fbpx

Valsts prasa zemas cenas, bet rada nosacījumus dārdzībai 3

Foto: Ieva Leiniša, LETA
Genādijs Aksjonovs
Print Friendly, PDF & Email

Izvērtējot valdības pārmetumus, diskusijas mediju vidē un sabiedrībā par taksometru pakalpojumu sniegšanu lidostā „Rīga”, Latvijas Taksometru arodbiedrība ārkārtas sapulcē nolēma, ka no jūlija mēneša klientiem maršrutā lidosta „Rīga” – Centrs  un lidosta „Rīga”–Jūrmala (Majori) piemērot tarifus tā, lai kopējā maksa par braucienu būtu ne vairāk kā 25 eiro, bet maršrutos no lidostas uz citiem Rīgas pilsētas rajoniem  – ne vairāk kā 30 eiro.

Arodbiedrība ir gatava aktīvi iesaistīties un dalīties ar pieredzi taksometru pārvadājumu jomā. Tomēr sarūgtinājumu rada tas, kā jautājums tiek publiski pasniegts – taksometru pārvadājumi – galvenā nesakārtotā lieta valstī, kuras sakārtošanā dedzīgi iesaistās pat Ārlietu ministrija.

Atbildīgās institūcijas mēģina sabiedrībai “uzspiest” viedokli, ka jābūt tā, kā agrāk – lidostā pakalpojumus sniedz tikai „īpaši” pārvadātāji, bet pārējiem tas ir liegts vai arī tiek piedāvāts uz daudz sliktākiem, dārgākiem nosacījumiem.

Arodbiedrība pauž bažas par Satiksmes ministrijas ieceri veikt izmaiņas Autopārvadājumu likumā, atjaunojot iepriekšējo kārtību, kad taksometru pakalpojumus lidostas teritorijā varēja sniegt tikai ar lidostas izsniegtām atļaujām.

Valdība un atbildīgās institūcijas, t.sk. arī lidosta, skaļi deklarē nepieciešamību samazināt maksu par pakalpojumu, vienlaicīgi ieviešot papildus izmaksas pārvadātājiem, kas sadārdzina pakalpojuma pašizmaksu. Kā valstī var vēlēties lētus taksometra pakalpojumus, ja tajā pašā laikā uzliek pakalpojumu sniedzējiem papildus tēriņus, jaunus maksājums, nodokļus, sadārdzina citas izmaksas (OCTA apdrošināšana, tehniskās apskates u.c.). Turklāt, runājot par maršrutiem lidosta „Rīga”-Jūrmala un lidosta-Vecrīga, valdība noklusē par iebraukšanas maksu par caurlaidēm lidostā, Jūrmalā, Vecrīgā, kas arī jāierēķina pakalpojumā, un tas ir tikai atsevišķs piemērs.

Taksometru pakalpojumu sniedzēji ir uzņēmēji, kuri nesaņem finansiālu atbalstu no valsts vai pašvaldības. Šī brīža situācija taksometru nozarē ir Satiksmes ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta u.c. atbildīgo institūciju bezatbildīgās rīcības rezultāts, jo vairāku gadu garumā tika propagandēts, ka taksometru pakalpojumam ir jābūt lētam un pieejamam visām iedzīvotāju kategorijām. Nevienā citā valstī taksometru pamatkalpojumi nav par zemām cenām. Kāpēc ir prasība, lai Latvijā tas būtu lēti!?

Latvijas taksometru arodbiedrība vērsusies arī pie ārlietu ministra Edgara Rinkēviča, Ministru prezidenta Māra Kučinska, ekonomikas ministra Arvila Ašeradena un satiksmes ministra Ulda Auguļa sakarā ar viņu izrādīto interesi vieglo taksometru jomas sakārtošanā, un lūgusi atbalstu, lai aprēķinātu ekonomiski pamatotu, „taisnīgu” vieglo taksometru pakalpojuma cenu, balstoties uz faktiskajām ar pakalpojuma sniegšanu saistītām izmaksām.

Arodbiedrība izsaka cerību, ka mēneša laikā atbildīgās institūcijas spēs aprēķināt „taisnīgu” un ekonomiski pamatotu taksometru pakalpojumu tarifu.

 

Genādijs Aksjonovs, Latvijas Taksometru arodbiedrības valdes priekšsēdētājs

Komentāri (3)

altinyildiz 06.07.2018. 11.19

Taksometru jomā tieši tāpat, kā ar OIK, atsevišķām kriminālām grupām ir piešķirtas privilēģijas aplaupīt patērētājus. Bez IeM vadības, valdošo prokremlisko zagļu un pidarasu un organizētās noziedzības simbiozes, nekas tāds nebūtu iespējams.

0
0
Atbildēt

0

J.Biotops 06.07.2018. 07.35

Jau sen pienācis laiks arodbiedrības atzīt par noziedzīgām organizācijām un aizliegt.

0
0
Atbildēt

0

andrejs 05.07.2018. 18.40

Kāpēc ir prasība, lai Latvijā tas būtu lēti!?
————————–
Nevar nepiekrist.
//////////////////////////
Valdība un atbildīgās institūcijas, t.sk. arī lidosta, skaļi deklarē nepieciešamību samazināt maksu par pakalpojumu, vienlaicīgi ieviešot papildus izmaksas pārvadātājiem, kas sadārdzina pakalpojuma pašizmaksu. Kā valstī var vēlēties lētus taksometra pakalpojumus, ja tajā pašā laikā uzliek pakalpojumu sniedzējiem papildus tēriņus, jaunus maksājums, nodokļus, sadārdzina citas izmaksas (OCTA apdrošināšana, tehniskās apskates u.c.).
—————–
kas tā par buļļa kaku?
OCTA tiek tirgota brīvajā tirgū, tehniskās apskates izdevumi uz gada kopīgo izdevumu fona izskatās pēc santīmiem.

0
0
Atbildēt

0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu