
Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Covid-19 pandēmija ir radījusi ne tikai nenoteiktību, bet arī izcēlusi darba un privātās dzīves līdzsvara nozīmi, kas ietekmē darbinieku labbūtību kā fiziski, tā emocionāli. Šie apstākļi ir radījuši nepieciešamību atklāt unikālus veidus, kā uzturēt labbūtības līmeni darba vidē. Daudzas kompānijas visā pasaulē meklē risinājumus darbinieku labbūtības veicināšanai, un viens no efektīvākajiem ir labbūtības vēstneši. Kas ir šie cilvēki?
Darbs no mājām ir radījis daudz izmaiņu ikdienas dzīvē, kas ietekmē arī darbinieku labbūtību un rada gan priekšrocības, gan izaicinājumus. Lielākoties darbinieki novērtē to, ka katru dienu var ietaupīt dažas stundas ceļā uz darbu, tā vietā veltot šo laiku vaļaspriekiem, mācībām, fiziskām aktivitātēm vai miegam u.tml. Tajā pašā laikā darbinieki mēdz saskarties ar tā dēvēto zoom fatigue jeb nogurumu no ilgstošas atrašanās pie ekrāna, ilgām pēc neformālām sarunām ar kolēģiem vai bažām par to, ka attālināts darbs varētu radīt ierobežojumus potenciālai karjeras izaugsmi. Tāpat daudziem nākas apvienot darba laika stundas ar bērnu pieskatīšanu vai mācībām no mājām, ēst gatavošanu. Daudziem robeža starp darbu un personīgo dzīvi saplūst, kas veicina ieradumu strādāt ilgākas stundas un rada pieaugošu nogurumu, vientulības problēmu un motivācijas trūkumu. Tas viss liecina par nepieciešamību uzņēmumos ieviest integrētu pieeju darbinieku labbūtības veicināšanā. Starptautiskas organizācijas gadījumā runa nav tikai par iesaisti vispārējās, globālā līmenī organizētās aktivitātēs - liela nozīme ir tām iniciatīvām, kas tiek īstenotas vietējā tirgū un nodrošina augstu darbinieku iesaisti.