RS taisnojas par divreiz dārgāku trolejbusu iepirkumu • IR.lv

RS taisnojas par divreiz dārgāku trolejbusu iepirkumu

45
Trolejbuss Rīgas ielās. Foto: Ieva Lūka, LETA

Informācija “Škoda” mājas lapā: Slovākijas pilsētai Prešovai jauni trolejbusi pirms pāris gadiem izmaksājuši krietni lētāk nekā maksās “Rīgas satiksme”

Iemesls, kāpēc viena jauna trolejbusa izmaksas ir gandrīz divreiz lielākas nekā pirms četriem gadiem, esot transportlīdzekļu specifikācija, aģentūrai LETA skaidroja pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” preses sekretārs Viktors Zaķis.

Uzņēmuma pārstāvis atzina, ka viens 12 metrus garš “Škoda” trolejbuss iepriekšējā iepirkumā 2009.gadā maksāja 490 000 eiro (344 000 latu), kas ir gandrīz divreiz mazāk nekā šā gada piedāvājumā – viena trolejbusa iegāde izmaksās vairāk nekā 808 000 eiro (568 000 latu).

“”Rīgas satiksmes” trolejbusu iepirkumā cenu nosaka tas, ka visi trolejbusi ir 18 metrus garie, kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garie. Šobrīd maksimāli iespējamo iepirkuma cenu trolejbusiem veido trolejbusu bāzes modelis, kā arī papildu aprīkojums, kas paredzēts tehniskajā specifikācijā, – visi Rīgas trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamām rezerves daļām 150 000 kilometru nobraukumam, kas ir vairāk nekā 2 gadu nobraukums, utt.,” skaidro “Rīgas satiksme”.

Uzņēmuma “Škoda” mājas lapā atrodamā informācija liecina, ka arī Slovākijas pilsētai Prešovai jauni trolejbusi vēl pirms pāris gadiem izmaksājuši krietni lētāk nekā grasās maksāt “Rīgas satiksme”. No 2011. līdz 2014.gadam paredzēts piegādāt 20 “Škoda 30 Tr SOR” un “Škoda 31 Tr SOR” trolejbusus, no kuriem 15 ir 18 metrus gari un pieci – 12 metrus gari. Prešovai šis darījums izmaksājis 235 miljonus čehu kronu jeb 9,1 miljonu eiro (6,4 miljonus latu).

Zaķis norādīja, ka Prešovas gadījumā runa ir par cita tipa trolejbusiem, kā arī to tehniskā specifikācija “Rīgas satiksmei” neesot zināma, tādēļ to komentēt nav iespējams.

Līdzīgu viedokli pauda arī Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) – tā kā trolejbusi ir garāki un to komplektācijā uzreiz būs iekļauti kondicionieri, videonovērošanas iekārtas, monitori un citas pozīcijas, sadārdzinājums ir saprotams. Viņš arī piebilda, ka dīzeļģeneratori ļaus bez papildu aprīkojuma pagarināt pašreizējos maršrutus par divām līdz trim pieturām bez papildu ieguldījumiem infrastruktūrā.

Ušakovs aģentūrai LETA uzsvēra, ka pilsētai ir svarīgi iegādāties lielākas ietilpības transportlīdzekļus, jo pašlaik lielākā daļa trolejbusu ir pārpildīti un iedzīvotāji sūdzas gan par klimatu, gan drošību sabiedriskajā transportā.

“Rīgas satiksme” pagaidām arī nesniedz skaidru atbildi, kur tiks rasts finansējums trolejbusu iegādei. Uzņēmuma budžetu veido divas pozīcijas – Rīgas domes dotācijas un ienākumi no biļešu pārdošanas. Kā ziņots, transportlīdzekļi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņus gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

Ušakovs apgalvoja, ka šis iepirkums uzņēmumam papildu izdevumus neradīs, jo jaunās kredītsaistības aizvietos daļu iepriekšējo aizņēmumu, kas ir noslēgušies, līdz ar to kopējā aizdevumu atmaksas summa nemainīsies.

Jau ziņots, ka “Rīgas satiksme” ir paziņojusi trolejbusu iepirkuma procedūras uzvarētāju – “Škoda Electric”, kas piedāvā trolejbusu “Škoda 27 TR Solaris” piegādi. Iepirkuma procedūras rezultātā tika noteikta maksimāli pieļaujamā iepirkuma summa 131,8 miljoni eiro (aptuveni 92,63 miljoni latu) par vismaz 125 trolejbusu iegādi, vienlaikus paredzot, ka par šo summu tiks pieprasīti papildus 38 trolejbusi. Zaķis stāstīja, ka tādējādi iepirkuma summa un transportlīdzekļu skaits var tikt samazināts līguma izpildes laikā, taču viņš pagaidām nevarēja paskaidrot, no kādiem apstākļiem un lēmumiem tas atkarīgs.

 

Komentāri (45)

snjuu 26.06.2013. 19.11

Pie tā paša.
Pat piekrītot tam, ka metropolei Rīgai dažnedažādā ziņā varētu būt augstākas prasības pret transportlīdzekļu kvalitāti/īpašībām, 2-2,5 reižu atšķirība tomēr ir pārāk liela, lai to skaidrotu ar garumu. Dīzeļģenaratoru vajadzība VISIEM trolejbusiem ir pavisam apšaubāma un specifikācijas izvēle visvairāk atgādina konfešu veikalā iemaldījušos sīci.

+14
0
Atbildēt

0

enjoy 26.06.2013. 17.52

Kura ekonomikas grāmata var izskaidrot šo- slovāki pērk 20 gab. (no tiem 15 garie) par 300k, bet mūsējie pērk 125 garos par 800k gabalā.
Un kas tas par dīzeļa verķi, kurš par katru cenu vajadzīgs elektriskajam transportam? Un mēs brauksim ar kondiškām, bet dienvidnieki slovāki pasūtījuši bez?

+12
-1
Atbildēt

5

    Kârlis Kleins > enjoy 26.06.2013. 18.11

    Gandrīz neskaitās ;) Un še nav pilnīgi neviena speca, kas būtu tēmā, takšo visiem komentiem ir nulles vērtiba ;)

    0
    -11
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > enjoy 26.06.2013. 17.58

    “Runa ir par cita tipa trolejbusiem”

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    egfoto > enjoy 26.06.2013. 18.06

    Dīzeļa verķi visticamāk ielikti specenē, lai atsistu konkurentus un par to saņemtu 5% paldies.
    Vismaz tā tas parasti notiek. Tikai ej un pierādi, ka viņi tur apzināti ielikti!

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > enjoy 26.06.2013. 18.38

    Parasti cilvēki (pašvaldības, valstis) pērk to ko var atļauties. Nav tik svarīgi, kas iekšā. Es varbūt zinu, ka tam BMW M5 ir 450 zs un 4,0litru motors, nu un tad? Vai tas ka es zinu, ka M5 ir krutāks par 525 modeli, ir pamats, lai uz gadiem nograutu ģimenes budžetu?

    RD izskatās pēc 2007. gada celtniecības palīgstrādnieka, kam vareni gribas šādu M5… viņu gadījumā gan vēl arī drošvien otkatu, un lētticīgo vēlētāju balsis piedevām.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    enjoy > enjoy 26.06.2013. 18.07

    “Runa ir par cita tipa trolejbusiem”
    ——————-
    Cita tipa? Kas gandrīz 3 x dārgāki? laikam būs ar spārniem, tādēļ to varēs izmantot arī Airbaltics. :)
    Nu, nu….

    +13
    0
    Atbildēt

    0

Ligiña Doniña 26.06.2013. 19.55

Lai Ušakova vēlētāji arī samaksā un brauc par 2x dārgāku maksu. Lai viņiem etaloni un biļetes un paši trolejbusi ir sarkanā krāsā. Gribu, lai būtu otrs iepirkums, kuru vērtētu opozīcija, kas noteikti būtu izdevīgāks. Un ar tiem troļļiem, lai brauc opozīcijas vēlētāji 2x lētāk! Paskatītos ko rīdzinieki izvēlētos.

+11
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu