Noturēties tīmeklī • IR.lv

Noturēties tīmeklī

Intriģējoši bija pirmie divi publiskie stundu garie mēģinājumi Kvadrifrona izrādei 24 stundas
Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe

Gandrīz visi Latvijas teātri mēģina izrauties no piespiedu klusuma zonas, atgādināt par savu eksistenci un radīšanas nepārtrauktību

Ir ārkārtas stāvokļa septītā nedēļa, un divu metru distances ievērošana kļuvusi par rutīnas darbību, par ko nedomā, bet izpilda automātiski. Šajā retinātajā saskarsmē dzīvodami, teātra cilvēki meklē jaunus veidus, kā pārtraukt neradīšanas stāvokli un lietderīgi izmantot šo dīvaino laika izgriezumu, reizē neprofanējot savu mākslu. 

Kompānija kā arguments

Kvadrifrons sāka Dekamerona lasīšanu, un starp vairāk nekā 60 Bokačo noveļu interpretējumiem nu jau ir arī īstas pērles, piemēram, Vladislava Nastavševa 59. dziedājums. Priekšā lasa JRT aktieri, teātra studenti piedāvā savus stāstus. Valmieras aktieri dzied un vada ekskursijas, Mihaila Čehova Krievu teātra mājaslapā var klausīties dzeju un uzzināt Sibīrijas pelmeņu receptes knifus. 

Nacionālā teātra septiņi kraukļi katru nedēļu atbrīvo no stikla kalna gūsta kādu Saulcerīti, un ampelēšanās laikā pēkšņi var uzšķilties nopietnas un vēlāk izmantojamas idejas. Tieši tāpat kā Liepājas teātra dramaturģes Rasas Bugavičutes-Pēces un aktiera Gata Malika podraidē Pīpētavas sarunas, kurās ir krietni daudz racionālu pārdomu par skatuves mākslu, kas, atgriezusies savā teritorijā, būs spēcīgi un, gluži iespējams, arī neatgriezeniski mainījusies. 

Dirty Deal Teatro piedāvā instrukcijas izrādes radīšanai — režisori izplāno maršrutu ar pieturas punktiem, potenciālais skatītājs, kas reizē ir arī radītājs un darītājs, to piepilda ar savu unikālu saturu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu