Krievija prāto par jaunu pasažieru vilcienu caur Latviju, Lietuvu un Poliju • IR.lv

Krievija prāto par jaunu pasažieru vilcienu caur Latviju, Lietuvu un Poliju

14
Dzelzceļa sliedes. Foto: Evija Trifanova, LETA

Krievijā apsver pasažieru vilciena maršrutu Sanktpēterburga-Kaļiņingrada-Berlīne 

Krievijas valsts dzelzceļa kompānija “Rossiskije žeļeznije dorogi” (RŽD) apsver iespējas atklāt pasažieru vilciena maršrutu Sanktpēterburga-Kaļiņingrada-Berlīne, kas kursētu arī caur Latvijas, Lietuvas un Polijas teritoriju, paziņoja RŽD uzņēmuma Kaļiņingradas apgabalā “Kaļiņingradskaja žeļeznaja doroga” vadītājs Viktors Golomolzins.

Viņš sacīja, ka tiek apsvērta ideja par šādu vilcienu, “vedot pasažierus no Berlīnes, izbraucot caur Poliju uz Kaļiņingradu, un no Kaļiņingradas caur Lietuvu un Latviju uz Sanktpēterburgu”.

Golomolzins piebilda, ka pašlaik notiek diskusijas darba grupās, kurās ir projektā potenciāli iesaistīto valstu pārstāvji.

AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvis Māris Ozols aģentūrai LETA pastāstīja, ka patlaban tiek meklēts veids, kā veicināt starptautiskos pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, ņemot vērā, ka pēdējos gados to daudzums ir sarucis.

Pēc Ozola teiktā, attiecīgais maršruts ir viens no variantiem, kas tiek apspriests, bet patlaban iecere vēl ir tikai idejas līmenī. Ir neatrisināti jautājumi, piemēram, par izmaksu sadalījumu.

RŽD meitasuzņēmuma Kaļiņingradas apgabalā vadītājs norādīja, ka šāds maršruts ir ekonomiski daudzsološāks nekā vilcienu maršruts starp Kaļiņingradu un Berlīni, kas sāka darboties 2003.gadā, pēc tam tika apturēts un 2013.gadā slēgts.

 

Komentāri (14)

Austras koks 04.08.2017. 16.44

Cik sapratu, tad no Kaļiņingradas jau uz Berlīni maršruts bija un nu ir aizklapēts. Tad kur problēma, tad jau maršruts ir. Jau tagad var aizbraukt līdz Kaļiningradai ar vilcienu no Krievijas. Jeb krievi te taisās būvēt vēl kādus paralēlus jaunus ceļus, tipa Eiropas šauros jau no Pēterburgas? Tad ir gan jārok nost saknē projekts, jo kad uzbūvēs RailBaltica, mums te cauri ies gan šaurās, gan platās sliedes. Lai krievi maksā nodevas un ar saviem vilcieniem, ja tie tehniski atbilst, izmanto.

LDz pārstavis kaut ko minēja, ka jautājums ir par izmaksu sadali. Mums būs RailBaltica. Kadas vēl mums būtu izmaksas jāuzņemas dēļ krievu sagribēta maršruta? Vienīgais jaitājums varētu būt par to, cik lielas nodevas krievi maksā LV par imfrastruktūras izmantošanu. Mums šādā projektā nekas nav jāiegulda, bet tikai jāprasa no krieviem, ja tie te grib braukt.

+13
0
Atbildēt

1

    basta > Austras koks 04.08.2017. 17.12

    to Austras koks

    atceries, kā Šļesera ieliktnīc, Magone, murgoja par super dzelzceļu no Rīgas līdz Maskavai, kad jau esošais netika pilnībā noslogots, bet paredzot Krievijas ekonomiskās situācijas pasliktināšanos, to vēl mazāk izmantotu.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

fretka 04.08.2017. 12.20

AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvis Māris Ozols aģentūrai LETA pastāstīja, ka (…) attiecīgais maršruts ir viens no variantiem, kas tiek apspriests, bet patlaban iecere vēl ir tikai idejas līmenī. Ir neatrisināti jautājumi, piemēram, par izmaksu sadalījumu.

——

Vai AS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvis Māris Ozols var pastāstīt, kāpēc nav pasažieru vilcienu satiksmes, piemēram, ar Viļņu?

+10
0
Atbildēt

2

    Krotow > fretka 04.08.2017. 15.31

    Tāpēc ka ir autobuss un ko vēl plebejiem vairāk vajag. Lai skrien ar kājām.

    Nez vai Krievijas pusē sliedes arī pārliks Eiropas platumā?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > fretka 04.08.2017. 15.43

    Tāpēc ka ir autobuss un ko vēl plebejiem vairāk vajag

    ————————-

    Kā tāds aristokrāts zina, kas ir vajadzīgs plebejiem?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

west 04.08.2017. 18.53

Ievilkt savu trekno stīpu caur Eiropu un to parādīt pa zombijkasti – vai tas nav skaisti ? Izskatās pēc biznesa plāna, bet tas ir politisks, ka jau visi pārējie Krievijas “biznesa” plāni.Tāpat kā Merķelei ekonomiski iespraustā, jaunā gāzes truba. Tā pati, par kuru arī komisāru junkurs tik ļoti svīst.

+8
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu