Portāls: ''airBaltic'' preču zīmes ieķīlātas • IR.lv

Portāls: ''airBaltic'' preču zīmes ieķīlātas

14
Bertolts Fliks. Foto: Nora Krevneva, F64

Darījums ar Krievijas investoru ļāvis palielināt Flika un BAS aizņēmumus

Nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks ieķīlājis iepriekš paša firmai, aviokompānijas akcionāram ''Baltijas aviācijas sistēmas'' (BAS) nodotās "airBaltic" preču zīmes, raksta portāls Pietiek.com.

Jau vēstīts, ka puse BAS, skaidrojot to ar investora piesaisti, nonākusi Bahamu salu ārzonas fonda "Taurus Asset Management Fund Limited" īpašumā, un to pārstāv Krievijas uzņēmējs Staņislavs Kovtuns. Kā vēsta Pietiek, šis darījums devis iespēju BAS un Flikam personiski ievērojami palielināt aizņēmumu "Latvijas Krājbankā" un tās īpašniecē – "Snoras" bankā, kura pieder miljardierim Vladimiram Antonovam.

Turklāt tagad Fliks oficiāli ieķīlājis viņa kompānijas īpašumā nonākušās "airBaltic" preču zīmes. Kā liecina "Lursoft" datu bāze, līdz šim Komercķīlu reģistrā bija reģistrēta gan BAS, gan personiski Flika dotas komercķīlas – par 18,27 miljoniem latu "Latvijas Krājbankā" un "Snoras" bankā bija ieķīlātas gan Flika kapitāldaļas, gan visa BAS manta. 16.decembrī, vienā dienā ar pārmaiņu reģistrēšanu BAS īpašnieku sarakstā, pusei kapitāldaļu nonākot "Taurus" īpašumā, mainījies arī Flika un BAS doto komercķīlas apmērs.

Nu gan Flika, gan BAS dotās komercķīlas apjoms pieaudzis no 18,27 līdz 31 miljonam latu. Turklāt paplašināts ieķīlātās mantas apraksts, īpaši norādot, ka "ieķīlāta komercķīlas devējam piederošā manta kā lietu kopība, ieskaitot ķermeniskās un bezķermeniskās lietas kā visas mantas sastāvā esošas lietas, tai skaitā preču zīmes "airBaltic", "airBaltic.com", "airBalticTravel.com", "Baltic Taxi", "BalticHotels", "BalticMiles", tā arī lietas, kas pievienosies ieķīlātai mantai nākotnē".

Jau ziņots, ka 2009.gada decembrī "airBaltic" pārdeva BAS sešas "airBaltic" preču zīmes – "airBaltic", "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBalticHotels", "BalticMiles" un "Baltic Taxi". Šo darījumu apstiprinājusi pēc tam atceltā "airBaltic" padome, kuras dalībnieku atbildība par iespējamu valsts interešu neaizstāvēšanu vēl tiek vērtēta. Lai arī Fliks sākumā solījās atdot ''airBaltic'' preču zīmes, par kurām pilnībā nemaz nav norēķinājies, līdz šim tas nav noticis. Jaunais investors un preču zīmju ieķīlāšana šo iespēju padara vēl mazāk ticamu.

''airBaltic'' pārraugošā Satiksmes ministrija jaunās pārmaiņas līdz šim nav komentējusi.

BAS, kam pieder 47,2% "airBaltic" akciju, vienīgais īpašnieks līdz šim bija "airBaltic" prezidents Fliks, taču tagad 50% uzņēmuma kapitāldaļu nonākušas "Taurus". Pēdējās ieguldījums ir 9 654 000 latu. BAS pamatkapitāls ir 19 307 000 latu. BAS par "airBaltic" akcionāru kļuva 2009.gada sākumā, nopērkot akcijas no SAS par 14 miljoniem latu. "airBaltic"dibināta 1995.gadā. Uzņēmuma lielākais akcionārs ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju.

Arī Kovtuna darījumus kreditē "Latvijas Krājbanka", kas pastarpināti pieder Antonovam. Jau izskanēja neoficiāla informācija, ka viņa nesenā vizīte Latvijā saistīta ar interesi par ''airBaltic''. Antonovam iesaistīšanās biznesā iepriekš liegta gan Zviedrijā un Lielbritānijā, gan ASV, pamatojot to ar aizdomām par viņa saistību ar Krievijas mafiju, iepriekš ziņoja BBC. Viņu arī uzskata par Kremlim pietuvināto uzņēmēju loka pārstāvi.

Komentāri (14)

harijs_m 19.12.2010. 15.11

“…tā arī lietas, kas pievienosies ieķīlātai mantai nākotnē”. Lūk, pilna pārliecība par savu spēku un darbības nesodāmību vakar, šodien un nākotnē mūžigi mūžos, āmen!

+8
-1
Atbildēt

0

_linda_krumina_ 19.12.2010. 13.26

AirBaltic servisam nav ne vainas.
Bet stasts par precu zimem interesants. Vai tad tiesam nevar nevienu no Satiksmes ministrijas saukt pie atbidibas. Neko nedarisana – ari zinama veida darbiba. Tads vards – atbildiba – vispar figure kaut-kut ministrija ?
Ministru prezidents, kas notiek ?

+6
-1
Atbildēt

2

    _linda_krumina_ > _linda_krumina_ 19.12.2010. 16.47

    ja, visadi var gadities. gan jau kads maceklis ir bijis.
    man ir kopuma pozitiva atteiksme. man ari par dazam “low cost airlines” ir pozitiva atteiksme – ko sola (un sola vini loti maz, apzinati) — to ari piegada. normals bizness.

    BET stasts ne par to. Kads nu vins ir tas brends “airBaltic” – vins ir musu uz 52.6%.
    Un par darbibam (vai bezdarbibu) kas tagad ved uz to zaudesanu — ir jaatbild cilvekiem kas pienema lemumus.

    Ja politiki ir uznemusies parvaldit valsts (musu) ipasumu un sanem par to naudu (no mums) — viniem ir jaatbild (mums prieksa) par rezultatu.

    Neviens sos cilvekus nav piespiedis stradat ministrija.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > _linda_krumina_ 19.12.2010. 16.04

    Vladimirs…AirBaltic servisam nav ne vainas.
    __________________________________
    Kā nu kuru reizi:))) Šinī mēnesī lidoju biznesa klasē no Hamburgas. Par lielu pārsteigumu mūsu kompānijai un vienam ārzemniekam, stjuarte iestūma ratiņus un saka piedāvāt hamburgerus un dzērienus par naudu. Ārzemnieks samaksāja, bet mēs, protams, painteresējamies, no kura laika biznesa klasē ēdiens par maksu. Stjuarte izteica šaubas, vai tiešām mēs esam maksājuši, jo viņiem neviens biznesa klasē nav pieteikts. Kad vaicājam, vai tad viņa netic biļetei, viņa atbildēja, ka uz biļetes esot arī rakstīts, ka lidmašīnā varot arī smēķēt, bet mēs taču saprotot, ka nedrīkst. Pārpratums, protams, noskaidrojās, ārzemniekam atgrieza naudu, bet noskaņojumu pasažieriem tas neuzlabo. Tāds tas serviss:))

    +5
    0
    Atbildēt

    0

janazakovica 19.12.2010. 13.00

valsts uznemuma izzagsanas shemas turpinaas-beigas valsts atdos savas dalas pa velti un vel bus paradaa..taa tikai Latvijaa ir iespejams..vainigo protams atkal nebus jo neviens neko neredzeja nedzirdeja un nepar ko neatbild.un vispar airbaltik ir jabokete par vinu drausmigajam cenam un servisu…

+5
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu