airBaltic grilēšana • IR.lv

airBaltic grilēšana

3
Ilustrācija — Frank&Stein
Indra Sprance

Vairāk nekā 20 tiesvedību desmitiem miljonu vērtībā draud paralizēt nacionālo lidsabiedrību airBaltic. Tās vadītājs Bertolts Fliks, ko padzina valdība, pāris gadus nav rādījies Latvijā, taču Andra Grūtupa advokātu biroja smagsvari viņa vārdā cīnās pret valsti tiesās. Līdz šim nepubliskotās aizkulišu sarunās iesaistījies arī no varas olimpa atbīdītais oligarhs Andris Šķēle. Vai nodokļu maksātājiem atkal būs jāatver maki – šoreiz lai glābtu nevis airBaltic, bet tos, kas uz aviokompānijas rēķina nejūtas pietiekami nopelnījuši?

Veļas virve šķērsām pāri pagalmam savieno šķūnīti un ābeli, kas vecuma ziņā varētu mēroties ar pašu Auces ielas 1.numura ēku. Necilais divstāvu nams ārēji neatšķiras no citām daudzdzīvokļu mājām klusajā Pārdaugavā un nekas neliecina, ka šeit mīt nacionālā aviobiznesa likteņa lēmēji. Kāruma piena pakā pie kāda loga ierīkota barotava putniem, vēl viena piekārta mājas pagalmā. Zvirbuļi arī ir vienīgās dzīvās radības, ko apmeklējuma laikā sastopu – ieeju mājā slēdz pamatīgas dzelzs durvis, tāpēc līdz 4.dzīvoklim netieku.

Tieši šajā dzīvoklī ir reģistrēta firma Sevra, kura labvēlīga tiesas sprieduma gadījumā kļūs par īpašnieci aptuveni 46% kapitāldaļu nacionālajā aviokompānijā airBaltic. Tas nav nekāds joks – lieta par labu Sevrai ir izspriesta jau divās tiesu instancēs un atlicis pēdējais raunds Augstākajā tiesā, taču tā būs tikai kasācijas instance, kad tiesa vairs neskata lietu pēc būtības, bet pārbauda vienīgi procesuālo noteikumu ievērošanu. Sēdes datums vēl nav noteikts.

Cīņa šajā tiesvedībā rit par airBaltic obligācijām, kas tika emitētas 2010.gada aprīlī. Toreizējā airBaltic prezidenta un līdzīpašnieka Bertolda Flika plāns bija par 30 miljoniem palielināt uzņēmuma pamatkapitālu, kurš nesasniedz pat pusmiljonu latu. Latvijas valsts kā vairākuma akcionārs piekrita attīstībai. Saglabājot līdzšinējās īpašnieku proporcijas, valsts ieguldīja obligācijās 15,8 miljonus latu, bet Flika pārstāvētajam mazākuma akcionāram Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) pienācās obligācijas 14,19 miljonu vērtībā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu