Farmācijas uzņēmumu īpatnējā ētika – par mārketingu maksājam, budžetam nē

  • Renārs Putniņš
  • 04.07.2018.
Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Reģistrēto zāļu patēriņš Latvijā, rēķinot finansiālā izteiksmē, 2017. gadā sasniedza 392,78 miljonus eiro. Vismaz miljonos eiro pie šādiem tirdzniecības apjomiem būtu jāmēra arī lielāko tirgū pārstāvēto ražotāju peļņa un valstij nomaksātie nodokļi. Diemžēl vērojam visai pretrunīgu ainu.

Ir uzņēmumi, kuru nodokļu maksājumus varam uzskatīt par adekvātiem un pietiekami iespaidīgiem. Piemēram, AS Grindeks maksājumi valsts kopbudžetā pērn sasniedza 8 748 810 eiro. AS Olainfarm - 12 419 870 eiro. (Saskaņā ar Firmas.lv vai Lursoft.lv datiem)

Kā pretstatu vietējiem farmācijas uzņēmumiem var nosaukt daudzu pazīstamu, pasaulē plaši pārstāvētu koncernu filiāles, kuras Latvijā nomaksā tikai nodokļu minimumu. Šī diemžēl ir gandrīz vispārīga prakse, tāpēc negatīvos piemērus pat neminēšu. Katrs var atvērt zāļu skapīti un paskatīties, kādu slavenu ārzemju zīmolu produkcija tajā dominē.

Jaunākajā žurnālā