Sandis Mārtiņš Caune, aicina pateikt paldies skolotājiem • IR.lv

Sandis Mārtiņš Caune, aicina pateikt paldies skolotājiem

Projektā Paldies, skolotāj! jaunie pedagogi aicina raksturot savu sirdsskolotāju, dalīties atmiņās, kā arī pastāstīt par īpašo ieguldījumu savā dzīvē. Kādu nospiedumu skolēnu dzīvē gribētu atstāt projekta runasvīrs Sandis? «Dot iespēju darīt, mēģināt, domāt par to, kā padarīt pasauli labāku.» Foto no personīgā arhīva
Alise Zita Zeidaka

Cilvēcīgs, atvērts un mūsdienīgs. Sandis Mārtiņš nosauc trīs ideālā skolotāja īpašības. Projektā Paldies, skolotāj! viņš kopā ar studiju biedriem mudina cilvēkus savu sirdsskolotāju raksturot trīs vārdos. Taču ne tikai. 

Kad LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmas Skolotājs 3. kursa audzēkņiem bija jāveic ar izglītību saistīts projekts, studenti ar pasniedzēju vienojās, ka viens no mērķiem būs skolotāja profesijas prestiža celšana. «Medijos bieži redzam, ka skolotāji tikai kaut ko prasa — lielākas algas, labākus apstākļus,» saka Sandis. «Laikā, kad sabiedrībā valda stereotipiska domāšana un aizspriedumi par skolotāja profesiju, būtu jauki dalīties ar pozitīvajiem stāstiem.» Tāpēc divi jaunie vēstures un sociālo zinību skolotāji, divas latviešu valodas skolotājas un viena matemātikas skolotāja uzrunā gan sabiedrībā zināmus cilvēkus, gan ikvienu, kurš to vēlas, Facebook un Instagram lapā Paldies, skolotāj! pateikties saviem skolotājiem. 

Pirmie «paldies» pateikuši un skolotājus saulītē izcēluši paši projekta autori. Sandis piebilst, ka viņa pateicību pelnījuši daudzi. «No katra var kaut ko paņemt. Nepietiktu ar lapu žurnālā, lai visiem saviem skolotājiem pateiktos.» Viņš zina, cik svarīgs skolotājam ir «paldies», jo pats jau trešo gadu strādā Ventspils 4. vidusskolā, māca vēsturi pamatskolā un vidusskolā. Viņš ir arī skolēnu pašpārvaldes koordinators. «Pirmdienās un piektdienās strādāju Ventspilī, bet nedēļas vidū studēju Rīgā.»

Skolotāja profesijā Sandis nonācis vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, vidusskolas laikā, piedaloties dažādos projektos, vadīja nodarbības jauniešiem, un puisim iepatikās gatavošanās process. «Otrs — bija sajūta, ka man izdodas klasesbiedriem paskaidrot sarežģītus jautājumus vienkāršāk.» Trešais iemesls — jau vairākus gadus Sandi interesē izglītības nozare un tās attīstība. «Radās jautājums — vai tiešām ir tā, kā par to stāsta medijos?» Visbeidzot — viņa skola, Ventspils 4. vidusskola, piedāvāja strādāt profesijā, tiklīdz Sandis sāka studijas, un puisim bijis svarīgi pārbaudīt, vai tas vispār patīk. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu