Rīgas dome bezmaksas laikraksta drukāšanai tērēs gandrīz pusmiljonu 9

Rīgas ģerbonis. Foto: Inga Nestere, F64
Print Friendly, PDF & Email

 

Bezmaksas laikraksta “Rīga.lv” 12 izdevumu drukāšanai Rīgas dome turpmāko 18 mēnešu laikā tērēs 466 050 eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, ziņo LETA.

Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā publicēto informāciju iepirkuma konkursā piedalījušies divi pretendenti, no kuriem par izdevīgāko atzīts SIA “Dardedze Hologrāfija” piedāvājums.

Nodibinājums “Rīga.lv” ar domes 7.oktobra lēmumu izveidots, lai izdotu bezmaksas laikrakstu un uzlabotu pašvaldības mājaslapas saturu. “Riga.lv” tirāža plānota 325 000 eksemplāru. Laikrakstam būs 68 lappuses.

Rīgas domes vadība laikraksta veidošanu pamato ar nepieciešamību rīdziniekiem nodrošināt pēc iespējas plašāku informāciju par izglītību, sociālajiem jautājumiem, par to, kā siltināt mājas, par komunālo jomu, par domes pieņemtajiem lēmumiem un citiem jautājumiem.

Nodibinājuma valdē iecelts bijušā Rīgas vicemēra Ainara Šlesera partijas LPP/LC bijušais preses sekretārs Ģirts Dripe, kurš tagad domē ir Amerika padomnieks, kā arī Rīgas domes Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks un bijusī žurnāliste Aleksandra Gluhiha.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs iepriekš uzsvēris, ka Rīgas domes departamenti, struktūrvienības, kapitālsabiedrības izdod bukletus un skrejlapas kopumā par 569 000 eiro gadā. “Rīga.lv” mērķis ir pārtraukt šo informatīvo izdevumu drukāšanu un visu informāciju ielikt avīzē. Nodibinājuma valdes uzdevums būs izdot laikrakstu uz ietaupījuma rēķina, kas radīsies, kad domes kapitālsabiedrības pārtrauks izdot bukletus.

Savukārt opozīcijas partiju “Vienotība” un “Visu Latvijai!”-”Tēvzemei un brīvībai”/LNNK deputāti iebilda, ka laikraksts tiks izdots divās valodās, norādot, ka šāda rīcība ir pretrunā ar Valsts valodas likumu, kas nosaka, ka valsts un pašvaldības institūciju un uzņēmumu izplatītajai informācijai jābūt latviešu valodā.

Tāpat opozicionāri kritizēja, ka projekta finanšu plūsma ir necaurskatāma, jo nodibinājums tiks finansēts arī no Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrību – “Rīgas ūdens”, “Rīgas satiksme”, “Rīgas namu pārvaldnieks” – līdzekļiem, līdz ar to izsekot reālajām “Rīga.lv” izmaksām nebūs iespējams.

Šogad iznākuši jau divi laikraksta numuri. Par katru no tiem iepirkuma konkursi tika izsludināti atsevišķi, un abos gadījumos tie noslēdzās par līdzīgu summu – nepilniem 39 500 eiro jeb kopumā par 79 000 eiro.

“Dardedze Hologrāfija” 75% apjomā pieder Guntim Vucenam, 20% uzņēmuma daļu pieder Laurai Ikauniecei, bet 5% – Rolandam Griškēvičam.

 

Komentāri (9)

lebronj2356 25.03.2014. 11.06

Lūdzu uz mīksta papīra un ar mazu tintes saturu, lai ir pielietojums 🙂

+3
0
Atbildēt

0

Ivars Ozols 25.03.2014. 10.43

Nav jau nekas slikts, ka galvaspilsētas dome izdod informatīvu avīzi, un tas, ka tā tiek drukāta divās valodās arī nav nekas slikts (LV valodā ir izdota, tātad likums ir ievērots + RU valodā tā tiek izdota ~40 % iedzīvotāju ērtībai), BET slepenā avīzes finansēšana liek pamatoti apšaubīt izdevuma satura neitralitāti. It īpaši vēlēšanu gadā.

+3
0
Atbildēt

0

Uldis Šneiders 25.03.2014. 08.29

Nu, jā… Pie mums x organizācijas ķer kontrabandistus, skatās naudas shēmas un vēl ko, bet, citējot klasiķi Sudrabu: Valsts (un pašvaldību) naudu likumīgi iespējams tērēt nelietderīgi un neefektīvi… ??????????????? Ko te vairs piebilst – muca ir caura, ganuzēns gudrs, bet velns to visu nav pamanījis….

+3
0
Atbildēt

0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu