuma tiesības.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

baibabruvele 21.01.2011. 13.53

Bet visas fiziskas un juridiskas personas, kuram piedereja kads ipasums lidz krievu ienaksanai, vareja ipasumus atgut likuma noteiktaja kartiba neatkarigi no personas tautitbas, adas krasas, pilsonibas, seksualas orientacijas utt, tatad ari ebreji, baltvaciesi utt. Vai mes runajam par kadu juridisku personu “Ebreju kopiena”, kurai jaatdod ipasumi? Turklat jaskatas cik daudz sakotnejas ebreju kopienas joprojam ir dzivi. Peckara ebreju tautibas iecelotajiem no citam PSRS vietam gan nekas seit nepienakas.

+12
-2
Atbildēt

0

unknown 21.01.2011. 13.37

Cik zinu, tad oficialas ebreju organizacijas sadas kompensacijas ir pieprasijusas gandriz visas Eiropas valstis, kuras tie tika zaudeti pec kara. Var tikai apbrinot to, cik profesionali vini strada un kadas intereseu aizstavibas sistemas vini ir radijusi. Kas attiecas uz to vai sis ir pamatots prasijums vai nav, tad tas ir jautajums musu juristiem un vesturniekiem. Tas, ka valsts konfiscetie ipasumi ir jaatdod, vai jamaksa kompensacija ir skaidrs. Bet, ja valsts ir ieguldijusi so ipasumu uzuresana un atjaunosana lidzeklus, tad attiecigi protams, galvena cina bus par to vai tie ir 31 milj vai 11 milj, piemeram. Un seit ir darbs valdibai !

+2
-7
Atbildēt

0

janazakovica 21.01.2011. 12.20

kaa sava gramataa-paradizes darzs-rakstija joahims gordons-kurs ir izralelas ravinu tiesas direktorata loceklis 1996 gada izdotu-citats ka mes ebreji ari esam pasules galva,smadzenes,prats un sirdsapzina..lpp.30,42-43,47,136.

+3
-3
Atbildēt

1

    snjuu > janazakovica 21.01.2011. 14.20

    Pacitē arī Cionas gudro protokolus… Tas, ko domā kāds ortodoksāls jūdaists, tāpat raksturo tiksi dažu ļautiņu uzskatus. Ir dažnedažāda veida stereotipisks sviests, ko latvieši labprāt kā rituālu ieziež tautasbrālu ausīs.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 21.01.2011. 12.12

Latvija nav izraisījusi WWII un nevienam nav uzbrukusi. Mums uzbruka krievi un jebreji, kuriem būtu mums jāmaksā triljonu kompensācijas un savas meitas jāatdod par surogātmātēm, lai tās palīdzētu atjaunot mūsu populāciju areālā līdz pat Urāliem.

+4
-4
Atbildēt

0

janazakovica 21.01.2011. 11.51

ebreji ari savu mesiju gaidija ka unikalu privilegiju nesosu par visam tautam un politiskam sistemam un mesiju kas neizmerojami pacels vinus pari par visam tautam..un cilvekiem

+2
-4
Atbildēt

0

buchamona 21.01.2011. 11.38

…lai ar valdības ierēdņiem un ebreju kopienas pārstāvjiem apspriestu nacistu okupācijas laikā ebrejiem atņemto īpašumu atgūšanu vai to vērtības kompensēšanu ++++ par iipashumu atguushanu vareetu runaat,bet par vienas vai otras okupaacijas laikaa zudusha iipashuma kompenseeshanu :))) – kaads sakars tam ar Latvijas Republiku?
Ja saaksim mees – latvieshi – maksaat ebrejiem kompensaacijas, tad radiisim divus zaudeejumus uz reiz – materiaau un moraalu. Moraalu zaudeejumu taadeelj,ka maksaajot kompensaaciju, netieshi atziisim ,ka esam valstiski liidzvainiigi holokaustaa

+6
-4
Atbildēt

0

lebronj2356 21.01.2011. 11.24

Zaķis nav no simpātiskākajiem politiķiem, bet šoreiz viņam ir 100% taisnība, bet teiktais, lai iegūtu spēku jāpamato ar juridiskiem un vēsturiskiem argumentiem, jo šī Suharenko un viņa starptautisko lobiju stutētā ”prasība” ir klaja izspiešana bez jebkādā leģitīma pamata ! Valdība cerams veic vilcinošu pretošanos, ja grasās maksāt, tad tas ir nožēlojami….taču neviens negribēs būt gļēvulis un šo atbalstīt Saeimā, jo tā ir nagla politiskajā karjerā – un šoreiz paradoksāli gan latviešu gan t.s. krievvalodīgajām partijām !

+4
-3
Atbildēt

0

kdaljajev 21.01.2011. 11.14

Mēs vēl ilgi izjutīsim denacionalizācijas likuma sekas.Vajadzēja zemi atstāt valsts īpašumā un ļaut tikai nomāt.Tad nebūtu tas nekustamā īpašuma burbulis,kas nogremdēja ražošanu.Arī mājas nevajadzēja uzreiz atdot.Arhīvos uz katru īpašumu ir dokumenti.Lielākā daļa īpašumu bija ieķīlāti.Valsts taču arī ieguldīja lielus līdzekļus namu labiekārtošanā.Apkures,remonti nemaz nerunājot par iedzīvotājiem kuri uzturēja dzīvokļus.Ipašniekiem vajadzēja daļēji kompensēt,dzīvokļus atstājot iepriekšējiem īrniekiem.Ēbreju gadījumā,būs jāmaksā agri vai vēlu.Vienīgi nauda jāprasa no ES,jo Vācija līdzvainīga šajā problēmā.

+2
-8
Atbildēt

0

Sanšains 21.01.2011. 11.08

[…]ebreju organizācijas nacistu okupācijas laikā tika iznīcinātas […] Tagad, kad ebreju kopiena ir sevi atjaunojusi […]
============================
Ar 150-kārtīgu dzimstības palielināšanu? Nē, dažām ciltīm ir citas metodes. :)

+2
-5
Atbildēt

0

LAURIS 21.01.2011. 10.56

uzskatu, ka skolās ir jāievieš obligāta talmuda mācība

+3
-7
Atbildēt

0

austrisv 21.01.2011. 10.29

Izskatās, ka mūsu valsti grib noslaukt gan Krievija ar nesen parakstīto sociālā nodrošinājuma līgumu, gan ASV palīdz to izdarīt ebreju jaunveidotajai kopienai?
Izskatās, ka mūsu valsts kā tāda slaucama kaza, bet tā jau vairs nav slaucama, ja kas!

+9
-4
Atbildēt

3

    Vjačeslavs > austrisv 21.01.2011. 11.48

    Slaucamai kazai vienmēr var piekarināt parādnieka birku un pierēķināt procentus, arī tad ja tesmenis ir pārdots un palikuši tikai ragi un nagu netīrumi.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    snjuu > austrisv 21.01.2011. 14.17

    Štrunts par kazām. Īpašumu atdošana ir ok, drīzāk jautājums ir – kāpēc kopiena uzskata, ka šai pienākas/ir piekritīgi/tml. holokaustā nokauto ļautiņu īpašumi. Iespējams, ka pareizākais risinājums būtu attiecīgā ekvivalenta naudā ieguldīšana Latvijas ebreju kultūras izpētē/attistībā/tml., nevis nodošana konkrētai organizācijai (kas kā tāda tomēr nav nedz “kopiena” nedz “diaspora”).

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Maija > austrisv 21.01.2011. 14.26

    lūk šim es piekrītu par visiem 100%!
    turklāt cita jau ne tikai ebreji! valstij faktiski vajadzētu uztaisīt fondu, ieguldīt tajā šo īpašumu kompensāciju un no fonda ienākumu % finansēt ebreju un citu kara rezultātā apdalīto iedzīvotāju grupu izglītību, kultūru, mākslu, utt.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

marčiks 21.01.2011. 10.24

O! Aizmirsu! Gejiem taču arī vajag kompensācijas! Vai tad nacisti mērķtiecīgi neiznīcināja homoseksuāli orientētos? Kur es varu pieteikties???

+8
-6
Atbildēt

0

marčiks 21.01.2011. 10.22

Loģisks un pamatots viedoklis, kam varu piekrist.

Šī “ebreju kompensāciju” jautājuma atkārtotā cilāšana ar katru jaunu “pacelšanas” reizi izskatās bezjēdzīgāka.

+7
-4
Atbildēt

0

Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 10.18

Man ir līdzīgs viedoklis kā Zaķim, tikai pavisam cita argumentācija. Tā ir:
– Latvijas valstij nav nekāda sakara ar holokaustu, tā nekad nav ne plānojusi ne represējusi ebrejus. Mēs nevaram un mums nav arī tiesību kompensēt to, ko nodarījušas citas lielvaras.
Šā iemesla dēļ mums principā nav pieņemama šāda jautājuma nostādne attiecībā uz kompensācijām.

Zaķis, manuprāt ar savu argumentāciju ir devis “ceļu” mūsu valsts atbildībai par holokaustu, ko veica citas valstis.

Viedoklis, ka Zaķim vajadzētu vairāk padomāt pirms ko saka vai dara ir precīzs.

+24
-8
Atbildēt

9

    re_marx > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 13.24

    Ne jau par to ir runa. Cik noprotu, problēma ir tāda, ka tagad Latvijas valstij pieder īpašumi, kuri agrāk piederēja ebreju kopienai. Valsts par tiem nevienam nav samaksājusi, to varētu saukt par dāvanu no PSRS jaunajai Latvijas valstij. Bet šī valsts nav tik jauna – tā sākās 1918. gadā.
    Šo jautājumu ir vieglāk izprast, ja iedomājas, ka PSRS un Vācijas okupācija nav notikusi. Vienā dienā īpašumi pierēja ebrejiem (vāciešiem, latviešiem vai vienalga kam) un nākamajā tā pieder valstij. Tas tak nav taisnīgi! Tāpēc valsts atdod šos īpašumus atpakaļ. Tas ir tikai loģiski.
    Bet valsts arī grib kaut kādu stabilitāti – pēc šiem juku laikiem kā tā var rēķināties ar to, ka īpašumi nebūs jāzaudē? Nav taču taisnīgi, ka valsts iegulda līdzekļus īpašuma attīstībā un pēc tam atnāk iepriekšējais īpašnieks un prasa savu daļu. Kāpēc neprasīja agrāk?

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Pilnībā piekrītu Jūsu apsvērumiem.

    Es vienkārši domāju, par tādu kā sarunu pamatu, no kā izriet pārējie pasākumi, jo kaut kā pārāk bieži mums sien klāt holokaustu, kas manuprāt ir ļoti negodīgi.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    LolitaOzolina > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 13.56

    Ja ver vaļā un principā pārskata denacionalizācijas likuma termiņus, tad pieteikties un pretendēt uz īpašumiem/kompensācijām jāļauj visiem, kuri to kaut kādu objektīvu iemeslu dēļ nav darījuši likumā noteiktajā, gaužām īsajā (dažu gadu) termiņā. Denacionalizācijas process un likums kā tāds jau bija pareizs, bet afēra sākās tajā brīdī, kad sāka darboties “kurš pirmais brauc, pirmais maļ” absurdā sistēma.

    Par šo tēmu vairāk esmu rakstījis arī plašāk: http://www.delfi.lv/news/comment/comment/eduards-ozolins-ipasumu-kompensaciju-jautajums-javerte-plasaka-konteksta.d?id=30470119

    Runājot par minētā deputāta pausto domu, tad tā ir visai ačgārna. Galu galā priHvatizācijas sertifikātu izmantošana joprojām notiek, lai gan arī šis process sākās apmēram reizē ar denacionalizāciju.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    snjuu > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 14.10

    =Cik noprotu, problēma ir tāda, ka tagad Latvijas valstij pieder īpašumi, kuri agrāk piederēja ebreju kopienai.=
    ===
    Stāsts ir vēl interesantāks (juridiski). LV tagad pieder īpašumi, kas agrāk piederēja privātpersonām/LV pilsoņiem/ebrejiem, kam diezgan skaidru iemeslu dēļ nav likumīgu mantinieku. Ir, protams, nejauki, ka valsts ir kļuvusi bagātāka holokausta dēļ, bet ir arī nejauki cilvēkus “pozitīvi” diskriminēt šo etniskās izcelsmes dēļ.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Maija > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 14.18

    tu pareizi pateici “atdod atpakaļ īpašniekiem”. Ja runa ir par to, tad nedrīkst būt atšķirība latvietis, krievs vai ebrejs. Tače šo ebreju kompensāciju gadīojumā problēma ir tajā, ka to īpašnieku nemaz nav! un pēc civillikuma un arī visu uz romiešu tiesībām balstīto tiesību sistēmu likumiem, manta, kurai nav īpašnieks vai tā mantinieki piekrīt valstij! Te nav nekādas diskriminācijas un netaisnības1 tā ir visā civilizētajā pasaulē.
    otrs aspekts, Latvijas valsts neatdeva ipašumus, kas pirms kara piederēja sab. organizācijām, izņēmums laikam bija reliģiskās draudzes. Piemēram riteņbraucēju klubam Marss, kam zemi Brīvības ielā bija dāvinājusi privātpersona starpkaru periodā, valsts savāca bez kādām ierunām, klubs zaudēja VISĀS LATVIJAS TIESU INSTANCĒS.
    trešais aspekts ir tas, ka restitūcijas sākumā šai paši ebreju pārstāvji vai iespējams citi no daudzu īpašumu atgūšanas, redzot to stāvokli, atteicās, tos kurus pieprasīja, tos arī atguva. Tagad domas mainījušās??
    ceturtkārt. kādas gan morālas tiesības kaut kādiem no Ukrainas padomju okupācijas laikā ieceļojušiem ebreju izcelsmes civilokupantiem (te es tēmēju uz suharenko vai kā viņu tur sauca) prasīt Latvijas Republikā pirms kara dzīvojošo ebreju īpašumus??? Tad jau drīz latvijas krievu biedrība pieprasīs Latvijas valstij kompensēt visu pirms kara latvijā dzīvojušo krievu, kuru īpašumi piekrituši valstij īpašumu konmpensāciju.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 15.40

    ->Līdumnieks
    kaut kā pārāk bieži mums sien klāt holokaustu, kas manuprāt ir ļoti negodīgi.
    —-
    Precīz! Pirms kāda laika pa Tv demonstrēja vienu poļu filmu par šo tēmu. Tajā kādas Polijas mazpilsētas mērs bija sašutis par zurofveidīgo vēlmi meklēt tieši poļu vainu holocostā. Viņš teica apmēram tā – meklētājiem fakts, ka vācieši slepkavoja ebrejus šķiet “normāls”, bet viņi esot meklējuši TIEŠI poļu tautības iedzīvotāju vainu. Vīņš salīdzināja – raugoties uz viņu aktivitātēm var teikt – ak dies, kādas šausmas – nevis suns iekoda cilvēkam, bet cilvēks sunim!
    Runājot par holocosta īstenošanu un Vāciju netiek lietots vārds vācieši, bet gan politkorekts un neitrāls vārdiņš “nacisti”.
    Latvijā viss ir savādāk – tiek uzsvērts, ka noziegumos piedalījās latvieši, nevis nacisti.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    jessdrthomas > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 16.55

    Īpašumi nepiederēja “ebreju kopienai”, bet gan konkrētām ebreju oganizācijām un ebreju tautības indivīdiem.

    No Krievijas pēc WW2 okupētajā Latvijā iebraukušajiem krievvalodīgajiem ebreju ateistiem ar šiem pirmskara Latvijas ebrejiem – jūdaistiem, cionistiem un jidišā runājušajiem – nav nekāda sakara.

    Domāju, paši holokosta upuri būtu stipri izbrīnijušies, ka viņiem uzradušies tādi mantinieki.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 19.31

    valynx, andza, a_kirsteins, papageno.
    2x parlasiju jusu tekstus, tur viss ir pateikts, paldies jums, es varetu neko nerakstit.
    vienigi – tie kas ieradisies ar maisu nav mazie zeni tadelj valsts atbildi ka tie neko te nedabu ir nopietni jasagatavo, to nedrikst visu atstat uz Dombrovski, bus garam ja vinsh nabags saks savu dziesmu – tatad protams, es velreiz atkartoju ka jau es teicu ta es tiesham to saku un velreiz to uzsveru..
    vajag nodroshinaties ta lai tiem uz priekshdienam pariet kare te braukt uz reketu. ja valsts atbilde bus argumenteta un neparprotama Efraimu Zurofu pec nakosha uzbrauciena musu sharmanta Iekshlietu ministre vares izzinjot “persona non grata” un personu grupu ja tada vel te ljaunpratigos nolukos ieradisies pirms sutit uz lidmashinu atpakaljceljam vares paturet uz 48 stundam Iepriekshejas Izmekleshanas izolatora.
    cienis tas kas baidisies, tas ir elementari.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    peerku > Gunārs Nažinskis 21.01.2011. 20.31

    Tiešām rekets, nekas cits. Kā drīkst vēlēties īpašus likumus, balstoties uz nacionalitāti? Trakāk kā baznīca ar savām mūžīgajām prasībām.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

dro 21.01.2011. 10.08

Zaķis jau nevar citādi kā skriet pa priekšu lokomotīvei:)

+6
-5
Atbildēt

4

    ievuliitis > dro 21.01.2011. 10.11

    Varbūt izslēgt uz brīdi gaismas:)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > dro 21.01.2011. 13.03

    Sveika! Vai nezini, kas Zanei noticis, ka tik ilgi nav manīta?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > dro 21.01.2011. 19.09

    …sveiks, lno!…esmu atgriezusies….pēc nogurdinošas darba nedēļas, cīnoties ar blonduma sistiem ierēdņiem!…skatos, Jums te garlaicīgi nav!…:))
    …tūlīt palasīšos un….ķeršos pie darba!…:))

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > dro 22.01.2011. 14.08

    miljo Betij,
    ka tu to domaji – vai saimnieces roka kas piesegusi vienigo kotleti un taja sadurtas 12 viesu dakshinjas? :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 21.01.2011. 10.01

Teksts nodrukāts tikai 2X! Vai nav iespējams atkārtot vēl pāris reizītes?:)

+3
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam