Jaunā skola • IR.lv

Jaunā skola

2
Valsts izglītības satura centra vadītāju Guntaru Catlaku (centrā) gaida pamatīgs darbs, pārliecinot pedagogus par jaunu mācību saturu. Attēlā skats no reformas ieviesēju tikšanās ar Rīgas skolu direktoriem pērn novembrī.

No 2018. gada Latvijas skolās bērnus mācīs citādi: domāt, nevis iekalt. Taču vienlaikus jāmainās skolotāju domāšanai un metodēm. Cik grūti tas nākas, ļauj spriest vairākus gadus ilgais eksperiments Ventspils skolās. Vai valstij pietiks resursu, lai skolas tiešām pārveidotu?

Pagājušā gada rudenī Rīgas hipsteru kultūras centrā sanāca izglītības un komunikācijas speciālisti, lai spriestu, kā vienkārši pastāstīt iedzīvotājiem par gaidāmajām pārmaiņām izglītībā, nelietojot biedējošo vārdu «reforma».

Neformālās tikšanās iniciatore bija Zane Oliņa, viens no reformas motoriem. Zane, kuras firmas zīme ir asimetrisks matu griezums, Latvijā atgriezās pēc doktora grāda iegūšanas Arizonas Universitātē un pieciem gadiem pasniedzējas darbā. Viņa ir piedalījusies organizācijas Iespējamā misija dibināšanā, kas piesaista skolām jaunu pedagogu paaudzi. Tagad Oliņa atbild par izglītības reformas ieviešanu.

Tā paredz no 2018. gada skolās un daļēji arī bērnudārzos ieviest gan jaunu mācību saturu, gan mācīšanas metodes. Mērķis: apgūt prasmes, kas palīdzētu izdzīvot laikā, kad daļa profesiju izzūd un nav zināms, ko darba tirgus nākotnē pieprasīs.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu