STEAM
- Viedoklis
- 12.02.2025.
Bez privātā sektora iesaistes ES fondu apguve nav iespējama
Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums piedāvā plašas iespējas stiprināt dažādas nozares, tai skaitā izglītību, digitālās prasmes un inovācijas. Tomēr Latvijā no 2021.–2027. gada periodam pieejamā finansējuma patlaban izmantoti tikai aptuveni 20%. Šis potenciāls, kas varētu būtiski uzlabot izglītības sistēmu un veicināt STEM (zinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātikas) jomu attīstību, paliek neizmantots. Augstskolas un darba devēji turpina uzsvērt STEM talantu trūkumu, un šīs problēmas risināšana ir arī viena no ES Atveseļošanas un noturības mehānisma prioritātēm.

- Viedoklis
- 23.07.2024.
Radoša domāšana ir nozīmīga ne tikai mākslās, bet arī STEM
Sabiedrībā pastāv dažādi viedokļi, vai skolās vajadzētu vērtēt mākslas un mūzikas priekšmetus, aizmirstot, ka vērtēšana ir atgriezeniskās saites sniegšana, lai palīdzētu skolēniem iemācīties vairāk, nevis tikai atzīmes izlikšana. Vienlaikus vērojama tendence, ka starptautiski arī STEM jomas aizvien vairāk tiek sasaistītas ar mākslas priekšmetiem, parādās jauna abreviatūra STEAM (science, technology, engineering, art and math – zinātne, tehnoloģijas, inženierija, mākslas un matemātika). Tā atspoguļo ļoti svarīgo sinerģiju starp dabaszinātnēm un radošo domāšanu.

- Aktuāli
- 05.10.2023.
ESTCube-2 satelīts startē. Kurp burās jaunie pētnieki?
Igaunijas studentu satelītu programma izstrādā kosmiskos aparātus kopš 2008. gada. ESTCube-1 palaida 2013. gadā kā pirmo Igaunijas satelītu, kurš radīja virkni jaunu tehnoloģiju projektu un uzņēmumu Igaunijā, Latvijā un Somijā. Tā kā ESTCube-1 galvenais eksperiments – Saules vēja elektriskās buras demonstrācija zemajā Zemes orbītā – nebija sekmīgs, tad ESTCube-2 komanda ir pavadījusi pēdējos 8 gadus, lai uzlabotu elektriskās buras eksperimentu un pievienotu jaunas derīgās kravas.

- Viedoklis
- 14.07.2023.
Kā nenogalināt bērnu dabisko interesi par pētniecību
Nav noslēpums, ka tehniskajās studiju programmās trūkst studentu, proti, viņu nav tādā skaitā, kādā būs nepieciešami tehniski ievirzīti speciālisti nākotnē. Turklāt daļa no tiem, kuri tomēr iestājas augstskolā, ir ar zemu motivāciju, un pēc pirmā studiju gada vērojams liels atbirums.
