Naudas pumpis • IR.lv

Naudas pumpis

4
Ilustrācija — Frank&Stein
Indra Sprance

Kāpēc Rīgā tomēr pieauguši ūdens tarifi, ja pašvaldība plāno labi pelnīt, savu dzeramo ūdeni pārdodot pudelēs? Meklējot atbildi uz šo vienkāršo jautājumu, atklājās – Rīgas ūdens tomēr ātrāk spēs nepilnus desmit papildu miljonus gadā pasmelt no rīdzinieku kabatām, jo izrāviens fasētā ūdens tirgū pagaidām nav noticis

Auditorija 306 – šī bezpersoniskā plāksnīte ir vienīgais uzraksts pie slēgtām durvīm Kongresu nama trešajā stāvā, aiz kurām vajadzētu atrasties pašvaldības kapitālsabiedrības Rīgas ūdens meitasfirmai Aqua Rīga. Ar Rīgas domes lēmumu dibinātajai firmai pirms diviem gadiem bija ambiciozi plāni – «pārpludināt» jau tā pieblīvēto fasētā ūdens tirgu ar jaunu piedāvājumu, sākot pašvaldībai piederošo dzeramo ūdeni pārdot pudelēs, bet iegūto peļņu izmantot Rīgas ūdens vajadzībām ūdenssaimniecības attīstībai, lai nebūtu jāpaaugstina maksa par krāna ūdeni galvaspilsētas iemītniekiem. 

Taču šovasar izrādījies, ka ūdens tarifi tomēr tiek celti par 25%, jo slāpes pēc naudas aug, bet pudeļūdens bizness pagaidām nesis tikai zaudējumus. Mēģinājumi noskaidrot, kāpēc tā, izvēršas atjautības spēlē ar detektīva elementiem.

Virtuālā firma

«Šeit nav tādas firmas, viņi jau sen ir prom,» man saka Kongresu nama sargs, kad vaicāju par Valdemāra ielā 5 reģistrēto firmu Aqua Rīga. Viņa teiktais pārsteidz, jo kopš dibināšanas šī ir uzņēmuma vienīgā un joprojām aktuālā adrese, bet pati firma nav par vienu latu nodibināts sīkkantoris. Rīgas ūdens savulaik meitasuzņēmuma pamatkapitālā ieguldīja 105 tūkstošus latu, un tika paziņots par plāniem ņemt vēl aptuveni 300 tūkstošu latu aizņēmumu bankās, lai veidotu Rīgas dzeramā ūdens fasēšanas ražotni. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu