Izliecies, līdz izdari! • IR.lv

Izliecies, līdz izdari!

2
Andris K. Bērziņš

Latviešu tieksme uz perfekcionismu nav labākais palīgs jaunu biznesu izaugsmē

Nesen Rīgā satiku jauna uzņēmuma komandu, kas izstrādājusi interesantu risinājumu finanšu sektoram. Puiši bija strādājuši pie idejas, attīstījuši konceptu, jau ieinteresējuši pirmos klientus. Bankām šis risinājums ļautu samazināt izmaksas un ātrāk izskatīt klientu pieteikumus. Tikai viena problēma – risinājuma automatizācijas programma (viss, kas notiek aiz mājaslapā redzamā) nebija vēl izstrādāta. Komanda baidījās piesaistīt klientus un pārāk daudz stāstīt par šīm iespējām, jo uztraucās, ka viss vēl nav līdz galam gatavs.

Šādas bažas dzirdu bieži un gandrīz bez izņēmumiem iesaku – negaidiet! Labāk piesaistīt klientu un izpildīt pakalpojumu, kaut vai manuāli sakārtojot nepieciešamos procesus. Silīcija ielejā šo pieeju sauc fake it till you make it*, un tā aicina iespējami ātri dzīvē pārbaudīt, vai tiešām klienti būs gatavi pirkt pakalpojumu. Pieredzējuši uzņēmēji ir sapratuši, ka ar aptauju jautājumiem – «vai jūs būtu gatavi pirkt šādu pakalpojumu?» – tālu tikt nevar, reāls pirkšanas lēmums ir daudz labāks pareģojums.

Taču jaunie uzņēmēji pretojas. «Tas taču nebūs izdarāms, ja mums būs vairāk nekā 10 klientu! Vai drīzā nākotnē plānotie 100 klientu.» Nebūs iespējams pieaudzēt apgrozījumu, attiecīgi nepalielinot arī izmaksas. Jā, piekrītu. Bet pašā sākumā tas nav svarīgākais jautājums. Vispirms ir jāpārliecinās, vai vispār kāds nopietni gribēs jūsu jauno lietu pirkt.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu