Kāpēc pandēmijā uzņēmumiem vajadzētu ievērot ilgtspējīgas darbības principus? • IR.lv

Kāpēc pandēmijā uzņēmumiem vajadzētu ievērot ilgtspējīgas darbības principus?

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Ješima Ozēra (Yesim Ozer), "Mars” tirgus direktore Baltijas valstīs

Lai veicinātu pozitīvas izmaiņas gan cilvēkiem, gan planētai, mūsdienās daudzi uzņēmumi ir transformējuši savu konkurētspēju, mainot domāšanas veidu par produktiem, procesiem, tehnoloģijām un biznesa modeļiem. Cīņa pret klimata pārmaiņām ir daudzu uzņēmumu dienaskārtībā, tomēr to ilgtspējas mērķi bieži vien sastopas ar izaicinājumiem. Pēdējais no tiem ir bijusi pandēmija. Kāpēc uzņēmumiem būtu jāievēro ilgtspējīgas darbības principi pat pandēmijas laikā?

Jaunākā Eirobarometra dati parāda, ka vides aizsardzība ir svarīga tēma 94% Eiropas Savienības iedzīvotāju. Līdztekus šiem datiem vides problēmas kļūst par arvien nozīmīgāku aspektu patērētāju acīs. Viņi kļūst apzinīgāki un prasīgāki pret zīmoliem, to ietekmi uz cilvēkiem, kopienām, sabiedrību un planētu.

2017. gadā Mars ieviesa kompānijas Sustainable in a Generation Plan, kas ir ilgtermiņa plāns nākamajām paaudzēm un fokusējas uz trīs galvenajām jomām: veselīgu planētu, plaukstošiem cilvēkiem un piepildītu labklājību. Tas palīdz ne tikai risināt klimata pārmaiņu problēmas, bet arī nonākt soli tuvāk patērētājiem un visiem citiem mūsu darbības ķēdē.

Ko nozīmē “veselīga planēta”? Piemēram, mūsu mērķis šajā kontekstā ir līdz 2025. gadam par 27% samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas visā kompānijas darbības ķēdē, bet līdz 2050. gadam – par 67%. Pērn mēs to esam paveikuši jau 3,5% apmērā. Mūsu virsmērķis ir līdz 2040. gadam padarīt kompānijas darbību oglekļa neitrālu, un jau šobrīd kompānijas ražotnes ASV, Lielbritānijā, Meksikā un Beļģijā izmanto atjaunojamo elektroenerģiju 100% apmērā.

Mēs kā pārtikas ražotāji esam pārliecināti, ka iepakojumam nekad nevajadzētu kļūt par atkritumiem.

Viens no mūsu mērķiem ir izstrādāt iepakojumu, kas ir otrreiz izmantojams, pārstrādājams un kompostējams, vienlaikus līdz 2025. gadam samazinot neapstrādātas plastmasas izmantošanu par 25%.

Tāpat tiecamies izslēgt neilgtspējīgu ūdens izmantošanu uzņēmuma darbībā, sākot ar 50% samazinājumu līdz 2025. gadam. Pērn šo samazinājumu esam sasnieguši 19,8% apmērā.

Joma, kurā koncentrējamies uz plaukstošiem cilvēkiem, nozīmē mūsu ietekmi uz kopienām un darbavietām, palielinot cilvēku ienākumus, piedāvājot līdzvērtīgas iespējas u.tml. Cilvēkiem vajadzētu būt pieejai produktiem un informācijai, kas nepieciešami veselīgam dzīvesveidam. Tāpēc, runājot par piepildītu labklājību, mūsu apņemšanās saistās ar attīstību zinātnē, inovācijām u.tml. tajos veidos, kas palīdz miljardiem cilvēku un viņu mājdzīvniekiem dzīvot veselīgākas, laimīgākas dzīves.

Nav noslēpums, ka globālās Covid-19 pandēmijas dēļ mēs visi esam nonākuši situācijā, kādu cilvēce iepriekš nav pieredzējusi. Vismaz ne modernajos laikos. Tā ir radījusi daudzus izaicinājumus gan ekonomikām, gan uzņēmumiem. Uzņēmumi nepārtraukti cīnās par savu darbību un darbinieku drošību. Taču, nofokusējoties uz šīm problēmām, var rasties situācija, ka uzņēmumi aizmirst par savām vērtībām un pārliecībām, kam arī ir liela nozīme krīzes laikā, jo tās ir cieši saistītas ar kompānijas procesiem.

Mars rindās mēs esam pārliecināti, ka ilgtspējīga pieeja biznesam ir ļoti būtiska. To lielā mērā sagaida patērētāji, kopienas, darbinieki, valstu valdības un sadarbības partneri. Papildus tam, neraugoties uz pandēmiju, ES nav atcēlusi Zaļā kursa stratēģiju, lai kļūtu pat klimatneitrālu kontinentu līdz 2050. gadam. Eiropas Komisija ir nākusi ar priekšlikumu paaugstināt ES ambīcijas siltumnīcefektu veidojošo gāzu emisiju samazināšanā, un nākamais atskaites punkts ir 2030. gads. Tas nozīmē, ka rīcībai ir jāseko arī no kompāniju puses.

Kompānijām ir jābūt īstām un patiesām pret savu būtību un sasniegumiem, arī pandēmijas laikos. Tie nevar būt nepārdomāti soļi vai mārketinga triki. Pārliecībai un vērībām ir jācaurvijas biznesa pieejā, rezultātos un sasniegumos. Piemēram, komunikācijā par ilgtspēju ir jācaurvijas darbiem nevis reklāmai, ietverot dziļāku mērķi un reālu darbu, panākot izmērāmu un jēgpilnu ietekmi, nevis tikai vārdus.

Šogad dominē neskaidrība, hiperbolisms un dezinformācija, un gan patērētāji, gan darbinieki ir vērsušies pie uzņēmumiem kā uzticamiem ziņu avotiem. Tāpēc pieaug to kompāniju atbildība, kuras vēlas radīt izmaiņas, turpinot īstenot ilgtspējas centienus mūsu kopienām un planētai.

Pagaidām nav neviena komentāra

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu