Sociāli stulbus neņemam • IR.lv

Sociāli stulbus neņemam

4
Zīmējums — Ernests Kļaviņš

Radījis vienu no Ungārijas lepnumiem – interaktīvu prezentāciju rīku Prezi -, Adams Somlai-Fišers (37) atklāj tehnoloģisko start-up veiksmes atslēgu

Katrā valstī jānogaršo kaut kas tieši tai raksturīgs, spriež populārā tiešsaistes prezentāciju rīka Prezi dibinātājs Adams Somlai-Fišers (Adam Somlai-Fischer), malkojot rīta kafiju koprades vietā TechHub. Līdz lidmašīnai stunda, īstām brokastīm laika nav, toties rīts jau izvērties produktīvs. Aiz muguras Adamam tāfele ar ideju skricelējumiem.

Prezi kopš 2009.gada ir viens no Ungārijas lepnumiem. «Vēlējāmies pierādīt, ka varam sākt lielu un globālu kompāniju no jebkuras pasaules vietas,» saka Adams. Izdevās! Šis tiešsaistes rīks sākās ar ideju mainīt veidu, kā cilvēki komunicē un prezentē konceptus. Atšķirībā no tradicionālajām prezentāciju programmām, piemēram, Power Point, šis rīks ļauj idejas izteikt metaforās, rādot gan to kopskatu, gan detaļas. «Mums sākumā tā bija vienkārši interesanta doma. Tad pēkšņi sākām saskatīt, ka tas der arī citiem, un sapratām, ka start-up ir laba forma, lai to patiešām izveidotu,» atceras Adams.

Prezi lieto aptuveni 25 miljoni lietotāju. Ik mēnesi tiem piepulcējas vēl pusotrs miljons «jauniņo». Ungārijā dzimušais uzņēmums iekarojis arī augsta līmeņa runasvīru sirdis – to izmanto daudzi runātāji populārajā TED ideju konferencē, Pasaules ekonomikas forumā, kā arī izglītības iestādēs. Pašlaik Prezi par start-up jeb jaunu uzņēmumu ļauj saukt vien brīvā un «pašenerģizējošā» kultūra. Faktiski Eiropas mērogos tas ir liels uzņēmums, kurā kompānijas vīziju īsteno vairāk nekā 160 cilvēku. Prezi mājo gan izcelsmes pilsētā Budapeštā, gan Sanfrancisko.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu