Sniega dāvātās idejas • IR.lv

Sniega dāvātās idejas

Ieva Jakone

No Rīgas ielām strauji pazudis sniegs, atstājot aiz sevis lērumu bedru. Kamēr pašvaldība cenšas likt ielāpus, Ir nolēma uz ielu situāciju palūkoties ar stratēģisku skatu. Pilsētas aktīvists Oto Ozols vizualizē satiksmes infrastruktūras uzlabojumus, kam idejas piespēlēja aizejošā ziema

Rīgas ielās Oto Ozols pamanījis daudz ačgārnību. Piemēram, 84% no Brīvības ielas platības atvēlēta autobraucējiem, lai gan aptuveni 70% iedzīvotāju, kas to izmanto, pārvietojas ar velosipēdu, sabiedrisko transportu vai kājām — to Oto aplēsis pēc statistikas datiem. Pēc Oto domām, tā nav pareiza pilsētplānošana, kas dod priekšroku autobraucējiem, tā arvien vairāk aicinot doties uz centru ar privāto auto. Viņaprāt, pilsētu varētu padarīt iedzīvotājiem, kājāmgājējiem un velosipēdistiem daudz draudzīgāku, turklāt šā mērķa sasniegšanai nav vajadzīgs daudz — pietiktu ar krāsu joslām, kādu norobežojošu stabiņu vai betona plāksni.

Viena no sāpīgākajām pilsētas vietām, pēc Oto domām, ir Zemitāna tilts, kas pie tirdzniecības centra Domina šķērso dzelzceļu, savienojot pilsētas centru ar Purvciemu un tālāk Pļavniekiem. Abās šajās apkaimēs pavisam dzīvo gandrīz 100 tūkstoši iedzīvotāju jeb 16% visu rīdzinieku, rāda Centrālās statistikas pārvaldes dati par 2017. gadu. Ja Pļavnieki un Purvciems būtu atsevišķa pilsēta, tā būtu lielāka par Latvijas otro lielāko pilsētu Daugavpili. Taču uz tilta, kas šīs apkaimes savieno ar centru, nav ne gājēju ietves, ne celiņu velosipēdistiem. Savā mobilajā telefonā Oto man rāda attēlu ar sniegā iemītu taciņu — gājēji lavierē pa ļoti šauro tilta malu, kur knapi var izmainīties divi pretimnākoši cilvēki.

Taču sliedēm pāri jātiek! Vasarā to tik skaidri nevar pamanīt, bet sniegs saglabā gājēju pēdas. Turpretim brauktuves uz Zemitāna tilta ir plašas — katra josla aptuveni trīsarpus metru. Ja tās sašaurinātu līdz trim metriem, atrastos vieta gan gājējiem, gan velosipēdistiem, aprēķinājis Oto. Turklāt, jo šaurākas ir brauktuves joslas, jo satiksme mierīgāka.

«Risinājums ir lēts un vienkāršs. Nav jāpārbūvē tilts,» skaidro Oto, norādot, ka velojoslu no auto plūsmas varētu atdalīt ar betona barjeru. Trīs metrus platas brauktuves ir arī Avotu ielā, un prakse rāda — ar šādu platumu pietiek pat trolejbusiem, kas regulāri kursē pa šo ielu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu