Lai šis vilciens aiziet • IR.lv

Lai šis vilciens aiziet

9
Anita Brauna

Latvijas sabiedrība par amatpersonu alkatību jau ir dārgi samaksājusi

Atceros mirkli pirms pāris gadiem, kad ar vilcienu pārvietojos pa Itālijas ziemeļiem. Pēkšņi pārņēma balta skaudība par to, ka vilciens Itālijā, tāpat kā daudzviet Eiropā, nav aizejošo laiku godības palieka, bet pilnvērtīgs satiksmes līdzeklis, ar kuru estētiskā vidē, strādājot pie portatīvā datora vai baudot ainavu aiz loga, var ātri nokļūt no punkta A līdz punktam B. Nodomāju – es arī Latvijā uz laukiem Latgalē labprāt dotos ar vilcienu, nevis trīs stundas uz pārpildītas šosejas sēdētu pie auto stūres. Ja vien tas vilciens nečunčinātu pusi dienas, nedēļas nogalēs nebūtu stāvgrūdām pilns un neatgādinātu Padomju Savienību.

Nodoms par ES fondu naudu iegādāties jaunus pasažieru vilcienus šķita solis ceļā uz ērto vīziju. Šonedēļ kļuva, cerams, pavisam skaidrs – tā nenotiks. Lai cik vilinoši būtu modernie vilcieni, uzskatu, ka pašreiz tas ir labākais iespējamais iznākums. Esmu sekojusi šim iepirkumam no sākta gala un guvusi pārliecību, ka vīziju par mūsdienīgiem vilcieniem Latvijas iedzīvotājiem jau pirms diviem, trim gadiem nozaga korumpēti nelieši. Tās piepildījums pašlaik nozīmētu akceptēt, minimums, 400 miljonu eiro darījumu ar acīmredzamu «otkatu». Man ir apnicis maksāt par dažādu rangu amatpersonu alkatību, sākot no Latvenergo spēkstacijām un beidzot ar dārgiem sliktas kvalitātes ceļiem, un neredzu racionālu iemeslu, kāpēc būtu jāpārmaksā arī par vilcieniem – vienu no lielākajiem līdz šim notikušajiem valsts iepirkumiem (kopējā summa varētu izaugt līdz 600 miljoniem eiro, ja izmantotu konkursā paredzēto iespēju vēlāk iepirkt papildu vilcienus).

Vilcienus var nopirkt arī godīgā iepirkumā, ja arī tas notiks vēlāk, droši vien pakāpeniskāk un palaižot garām lielisku iespēju tos dabūt par ES fondu naudu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu