ekonomiskā aktivitāte
- Viedoklis
- 21.01.2025.
Esošais komerciālo valsts uzņēmumu pārvaldības modelis ir izsmēlis savu potenciālu

- Komentārs
- 09.10.2024.
- Pauls Raudseps
Latvijas lokomotīve

- Viedoklis
- 26.02.2024.
Tuvojas papildspēki


- Tēma
- 01.01.2019.
Pēdējais brīdis

- Radars
- 09.08.2013.
Turpmāk izaugsmes temps atkal paātrināsies

- Viedoklis
- 21.01.2025.
Esošais komerciālo valsts uzņēmumu pārvaldības modelis ir izsmēlis savu potenciālu
Pašreizējais decentralizētais valsts uzņēmumu pārvaldības modelis, kurā dažādas ministrijas pieņem akcionāra lēmumus, ir neefektīvs un izsmēlis savu potenciālu. Profesionālas un konsekventas valsts kā akcionāra uzdevumu izpildes trūkums kavē uzņēmumu valdes un padomes spēju pilnvērtīgi pildīt savas funkcijas, neveicina valsts uzņēmumu attīstību eksporta tirgos un līdz ar to negatīvi ietekmē Latvijas konkurētspēju. Ir būtiski jau tuvākajā laikā pakāpeniski virzīties uz centralizēta valsts komerciālo uzņēmumu pārvaldības modeļa ieviešanu ar mērķi palielināt aktīvu vērtību.

- Komentārs
- 09.10.2024.
- Pauls Raudseps
Latvijas lokomotīve
Modelis «dzīvoju pierīgas pļavā, braucu uz darbu ar auto» ir pašiznīcinošs

- Viedoklis
- 26.02.2024.
Tuvojas papildspēki
Jaunākais darbaspēka apsekojums nedaudz atgādina šūpuļdziesmu – galveno rādītāju līknes maigi šūpojas, dzīve mierīgi rit uz priekšu, nekādas krīzes nav, dusiet mierīgi. Aiz skaitļiem un tendencēm var nolasīt arī draudīgus vēstījumus, kurus laikus uzklausot, ir iespējams radīt labāku nākotni. Taču, lai tas notiktu, nepieciešamie risinājumi prasīs spēju izkāpt no intelektuālā komforta zonas.

- Viedoklis
- 12.07.2021.
Inovācija un digitalizācija – nākotnes mobilitātes priekšnosacījums
Henrijs Fords reiz teicis: “Ja es būtu vaicājis cilvēkiem, ko tie vēlas, viņi būtu teikuši – ātrākus zirgus.” Inovācijas nereti tiek pārprastas un nenovērtētas, īpaši tik izslavēti konservatīvās nozarēs kā dzelzceļš, kam Eiropā ir jau vairāk nekā 200 gadus gara vēsture. Ja autopārvadājumu, aviācijas un telekomunikāciju industrijas pēdējo 20 gadu laikā piedzīvojušas būtisku transformāciju, arī esot Ceturtās industriālās revolūcijas avangardā, dzelzceļā šāda lēcienveida attīstība notiek krietni piesardzīgāk.

- Tēma
- 01.01.2019.
Pēdējais brīdis
Trīsreiz samazinot novadu skaitu, valdība cer uzlabot pašvaldību efektivitāti un reģionu konkurētspēju, lai arvien rūkošais iedzīvotāju skaits neiedzītu nepanesamu izmaksu slazdā. Kā reforma ietekmēs novadu ekonomisko jaudu, kas pašlaik Latvijā var atšķirties pat 40 reižu?

- Radars
- 09.08.2013.
Turpmāk izaugsmes temps atkal paātrināsies
Ceturkšņa izaugsme atbilst gaidītajam, gada izrādījusies lēnāka
