Pašlaik liekam stingrus pamatus Latvijas nacionālajai aizsardzības industrijai. To nosaka trauksmainā ģeopolitiskā situācija. Ir skaidrs, ka Krievija rada apdraudējumu Latvijai un iedzīvotājiem neatkarīgi no tā, kā turpinās karadarbība Ukrainā
Pēdējos mēnešos Latvijā publiskajā telpā risinājušās diezgan plašas diskusijas par valsts pasta uzņēmuma lomu un tam atbilstošāko biznesa modeli. Neiedziļinoties šo diskusiju detaļās, ir svarīgi saprast, ka tradicionālā pasta un paku sūtījumu nozare piedzīvo ekstrēmu transformāciju, kļūstot par augsto tehnoloģiju automatizētu nozari, kurā arvien mazāk ir iesaistīts cilvēks. Šo pārmaiņu laikā ir īpaši svarīgi, lai jauninājumi pasta pakalpojumos tiktu apvienoti ar cilvēcisku pieeju un joprojām aktuālo pieejamību klientiem.
Politiķi ir apņēmības pilni risināt Sadales tīkla (ST) tarifu jautājumu. Saeimas deputāti Ilgtspējīgas attīstības komisijā un Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijā ir šo problēmu apskatījuši, iespējams, ka ir labāk situāciju izpratuši un vairākus priekšlikumus sagatavojuši ar mērķi samazināt ST tarifus un nepieļaut līdzīgu situāciju nākotnē.
Lai šodien attīstītos un augtu e-komercijas nozarē, uzņēmējiem ir jāsper drosmīgi soļi un jāiet jaunos tirgos. Līdz šim tas veiksmīgi ir izdevies kaimiņvalstu tirgos, tomēr ar Baltijas valstu tirgu biznesa iespēju stāsts nebeidzas. Cik viegli ir ieiet Somijas tirgū un, vai mūsu uzņēmēji tajā var izturēt konkurenci un pircēju prasības?
Pēdējos gados Latvijā pieaug ātrās ēdināšanas iestāžu skaits. Kā aizvien sarežģītākajā konkurences vidē jūtas allaž populāro picu cepēji?
Lai mazinātu sekas, ko uz ekonomiku atstāj Krievijas iebrukums Ukrainā, valsts uzņēmējiem piedāvā atbalstu. Skaidrojam, kādi ir nosacījumi un vai visi, kam palīdzība nepieciešama, to var saņemt
Pēdējo divu gadu laikā Covid-19 pandēmija ir kļuvusi par galveno izaicinājumu visai mūsu planētai. Tā ir spēcīgi ietekmējusi, kā pārvietojas cilvēki un preces, parādījusi, ka transporta un loģistikas nozīme turpina pieaugt. Skatoties uz definīcijām, loģistika ir preču, finanšu un informācijas plūsmu pārvaldība, un transports ir šā procesa neatņemama sastāvdaļa. Izmaiņas notiek dažādos līmeņos. Mikrolīmenī ir vairāk pakalpojumu, kas saistīti ar attālinātām iespējām. Ļoti aktīvi attīstās pārtikas un citu preču fiziskās piegādes pakalpojumi. Makrolīmenī esam redzējuši, ka jebkura kavēšanās globālās piegādēs rada nopietnas problēmas, lai gan mājsaimniecību līmenī tas nav pamanāms visiem un ne uzreiz. Taču daudzi ir dzirdējuši par problēmām ar pusvadītājiem, kas aizkavē ražošanu automobiļu un citās nozarēs. Pandēmija ir uzsvērusi globālo piegādes ķēžu nozīmi. Faktiski lielas zonas un reģioni, arī Eiropa, tika sadalīti nacionāli pārvaldītos segmentos. Tika slēgtas valstis vai atsevišķi valstu reģioni, tika ieviestas mājsēdes, kas izraisīja izmaiņas ķēdēs, problēmas autovadītājiem, transporta sistēmām. Un tas prasīja jaunus risinājumus. Turpinājās viedās loģistikas attīstība, kas apvieno transporta, informācijas vai sakaru sistēmu iespējas.
Sarežģītā ģeopolitiskā situācija šogad radīs milzīgu globālu ietekmi uz pasaules ekonomiku – mainīsies tirdzniecības plūsmas, par prioritāti izvirzot drošības apsvērumus un cīņu par globālo ietekmi, nevis komerciālu loģiku. Arī Latvijas ekonomikai šis būs grūts gads, ko ietekmēs karadarbība tuvajos kaimiņos, augstā inflācija un piegādes ķēžu traucējumi, liecina jaunākais Luminor Baltijas un Latvijas ekonomikas apskats.
Tirgus analītiķi prognozē, ka arī pēc pandēmijas, kad ievērojami pieauga iedzīvotāju nepieciešamība iepirkties internetā, šis paradums nekur nezudīs. Tas nozīmē, ka arī turpmāk, paplašinoties e-komercijas tirgum, lai apmierinātu patērētāju vajadzības, būs nepieciešamība meklēt visātrākos un efektīvākos risinājumus. Paredzams, ka, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs pasūtījuma izpildes jeb e-fulfillment pakalpojums katru gadu - līdz 2028.gadam - konsekventi pieaugs vismaz par 10%.
21. gadsimta otro desmitgadi atcerēsimies kā jaunas ekonomikas laikmeta sākumu. Pandēmija, kas gandrīz vai pusi pasaules 2021. gadā nolika mājsēdē, vēl nebijušos apmēros veicināja e-komerciju, dažādu tiešsaistes un piegādes platformu attīstību. Tas radīja nosacījumus arī jauna veida darba attiecībām, kurās dominē jaunās paaudzes vēlme būt brīviem no agrāk tik raksturīgā darba attiecību “rāmja” – fiksēta darba laika.
Pasaules tirgi
Stundām ilga YouTube video skatīšanās, lai izvēlētos īsto modeli. Dienas un nedēļas, kas paiet, pētot savus ikdienas paradumus un izsverot finanses. Varētu likties, ka pati auto iegāde būs vieglākā daļa. Bet izrādās, ka tikt pie sava elektromobiļa nav tik vienkārši, pārliecinājās reklāmas stratēģis Edgars Pētersons
Ja vēl neesi reģistrējies, ir.lv reģistrējies šeit vai ienāc spiežot uz sociālo mediju ikonām zemāk.
Aizmirsi paroli?
Ja jau esi reģistrējies, pievienojies šeit.
Piekrītu Pakalpojumu sniegšanas noteikumiem un Privātuma politikai
Piekrītu saņemt izdevniecības jaunumus un satura vēstkopas.
Uz Jūsu norādīto e-pasta adresi %email%, tika nosūtīts apstiprinājuma kods.
Ievadiet kodu
Lūdzi ievadiet saņemto kodu, lai apstiprinātu e-pasta adresi.Mirkli pacietības, lūdzu. Visbiežāk šis kods jums atnāks uz e-pastu uzreiz, tomēr var būt gadījumi, kad tas aizņem vairākas minūtes.
Lūdzu pārbaudiet e-pastu un pārliecinieties, ka ierakstījāt kodu pareizi.Nepieciešamības gadījumā pieprasiet jaunu kodu.
Kļūda. Mēģinat vēlreiz.
Paroles maiņa sekmīga!