apgāds Lielvārds

- Viedoklis
- 19.06.2019.
Kā izslēgt dilemmu par to, ko vēlamies izaudzināt – laimīgus vai veiksmīgus bērnus?

- Viedoklis
- 15.09.2022.
Izglītības jomas klupšanas akmens – nespēja sarunāties
Jaunais mācību gads Latvijas izglītībā iesācies ar vēl nepieredzētu turbulenci – saspīlētā situācija saistībā ar gaidāmo izglītības darbinieku streiku ar jaunu sparu aktualizējusi jautājumu par nozares sāpīgajiem punktiem, kuru risināšana vēsturiski atstāta novārtā un beigās nogūlusi uz skolotāju pleciem. Tā, piemēram, šogad ar 3., 6., 9. un 12. klašu grupu noslēgsies pāreja uz jauno pilnveidoto mācību saturu. Un, lai gan neviens nešaubās, ka virziens uz kompetencēs balstītu izglītību ir pareizs, tomēr pirmie divi jaunā mācību satura un pieejas ieviešanas gadi izgaismojuši virkni problēmu. Būtiskākā no tām – pāreja uz jauno mācību pieeju faktiski atstāta pašu skolotāju ziņā, atstājot bez iespējām kvalitatīvi līdzdarboties citām procesā iesaistītajām pusēm.

- Viedoklis
- 19.06.2019.
Kā izslēgt dilemmu par to, ko vēlamies izaudzināt – laimīgus vai veiksmīgus bērnus?
Mūsdienās vecāki apzinās, ka ne tikai skolā iemācītais, bet arī ģimenē ieliktais veido bērna personības pamatus. Universālas veiksmes formulas, kā izaudzināt laimīgu bērnu, nav, tomēr pastāv vairākas pārbaudītas metodes, kas šobrīd pasaulē iegūst strauju popularitāti ne tāpēc, ka trendīgi, bet tāpēc, ka sniedz reālus rezultātus gan bērnu audzināšanā, gan pieaugušo izaugsmē. Turklāt šīs metodes arī mazina plaisu starp dilemmu, ko radījušas konkurējošas pieejas – sak, varat izvēlēties - vēlaties audzināt laimīgus vai veiksmīgus bērnus.
