Biznesa leģionāri • IR.lv

Biznesa leģionāri

No kreisās: Aldis Balodis, SIA Riga Parket dibinātājs, un Mārtiņš Eglītis, līdzīpašnieks un izpilddirektors. Foto — Gints Ivuškāns
Aivars Kļavis

Pirmie sākuši Latvijā ražot līmētos ozolkoka dēļus, Riga Parket tagad strādā gandrīz tikai eksportam — līdz detaļām izpratuši, kādi grīdas segumi interesē klientus Rietumeiropā

Arī Jaunzēlande, Apvienotie Arābu Emirāti un Kuveita ir to vairāk nekā desmit valstu vidū, uz kurām ceļo Latvijā tapušie grīdas dēļi. Bet sākās viss 90. gadu beigās, kad Riga Parket dibinātājs Aldis Balodis ķērās pie biznesa — uzpirka Latvijā zāģmateriālus, ko sūtīt uz Lielbritāniju.

Taču jaunās tūkstošgades sākumā situācija eksporta tirgos mainījās, līdztekus vienkāršiem zāģmateriāliem auga pieprasījums pēc gataviem produktiem ar augstāku pievienoto vērtību. «Tad arī radās ideja par ozola grīdas dēļiem,» atceras Balodis. «Lai eksportētu, ir tāpat kā sportā ar leģionāriem — tev ar kaut ko ir jābūt labākam par vietējiem ražotājiem,» viņu papildina uzņēmuma līdzīpašnieks un izpilddirektors Mārtiņš Eglītis.

Ozolkoka grīdas

Aldis ir rīdzinieks. «Mani vecāki nekādi nav saistīti ar mežiem vai mežsaimniecību, bet es kopā ar klasesbiedru, kura vectēvs bija mežzinis, iestājos un pabeidzu Lauksaimniecības akadēmijas Meža fakultāti, jo man tas šķita interesanti,» atceras Aldis Balodis mūsu tikšanās laikā Skultē, kur kopš pagājušā gada atrodas Riga Parket ražotne. Pēc augstskolas viņš strādājis a/s Bolderāja, kur ražoja kokšķiedras plātnes, un Latvijas Attīstības aģentūrā. 90. gadu beigās iepazinies ar kādu angli un sācis nodarboties ar zāģmateriālu eksportu. 

«Patiesībā es strādāju kā aģents. Tolaik bija daudz mazo zāģētavu. Mēs uzpirkām dēļus, šķirojām, komplektējām kravas un sūtījām uz Lielbritāniju,» skaidro Aldis.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu