Neatkarīgā izglītības biedrība

- Viedoklis
- 07.10.2021.
Stiprināsim skolu direktorus


- Viedoklis
- 08.09.2020.
Jaunā mācību gada mājasdarbi

- Viedoklis
- 14.08.2020.
Saturs vai forma?


- Viedoklis
- 03.06.2025.
Vai skolu direktori ir gatavi izkāpt ārpus ierastajiem rāmjiem?
Mūsdienu straujajā un mainīgajā pasaulē skolu direktoriem nepieciešamas plašākas iespējas personiskajai un profesionālajai izaugsmei.

- Viedoklis
- 07.10.2021.
Stiprināsim skolu direktorus
Mācību gada sākums ierasti ir laiks, kad daudz un plaši tiek runāts par pedagogiem, analizējot profesijas priekšrocības un izaicinājumus, taču katrā skolā ir ne tikai skolotāji, bet arī citi, bez kuriem nav iedomājama skolas ikdiena un izglītības sistēma. Tostarp arī skolu direktori, kuriem ir plašs atbildības loks.

- Viedoklis
- 07.01.2021.
Mediķi frontes līnijā, pedagogi – nodrošina aizmuguri
Aizvadītais gads izglītības nozarē bijis ļoti atšķirīgs no citiem un noteikti ieies vēsturē gan ar attālinātajām mācībām, gan intensīvu digitalizāciju. Tas izgaismojis izglītības sistēmas stiprās puses un nepilnības, kā arī kalpojis par pamatu daudzām idejām un mājasdarbiem 2021. gadam. Kamēr mediķi ir pirmajā frontes līnijā, tieši pedagogi ir tie, kuri nodrošina aizmuguri. Domājot par 2021. gadu izglītībā, nepieciešams runāt par brīvību un atbildību, kā arī spēcīgiem līderiem.

- Viedoklis
- 08.09.2020.
Jaunā mācību gada mājasdarbi
Latvijas skolu vadība un pedagogi visu vasaru ir čakli strādājuši, lai šogad 1.septembrī vērtu durvis un sveiktu skolēnus ar jauna mācību gada sākumu. Šis mums visiem būs neierasts sākums – daļa skolēnu mācīsies klātienē, vēl citi – daļēji attālināti, savukārt tiem, kuri atradīsies pašizolācijā, būs jānodrošina attālināto mācību iespējas. Tas vēl nav viss, kas paveicams jaunajā mācību gadā – jāstrādā pie vairākiem būtiskiem jautājumiem – Covid-19 seku apzināšanas izglītības sistēmā, pedagogu izdegšanas problēmas, mācību procesa digitalizācijas popularizēšanas un daudziem citiem tematiem. Aktīvāka valsts sekt

- Viedoklis
- 14.08.2020.
Saturs vai forma?
Kas ir būtiskāks – saturs vai forma? Kā teicis slavenais arhitekts Frenks Loids Raits: “Form and function are one.” Skaidrs, ka viens bez otra nevar. Tieši tas man nāk prātā, lasot jaunās Izglītības attīstības pamatnostādnes, kas publiskotas pirmajai apspriešanai. Tā gribētos, lai lielie izglītības politikas dokumenti būtu jaunu ideju caurvīti un iedvesmojoši, bet... Nemainīgs ir palicis pat ierastais Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) stils - svarīgus dokumentus virzīt uz priekšu vasarā, kad pedagogiem ir atvaļinājums.

- Viedoklis
- 15.11.2018.
Atklāta vēstule: Izglītība bez literatūras vai literatūra bez izglītības
Mēs, apakšā parakstījušies Neatkarīgās izglītības biedrības biedri, aicinām skatīt izglītības reformas saturu kā vienotu dokumentu, iedziļinoties tā anotācijās un nošķirot to no dažādiem komentāriem par reformas ieviešanu, kas to pavada publiskajā telpā. Pārmaiņas un reformas izglītības nozarē nav nekas ekskluzīvs un vienreizējs, tās regulāri notiek daudzviet pasaulē, arī Latvijā, un tās ir nepieciešamas.
