Ilgais ceļš līdz braukšanai • IR.lv

Ilgais ceļš līdz braukšanai

Savu pircēja mājasdarbu Edgars Pētersons pildījis cītīgi, pētot dažādu ražotāju modeļus un kā neprofesionālis cenšoties saprast, kuru komplektācijas variantu izvēlēties. «Es biju uztaisījis ekseli, kurā ar krāsu kodiem mēģināju atzīmēt un saprast pat viena modeļa ietvaros, kura komplektācija labāka.» Foto no privātā arhīva
Marija Leskavniece

Stundām ilga YouTube video skatīšanās, lai izvēlētos īsto modeli. Dienas un nedēļas, kas paiet, pētot savus ikdienas paradumus un izsverot finanses. Varētu likties, ka pati auto iegāde būs vieglākā daļa. Bet izrādās, ka tikt pie sava elektromobiļa nav tik vienkārši, pārliecinājās reklāmas stratēģis Edgars Pētersons

Ziņkāre. Tā vienā vārdā Edgars raksturo savu attieksmi pret elektroauto. Sen jau sekojis līdzi tehnoloģiju jaunumiem, pamanījis Teslas idejas un panākumus. Bet šogad pirmo reizi sakrita gan vēlme šo ziņkāri apmierināt, gan finansiālās iespējas un elektroauto spēja apmierināt ikdienas praktiskās vajadzības. «Pēc tam jau pats sevi pārliecini. Iespējams, tas arī finansiāli būs izdevīgāk. Neesmu hardcore dabas un eko cīnītājs, bet skaidrs, ka arī šie jautājumi man rūp.» Tā joprojām ir dzīvesstila izvēle, taču arī praktiski izsvērts lēmums, viņš secina.

Vai nebija domas nopirkt jau lietotu auto, lai izvairītos no ilgās gaidīšanas? «Es skaidri zināju, ka gribu jaunu mašīnu,» pārliecinoši saka Edgars. Apdomājot visas izdevumu pozīcijas, tas nebūt nav tik finansiāli nepaceļami, viņš ir pārliecināts. Dabū ražotāja garantiju, komfortu, ekonomiskāku auto, turklāt vēl videi draudzīgāku. It īpaši, ja pērk auto operatīvajā līzingā. «Latvieša gļuks, ka tev vajag obligāti izmaksāt un dabūt savā īpašumā, manuprāt, ir absurds,» viņš nosmaida. 

Arī savu pirmo auto Edgars pirms pieciem gadiem pirka operatīvajā līzingā. Tolaik gan vēl nesaņēmās pilnīgam elektroauto, tāpēc izvēlējās hibrīdu. Un tieši fakts, ka līzinga termiņš tuvojas beigām, tāpat kā tas, ka ģimene un tās vajadzības pa šiem gadiem kļuvušas plašākas, lika apsvērt jaunas mašīnas iegādi. «Līdz šim elektromašīnas bija vai nu finansiāli šausmīgi tālu no manām iespējām, vai arī — tās, kas bija pieejamākas, no praktiskā viedokļa ar savu prognozēto nobraukumu bija absolūti neadekvātas manām vajadzībām.» Tagad tehnoloģijas ir attīstījušās. Elektroauto, iespējams, vēl neapmierina pilnīgi visas pie benzīna vai dīzeļa dzinēja auto pieraduša braucēja vajadzības, bet lielāko daļu — pilnīgi noteikti! «Esam uz robežas lēcienā «meinstrīmā».» 

Pie finansiālajiem ieguvumiem Edgars pieskaita arī bezmaksas stāvvietas Rīgas centrā, par ko tagad ik mēnesi maksā 55 eiro, un arī izdevīgākus līzinga nosacījumus. Lai gan maksājums būs lielāks par iepriekšējo, jāņem vērā, ka mašīna būs ietilpīgāka, viņš cer uz izdevīgumu tās uzturēšanā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu