Vietējais zīmols var konkurēt degvielas mazumtirdzniecībā 3

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Sandis Šteins
Print Friendly, PDF & Email

Radot un attīstot jauna koncepta degvielas uzpildes staciju tīklu, gribējām parādīt, ka aizrautīga vietējo profesionāļu komanda spēj nodrošināt tādu pašu kvalitāti kā tirgus līderi, vienlaikus maksimāli izmantojot vietējos resursus un atbalstot citus vietējos uzņēmējus.

Ideja, kas sākotnēji paredzēja startēt ar ērtas iepirkšanās veikaliņiem, nepilnu trīs gadu laikā ir vainagojusies ar septiņu KOOL Latvija degvielas uzpildes staciju un veikalu atvēršanu Rīgā, Ādažos, Sauriešos, Augšlīgatnē un Valmierā. Pārskatāmā nākotnē plānojam atvērt DUS un veikalus arī Jelgavā un uz Rīgas apvedceļa pie Piņķiem.

Lai nauda paliek Latvijā

Esam vietējais uzņēmējs visās nozīmēs, jo DUS celtniecību un izveidi veic Latvijas uzņēmumi, veikalu būvniecībā un iekārtošanā tiek izmantoti vietējie izejmateriāli, bet uzkodas gatavo no vietējo ražotāju izejvielām. Uzpildot degvielu KOOL Latvija, iztērētā nauda paliek tepat Latvijā, palīdzot veicināt vietējo uzņēmumu un ražotāju attīstību, kas ir viena no mūsu koncepta pamatvērtībām.

Projektam nepieciešamo kapitālieguldījumu meklējumi un sarunas ilga vairāk kā sešus mēnešus. Kad parādījās dzirdīgas ausis un pirmās pozitīvās atsauksmes, bija jārok dziļāk un jāpārbauda, vai ideja un biznesa modelis ir dzīvotspējīgi. Lai noskaidrotu, kā Latvijas iedzīvotāji skatītos uz vēl vienu spēlētāju degvielas un ērtas iepirkšanās veikalu segmentā, veicām pētījumu sadarbībā ar sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS. Pētījuma rezultāti atklāja, ka vieta izaugsmei šāda rakstura segmentā ir – īpaši, ja to dara vietējais zīmols ar fokusu uz vietējas izcelsmes precēm un produktiem, un klientu iztērētā nauda paliek Latvijā.

Kad projektam zaļo gaismu deva arī pieaicinātie starptautiskie konsultanti, kas mūsu plānu izvērtēja, vadoties ne tikai no pieredzes Baltijā, bet arī Skandināvijā, Īrijā un citās valstīs, tika gūts vēl viens apstiprinājums, ka niša un vieta jaunam spēlētājam ar kvalitatīvu piedāvājumu degvielas mazumtirdzniecības nozarē ir brīva.  Pirmo KOOL Latvija uzpildes staciju ar veikalu atvērām 2017. gada augustā.

Pašiem savs koncepts, kā vairot prieku

Iekāpjot mašīnā, cilvēki nedaudz pārvēršas. Vieni savā nodabā klusi stūrē mājās. Citi klausās mūziku un nepievērš uzmanību tiem, kuri īgņojas, rājas, žestikulē, taurē vai veic agresīvus manevrus. Ceļu satiksmē piedalās dažādi braucēji, un tos visus vieno vēlme labi paēst, būt priecīgiem un veiksmīgi nonākt galamērķī. Tāpēc mēs vēlējāmies radīt paši savu konceptu – tādu kā “pitstopu”, kurā gūt prieku. Zīmola nosaukumam apsvērām vairākus variantus, taču beigās, vārdu pa vārdam, atmetot vienu ideju pēc otras, nonācām pie KOOL, jo KOOL – tas ir forši.

Lielu uzmanību veltām atmosfērai, ko radīt palīdz arī dabiskais koks interjerā no vietējiem ražotājiem un zaļā krāsa, kas rosina apetīti. Mērķis bija radīt mājīgu vidi, kurā nav konveijera sajūtas, lai apmeklētājiem būtu laba pēcgarša un vēlme atgriezties. To veicina arī mērķtiecīgi veidotais uzkodu piedāvājums – mūsu īpašais lepnums ir uzkodas no vietējām izejvielām, piemēram, burgeri ar brieža, vistas un liellopa gaļu un īpašās KOOL desiņas hotdogos. Iecienīti ir arī pēc īpašas receptes gatavotie ķiploku grauzdiņi.

Svarīgi atbalstīt citus vietējos uzņēmējus

Koncepts sevi ir pozitīvi apliecinājis – atsauksmes ir labas, dzirdēti arī salīdzinājumi ar Skandināviju. Klientu skaits un apmeklējums pēc pirmā DUS atklāšanas mums pašiem bija patīkams pārsteigums – tātad esam kaut ko izdarījuši pareizi, un šo konceptu ir vērts replicēt tālāk. Sapratām arī dažas lietas, kas jāmaina, piemēram, jāpaplašina veikaliņa telpas, un nākamajā uzpildes stacijā Ādažos jau startējām ar nedaudz plašākām telpām.

Jau Augšlīgatnē varēja just, ka cilvēkiem ir interese par kaut ko jaunu, un sākotnēji tas visvairāk atspoguļojās tieši veikala apgrozījumā. Ja apmeklētājam kāda DUS klienta karte jau ir kabatā un viņš ir lojāls kādam zīmolam, iepazīstināt klientu ar kādu jaunu konceptu prasa zināmu laiku. Taču secinot, ka veikala sortiments cilvēkiem ir interesants, tapa skaidrs, ka interese ir, un degviela sekos pēc tam.

Lai piedāvātu Latvijas ražotāju produktus, palīdzētu atsperties un attīstīties arī citiem jaunajiem, perspektīvajiem un kvalitatīvajiem vietējiem ražotājiem, meklējam sadarbības partnerus uzpildes satciju tuvējās apkārtnēs. Tā, piemēram, netālu no Augšlīgatnes DUS atrodas mazs konditorejas uzņēmums, kurā tapušās smalkmaizītes vēl siltas tiek atvestas un tirgotas mūsu veikalā.

Sociālie tīkli kalpo kā spogulis

Sociālos tīklus primāri izmantojam atgriezeniskās saites iegūšanai, nevis kā platformu pakalpojumu vai akciju reklamēšanai. Mēs, protams, komunicējam par uzņēmumam aktuālajām lietām, tomēr vairāk esam tur, lai ieklausītos, ko saka klienti. Vienmēr interesē, kā pie mums ir – sākot ar telpu tīrību, līdz tam, kā garšo burgeri, jo kopainu veido mazie elementi. Svarīgs ir viss, sākot no klientu apkalpošanas, līdz pat labierīcībām – lai tās būtu perfekti tīras, sakoptas un pārdomātas.

Esam atvērti atsauksmēm un ieteikumiem, un reaģējam ne tikai uz kritiku, veicot uzlabojumus, bet arī uz labajiem vārdiem, kas tiek tālāk nodoti mūsu kolēģiem, kuri tikuši paslavēti par labu darbu. Tas ir viens no neliela vietējā uzņēmuma plusiem, ja salīdzinām ar starptautiskiem milžiem, jo ķēdīte, pa kādu klienta viedoklis sasniedz vadības ausis, ir salīdzinoši īsa – dažkārt tas ir tikai dažu minūšu jautājums. Mūsuprāt, sociālajos tīklos visvairāk iegūst tas, kurš ir spējīgs cilvēciski un forši izstāstīt visas sabiedrību interesējošās lietas, tāpēc mēs to darām, un, mūsuprāt, visi jautājumi ir uzmanības vērti.

 

Autors ir degvielas mazumtirdzniecības uzņēmuma KOOL Latvija valdes loceklis

Komentāri (3)

J.šveiks 26.03.2019. 07.57

a no kurienes petroleumu iepirks? no Mažaiķiem? Patlaban kvalitatīvāko dīzeli dod Neste

0
0
Atbildēt

0

AK LV 25.03.2019. 12.08

Tā kā Rīgas un Vidzemes pusē sanāk reti būt, nebiju pamanījis šādus DUS. Būs jāuzmet acs, kad sanāks.
…..
Pārsvarā jau ir vietējais uzņēmums (bijušais dažādu laiku Hansabankas menedžments u.c. cilvēki), bet kas tas par igauņu fondu tur iekšā?
…..
Minēts bija, ka būšot Jelgavā. Kad un kurā vietā?

0
0
Atbildēt

0

altinyildiz 25.03.2019. 16.19

Ja mūsu morālie kropļi, prokremliskie varneši, kuru olas čeka ir sagrābusi dzelžainā tvērienā, nelobētu Gaprom un Lukoil, Latviju visu vajadzīgo degvielu saražotu pati, no atkritumiem, kanalizācijas, pārtikas pārstrādes un ēdienu atliekām, mežizstrādes un kokapstrādes pārpalikumiem, enerģētiskiem krūmiem, salmiem un niedrēm un nevērtīgās koksnes un, iespējams, daļu arī eksportētu etanola un metanola veidā.

0
-1
Atbildēt

0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu