24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā • IR.lv

24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā

Meldra Kukule. Foto — Reinis Inkēns
Marija Leskavniece

Katrā tēmā ir jāatrod tas, kas jauniešiem būs aktuāls, saistāms ar pašu dzīvi. «Nevar mācīt tikai programmas dēļ, jāmāca tā, lai skolēnam šķistu interesanti,» saka Rīgas Reinholda Šmēlinga vidusskolas bioloģijas skolotāja Meldra Kukule

Pandēmija skolotājas ikdienā ir ieviesusi krietnas korekcijas. Viņa māca bērnus no 7. līdz 12. klasei, tātad jau kopš marta lielākoties strādā attālinātā režīmā. Tieši pēdējā laikā var just, ka gan skolēni, gan pedagogi sāk pagurt, atzīst Meldra. «Paldies Dievam, tūlīt ir Ziemassvētku brīvdienas, visi varēs atjēgties, atpūsties, un tad jau skatīsimies, kā būs tālāk.» 

Tiešsaistē nevar pagūt pietiekami kvalitatīvi izstāstīt mācību vielu. «Mēs, protams, iegūstam atgriezenisko saiti, bet tā nenāk no visiem skolēniem. Ja vien bērns neieslēdz mikrofonu vai neuzdod kādu jautājumu, es palieku neziņā, vai viņš ir kaut ko sapratis, vai ir dzirdējis.» Arī materiāli jāgatavo no jauna. Vēlās nakts dežūras — tā skolotāja sauc darbu vakaros, kad veido prezentācijas, meklē videomateriālus, lai stundas tiešsaistē būtu interesantas. Visgrūtākais attālinātajā mācību procesā ir tieši papildu darbs, kas jāiegulda, lai informācija un zināšanas sasniegtu skolēnus tikpat labi kā iepriekš. Lai mācību priekšmets viņiem joprojām būtu interesants.

Protams, ir bērni, kam šāda mācību forma patīk — viņi paši var veidot savu dienas ritmu, mācīties, kur un kad jūtas vislabāk. Bet ir arī tādi, kuriem laika plānošana labi nepadodas. «Ar viņiem ir grūti,» nosaka skolotāja. Skolēniem jāspēj tikt galā gan ar ziņām no skolotājiem, gan ar darbu nodošanas grafika iegaumēšanu un daudziem sīkumiem, ko skolā kāds, iespējams, var pateikt priekšā. «Tad palīgā nāku es — klases audzinātāja.» Meldra lepojas, ka viņai ir divas audzināmās klases. Tomēr pandēmijas laikā izsekot līdzi visu skolēnu gaitām ir grūti. Tas ir darbs 24 stundas diennaktī un septiņas dienas nedēļā. 

Elektroniskas ziņas no bērniem mēdz pienākt arī naktī. «Kāds darbiņš man nav uzrakstīts septembrī? Par ko man ir «n/v»?» Meldra nosauc dažus piemērus. Nakts vidū gan viņa neatbild, sagaida darba laika sākumu. Tomēr skolotājas domas ir pie saviem audzēkņiem.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu