Ātrāki par internetu • IR.lv

Ātrāki par internetu

Mārtiņš Zirnītis, projektu vadītājs, un Rems Grinšteins,SIA Registration līdzīpašnieks. Foto — Edmunds Brencis
Ieva Alberte

Uzņēmums Registration.lv pirms trim gadiem izveidoja digitālo platformu, kurā var reģistrēties pasākumiem un konferencēm, un pie ieejas vairs nav jānīkst garā rindā

Esam nedaudz satraukušies, intervijas nav mūsu ikdiena. Tā saka Rems Grinšteins, viens no uzņēmuma līdzīpašniekiem. Nav tā, ka uz biroju nenāktu viesi vai Rems nesarunātos ar svešiem cilvēkiem, taču šī ir viņu pirmā publicitāte, jo SIA Registration.lv pastāv tikai trešo gadu. Uzņēmuma darbinieki radījuši tiešsaistes sistēmu, kas palīdz izveidot reģistrāciju dažādiem pasākumiem. «Ejot uz konferenci, parasti stāvam rindās. Mums ir digitāls risinājums, kā cilvēkus apkalpot ātri, lai nav jādrūzmējas,» skaidro Grinšteins un aicina uz sarunu telpā, kur strādā viņa kolēģi. Gan tāpēc, ka komandas darbs ir tas, kas vislabāk raksturo uzņēmumu, gan tāpēc, ka lielāku telpu mazītiņajā birojā Teikā nav. Uzņēmuma struktūra ir samērā vienkārša, un arī mājaslapā uzreiz nevar saprast, kurš tad te ir galvenais. Sarunas laikā top skaidrs, ka īpašnieki ir Rems Grinšteins un Jānis Upmanis. Abi ikdienas darbā ir iesaistīti tikpat daudz, kā IT izstrādes komandas vadītājs Krišjānis Cers un projektu vadītāji Līga Trule un Mārtiņš Zirnītis.

Neliels mantojums

Mārtiņš ir cilvēks, kurš ar reģistrēšanu saistīts no visiem visilgāk. «Atnācu līdzi kā vecs printeris,» Mārtiņš pasmejas un paskaidro, ka iepriekš strādājis pasākumu organizēšanas aģentūrā 3K Management, kas savos pasākumos nodarbojās arī ar digitālo reģistrēšanu. Tas bija ērts veids, un 3K radās doma to piedāvāt kā atsevišķu pakalpojumu, taču īpašnieki drīz vien saprata, ka viņu pamatbizness ir pasākumu organizēšana un nav pietiekami daudz resursu, lai tehniski attīstītu un pilnveidotu reģistrēšanas sistēmu. Tāpēc 2015. gadā viņi piedāvāja sistēmu pārņemt Remam Grinšteinam un Jānim Upmanim, kurus pazina jau iepriekš. Abiem ir pieredze IT, un «esmu gan administrējis somiem medicīnas datubāzes, gan darījis citas garlaicīgas lietas», nosaka Rems. Pirms pārņemt sistēmu un to uzlabot, viņš ar Jāni kādu brīdi apdomājās. Lai izveidotu nopietnu platformu, vajadzēja daudz laika un investīciju. «Biznesa attīstīšana un naudas pelnīšana ir atšķirīgi jēdzieni,» komentē Jānis. Tomēr abi apņēmās uzlabot sistēmu un pārņemt uzņēmumu. Mantojumā līdzi labprātīgi gāja Mārtiņš, kurš uz biroju, toreiz vēl Rīgas centrā, atstūmās ar savu biroja krēslu. Viņa zināšanas konferenču un pasākumu organizēšanā palīdzēja saprast nianses, veidojot sistēmu. Lai taptu digitālās platformas demo versija, milzu palīgs bija Atspēriens, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras grantu programma jaunuzņēmējiem. Konkursa kārtībā Registration.lv tika pie 11 000 eiro, ko iztērēja superātri, ieguldot sistēmas izstrādē. Kā arī planšetēs, ar kurām noskenēt svītrkodu pie ieejas pasākumā. Tapa arī pirmais mārketinga videorullītis. «Zīmīgi  Atspēriens šobrīd ir mūsu klients,» piebilst Jānis, stāstot, ka izveidojuši tam digitālo balsošanas sistēmu.

Registration.lv ir netipisks jaunuzņēmums, jo tajā nav ieguldīta ne investoru, ne kredītu, tikai Atspēriena nauda. Rems stāsta, ka reizi mēnesī uzņēmuma kontā ir tik daudz naudas, lai izmaksātu algas, un viņam tas ir «labs žagars, kas dzen uz priekšu meklēt jaunus klientus, jaunas iespējas». «Mums neviens nav iedevis pusmiljonu, ko notriekt.» Paralēli Rems vada arī savu IT risinājumu uzņēmumu Lightsoft Solutions, un grūtākos brīžos ir iespēja aizņemties. «Viss labais maksā. Labi projektu vadītāji ir sasodīti dārgi, labi programmētāji arī, taču klienti — taupīgi,» saka Rems. Viņam patīk tas, ar ko viņš pašlaik nodarbojas, jo Registration.lv katrs projekts ir unikāls, tāpat kā ar to saistītās problēmas, un «mums, tās risinot, iet riktīgi jautri». Darba ir daudz, un brīvas vakances ir gan projektu vadītājiem, gan programmētājiem.

Kā tas darbojas?

Registration.lv klienti pārsvarā ir tie, kuru pasākumos dalībnieku skaits sākas no simts. Digitālā platforma var dalībniekiem ne tikai atsūtīt saiti un e-pastu, kur jāpiespiež poga «Nākšu», un reģistrācija notikusi, bet arī visu konferences «asinsriti». Piemēram, sūtīt atgādinājumus, pasākumu programmu, iekasēt maksājumu par dalību rēķina formā, un pie ieejas pasākumā vēl izdrukāt kartīti ar vārdu un uzvārdu, ko var pakārt kaklā, pielīmēt vai piespraust pie žaketes.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu