
Ilustratīvs foto: Edijs Pālens, LETA
Nodilušas riepas, laikus neapkopta bremžu sistēma un dažādi “tautas tūninga” elementi ik gadu ir viens no traģisko negadījumu galvenajiem iemesliem ceļu satiksmē. Katru gadu Valsts tiesu ekspertīžu birojs (VTEB) vidēji veic 725 autotehniskās ekspertīzes par strīdīgām un neskaidrām avārijām, tostarp analizējot transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cietuši vai gājuši bojā autovadītāji, pasažieri un citi satiksmes dalībnieki.
Pēc ekspertīžu aplēsēm, apmēram 10% gadījumu avāriju viens no iemesliem bijis transportlīdzekļu sliktais tehniskais stāvoklis. Savukārt saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem dienā vidēji 13 automobiļiem tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē, no tiem lielākajai daļai jeb 62% konstatētas problēmas ar bremžu sistēmu.