Bizness kļūst energoefektīvs – lēmums jāpieņem tagad

  • Reinis Bērziņš
  • 26.06.2019.
Ilustratīvs attēls rakstam. Foto: Edijs Pālens, LETA

Ilustratīvs attēls rakstam. Foto: Edijs Pālens, LETA

Cik liela ir enerģijas patēriņa – gāzes, elektrības, degvielas – ietekme uz jūsu ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma izmaksām? Parasti šī enerģijas izmaksu ietekme krietni pārsniedz sākotnējo priekšstatu. Pētījumi rāda, ka aptuveni 10% uzņēmumu enerģijas izmaksas ir pati lielākā izmaksu pozīcija, bet 25% uzņēmumu tā ir otrā vai trešā lielākā izmaksu pozīcija. Tāpēc šo izmaksu samazināšana ir nozīmīgs konkurētspējas faktors ar pieaugošu nozīmi.

Tomēr vairākums Latvijas uzņēmēju par šādu izmaksu optimizēšanas iespēju nav pat domājuši, liecina ALTUM kopīgi ar SKDS veiktā aptauja. Iespējams, tāpēc ka daudzi no viņiem uz jautājumu par enerģijas izmaksu ietekmi un produkta vai pakalpojuma izmaksām atbildēt varētu tikai ar aptuvenu minējumu. Rezultātā daļa neizmanto pašreizējās finanšu un tehnoloģiju iespējas celt savu energoefektivitāti, kas savukārt jau drīzumā var atspēlēties kā konkurētspējas kritums.

Jaunākajā žurnālā