Jauno laiku vecmeistari

Zane ar viduslaiku klavesīnu jeb klavicimbalu, Ieva ar suni Sauli klēpī un Kaspars. Foto — Lauris Aizupietis
Gunita Nagle
Print Friendly, PDF & Email

Trīs meistari — mūziķis Kaspars Putriņš un mākslinieces Zane un Ieva Putniņas — Rīgā darina senatnīgus taustiņu stīgu instrumentus, kādus spēlēja pirms daudziem gadsimtiem. Kā viņi izgatavo senu mūzikas instrumentu prototipu, ja oriģināli apskatāmi tikai gleznās un freskās? Un kāpēc viņi to dara?

Pagājušā gada rudenī tika izdots Beļģijā dzīvojošās latviešu klavesīnistes un ērģelnieces Ilzes Bertrānas soloalbums Codex Faenza — tajā ieskaņota 14. gadsimta mūzika, kas notīs pierakstīta gadsimtu vēlāk. Tas ir viens no senākajiem notīs pierakstītajiem skaņdarbiem taustiņinstrumentam un balsij. Ierakstā Bertrāna spēlē klavicimbalu, ko dēvē par viduslaiku klavesīnu. To darinājuši trīs meistari: Kaspars Putriņš ar māsām Zani un Ievu Putniņām. Viņi visi trīs strādā darbnīcā, kur izmanto tikai roku darbu. Pēc seno mūzikas instrumentu parauga top klavesīni, klavihordi, klavicimbalas un citi viduslaiku un renesanses taustiņu stīgu instrumenti. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu