Ar jauno gadu spēkā stāsies Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu pārvaldības likums, taču līdz tā iedzīvināšanai vēl paies mēneši, prognozē Saeimas Mediju politikas apakškomisijas vadītāja Vita Anda Tērauda
Ledus ir sakustējies, gadiem ilgās diskusijas par sabiedrisko mediju — Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas — iziešanu no reklāmas tirgus beigsies nākamgad. Novembra vidū Saeima pieņēma arī jaunu likumu, kas diezgan nozīmīgi maina sabiedrisko mediju pārvaldību. Ar to tiks sadalītas Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) funkcijas, lai tā vienlaikus nav atbildīga gan par mediju finansējuma, gan uzraudzības jautājumiem. NEPLP paliek kā nozares regulators. Bet nākamgad būs jāveido trīs cilvēku liela Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP), kas būs sabiedrisko mediju valsts kapitāla daļu turētāja. Šos trīs pārstāvjus izvirzīs Valsts prezidents, Saeima, kā arī nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padome — katrs pa vienam. Saeima atstājusi šīs trīsvienības rokās diezgan lielu varu apstiprināt ne tikai sabiedrisko mediju valdes, kā tas bijis līdz šim, bet arī divus jaunus nozīmīgus amatus — sabiedriskā medija galveno redaktoru un ombudu. Turklāt jaunajai padomei vēl jāizstrādā abu sabiedrisko mediju apvienošanas koncepcija un finansējuma modelis.
Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!
Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.