fbpx

Ātrāki par internetu

Mārtiņš Zirnītis, projektu vadītājs, un Rems Grinšteins,SIA Registration līdzīpašnieks. Foto — Edmunds Brencis
Ieva Alberte
Print Friendly, PDF & Email

Uzņēmums Registration.lv pirms trim gadiem izveidoja digitālo platformu, kurā var reģistrēties pasākumiem un konferencēm, un pie ieejas vairs nav jānīkst garā rindā

Esam nedaudz satraukušies, intervijas nav mūsu ikdiena. Tā saka Rems Grinšteins, viens no uzņēmuma līdzīpašniekiem. Nav tā, ka uz biroju nenāktu viesi vai Rems nesarunātos ar svešiem cilvēkiem, taču šī ir viņu pirmā publicitāte, jo SIA Registration.lv pastāv tikai trešo gadu. Uzņēmuma darbinieki radījuši tiešsaistes sistēmu, kas palīdz izveidot reģistrāciju dažādiem pasākumiem. «Ejot uz konferenci, parasti stāvam rindās. Mums ir digitāls risinājums, kā cilvēkus apkalpot ātri, lai nav jādrūzmējas,» skaidro Grinšteins un aicina uz sarunu telpā, kur strādā viņa kolēģi. Gan tāpēc, ka komandas darbs ir tas, kas vislabāk raksturo uzņēmumu, gan tāpēc, ka lielāku telpu mazītiņajā birojā Teikā nav. Uzņēmuma struktūra ir samērā vienkārša, un arī mājaslapā uzreiz nevar saprast, kurš tad te ir galvenais. Sarunas laikā top skaidrs, ka īpašnieki ir Rems Grinšteins un Jānis Upmanis. Abi ikdienas darbā ir iesaistīti tikpat daudz, kā IT izstrādes komandas vadītājs Krišjānis Cers un projektu vadītāji Līga Trule un Mārtiņš Zirnītis.

Neliels mantojums

Mārtiņš ir cilvēks, kurš ar reģistrēšanu saistīts no visiem visilgāk. «Atnācu līdzi kā vecs printeris,» Mārtiņš pasmejas un paskaidro, ka iepriekš strādājis pasākumu organizēšanas aģentūrā 3K Management, kas savos pasākumos nodarbojās arī ar digitālo reģistrēšanu. Tas bija ērts veids, un 3K radās doma to piedāvāt kā atsevišķu pakalpojumu, taču īpašnieki drīz vien saprata, ka viņu pamatbizness ir pasākumu organizēšana un nav pietiekami daudz resursu, lai tehniski attīstītu un pilnveidotu reģistrēšanas sistēmu. Tāpēc 2015. gadā viņi piedāvāja sistēmu pārņemt Remam Grinšteinam un Jānim Upmanim, kurus pazina jau iepriekš. Abiem ir pieredze IT, un «esmu gan administrējis somiem medicīnas datubāzes, gan darījis citas garlaicīgas lietas», nosaka Rems. Pirms pārņemt sistēmu un to uzlabot, viņš ar Jāni kādu brīdi apdomājās. Lai izveidotu nopietnu platformu, vajadzēja daudz laika un investīciju. «Biznesa attīstīšana un naudas pelnīšana ir atšķirīgi jēdzieni,» komentē Jānis. Tomēr abi apņēmās uzlabot sistēmu un pārņemt uzņēmumu. Mantojumā līdzi labprātīgi gāja Mārtiņš, kurš uz biroju, toreiz vēl Rīgas centrā, atstūmās ar savu biroja krēslu. Viņa zināšanas konferenču un pasākumu organizēšanā palīdzēja saprast nianses, veidojot sistēmu. Lai taptu digitālās platformas demo versija, milzu palīgs bija Atspēriens, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras grantu programma jaunuzņēmējiem. Konkursa kārtībā Registration.lv tika pie 11 000 eiro, ko iztērēja superātri, ieguldot sistēmas izstrādē. Kā arī planšetēs, ar kurām noskenēt svītrkodu pie ieejas pasākumā. Tapa arī pirmais mārketinga videorullītis. «Zīmīgi  Atspēriens šobrīd ir mūsu klients,» piebilst Jānis, stāstot, ka izveidojuši tam digitālo balsošanas sistēmu.

Registration.lv ir netipisks jaunuzņēmums, jo tajā nav ieguldīta ne investoru, ne kredītu, tikai Atspēriena nauda. Rems stāsta, ka reizi mēnesī uzņēmuma kontā ir tik daudz naudas, lai izmaksātu algas, un viņam tas ir «labs žagars, kas dzen uz priekšu meklēt jaunus klientus, jaunas iespējas». «Mums neviens nav iedevis pusmiljonu, ko notriekt.» Paralēli Rems vada arī savu IT risinājumu uzņēmumu Lightsoft Solutions, un grūtākos brīžos ir iespēja aizņemties. «Viss labais maksā. Labi projektu vadītāji ir sasodīti dārgi, labi programmētāji arī, taču klienti — taupīgi,» saka Rems. Viņam patīk tas, ar ko viņš pašlaik nodarbojas, jo Registration.lv katrs projekts ir unikāls, tāpat kā ar to saistītās problēmas, un «mums, tās risinot, iet riktīgi jautri». Darba ir daudz, un brīvas vakances ir gan projektu vadītājiem, gan programmētājiem.

Kā tas darbojas?

Registration.lv klienti pārsvarā ir tie, kuru pasākumos dalībnieku skaits sākas no simts. Digitālā platforma var dalībniekiem ne tikai atsūtīt saiti un e-pastu, kur jāpiespiež poga «Nākšu», un reģistrācija notikusi, bet arī visu konferences «asinsriti». Piemēram, sūtīt atgādinājumus, pasākumu programmu, iekasēt maksājumu par dalību rēķina formā, un pie ieejas pasākumā vēl izdrukāt kartīti ar vārdu un uzvārdu, ko var pakārt kaklā, pielīmēt vai piespraust pie žaketes.

Rems stāsta, ka daudzi uzņēmumi turas pie ierastā: sekretāres uztaisīs ekseļa failu ar dalībnieku sarakstu, visus apzvanīs — noskaidros, nāks vai nenāks, un pie ieejas atķeksēs atnācējus speciāli izdrukātā lapā. Vai tas tāpēc, ka cilvēks ir uzticamāks par datoru? «Stāsts nav par uzticēšanos: sekretārei par apzvanīšanu nekas papildus nav jāmaksā, taču par mūsu risinājumu gan. Digitālā reģistrēšanās ir daudz efektīvāka, ātrāka un ar mazāku kļūdu procentu — tie, kas to piedzīvojuši, zina,» saka Jānis.

Pēdējie pasākumi, par kuriem pašiem vēl silti ap sirdi, ir vairāki. Pirmo Mārtiņš nosauc Baltijas jūras reģiona 5G ekosistēmas tehnoloģiju forumu 5G Technitory, kas bija liels un prestižs, ar Latvijas Ministru prezidenta un citu valstu kungu piedalīšanos. Veidojot foruma reģistrāciju, bija daudz specifisku prasību — 5G Technitory bija vairāk nekā 500 dalībnieku, pārstāvētas 25 valstis. Vēl sarežģītāka bija reģistrācijas izveide jaunās airBaltic Bombardier CS300 lidmašīnas prezentācijai. Viesi no vairākām valstīm, pasākums uz skrejceļa, ielūgumi e-pastos «iekrita» iekāpšanas kartes vizuālajā izskatā.

Arī Valsts prezidents ir lietojis Registration.lv produktus, jo, lai iekļūtu Microsoft inovāciju centra atklāšanā, bija jāuzrāda mobilais telefons ar atsūtīto svītrkodu. Pašiem nozīmīgi ir jau ceturto reizi nodrošināt Latvijas Bankas tautsaimniecības konferenci, tāpat arī lielāko pasākumu pēc dalībnieku skaita — Latvijas zobārstu konferenci. Pirmajā gadā tajā gan notika grūstīšanās, jo Registration.lv nebija apjautis pasākuma mērogu, taču otrajā reizē jau zināja, ka vajadzēs atdalošās lentes un stabiņus, un uz grīdas uzlīmes, lai cilvēki labāk saprot, kur jāiet. Tajās reizēs, kad ieeja pasākumā bijusi par lēnu, Registration.lv vīri sēž un domā, ko vajag uzlabot. Īsts pūļa menedžments!

Šobrīd komandas spēki koncentrēti kādai lielai zinātniskai konferencei, kas sāksies nākamā gada janvārī. «Zinātniskās konferences ir sarežģītas pēc velna. Kā viena liela ar daudzām mazām,» nosaka Rems. Tā ilgs četrus mēnešus 20 vietās Latvijā. Būs dažādas dalības maksas, pieteiksies gan klausītāji, gan runātāji. Dalībnieku skaits lēšams tūkstošos.

Šovasar uzņēmums gandrīz tika pie sapņu darba — Dziesmusvētku dalībnieku reģistrācijas, taču pēdējā brīdī saņēma atteikumu, jo klients atrada jaunu partneri, kas to paveica ar citādiem samaksas noteikumiem.

Brīvā vide

Trīs darbības gadu laikā komanda daudz kļūdījusies, daudz mācījusies un līdz ar to augusi. Arī Remam ar 15 gadu vadības pieredzi joprojām gadās pārsteigumi, kad jādomā, kā atrisināt problēmu. «Darba vide mums ir stipri brīva. Ir jādara tas, kas jādara konkrētā brīdī, lai atrisinātu aktuālo problēmu,» saka Rems. Tieši grūtībās viņš citādās šķautnēs iepazinis savu smilšukastes draugu un firmas līdzīpašnieku Jāni, ar kuru līdz tam bija braucis kopā laivu braucienos un pasēdējis ar kādu dzērienu Vecrīgā. «Nevienam šajā uzņēmumā nav problēmu ar kritisku feedback,» saka Rems, un jāpiekrīt, jo sarunas laikā visi klātesošie atļaujas cits citu papildināt, apšaubīt un ik pa laikam dzirdams: «Tu man vari nepiekrist, taču es domāju tā.» Rems uzskata, ka tā ir viena no panākumu atslēgām, jo «katrs no mums ir riktīgi labs, tāpēc kritiku uztver konstruktīvi». Jānis papildina, ka uzņēmums izaudzis, jo tajā ieguldīts ļoti daudz darba un uzmanības. Paši īpašnieki ir ieinteresēti katrā projektā.

Gandarījuma sajūtai Registration.lv esot divas fāzes. Pirmā: kad visi aicinātie sagājuši pasākumā un iespējams uzelpot. Otrā — kad visi laimīgi nāk ārā. «Kad klients paspiež roku un saka: paldies par ieguldīto darbu. Reiz bija šāds komentārs: jūs esat ātrāki par internetu. Tādu brīžu dēļ mēs strādājam. Un ļoti daudz strādājam,» — tā Mārtiņš.

Dzinējspēks, kas liek darboties biznesā

Pēcgarša pēc veiksmīga pasākuma, kad klients spiež roku un saka: paldies, jūs esat ātrāki par internetu.

Lielākā kļūda, kas devusi mācību

Ieguldīts laiks, vairāku mēnešu garumā strādājot ar klientu bez parakstīta līguma, bet beigās klients ar mūsu izstrādātajām idejām aiziet pie cita piegādātāja.

Vērtīgākais padoms jaunam uzņēmējam

Ticēt savam produktam, savam pakalpojumam, jo, ja paši netic sev, tad kaut kur paralēli būs kāds, kurš sev ticēs.

Pagaidām nav neviena komentāra

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu