Aploksnes ar pulveri Mūkusalas birojos - mārketinga akcija • IR.lv

Aploksnes ar pulveri Mūkusalas birojos – mārketinga akcija

27
Foto: Raitis Plauks, F64

Rīkotāji tikai otrajā dienā brīdina glābšanas dienestu, ka bīstamības nav

Šodien un vakar biroju ēkās Rīgā, Mūkusalas ielā 41 un 41b, saņemtās aploksnes ar aizdomīgu pulveri ir daļa no mārketinga akcijas un jau sākotnēji nav bijušas bīstamas cilvēkiem, vēsta Latvijas Radio 1. Tās rīkotāji, kuri pagaidām neatklāj ne akcijas mērķi, ne savu identitāti, tikai šodien par to informējuši Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu (VUGD), kura darbinieki gan vakar, gan šodien slēdza ēkas un evakuēja cilvēkus.

Vakar ēkā Mūkusalas ielā 41 aizdomīgu aploksni saņēma AS “Latvenergo” klientu apkalpošanas centra darbiniece, vēsta aģentūra LETA. Notikuma vietā ieradās operatīvie dienesti, tika evakuēti cilvēki utt., taču beigās izrādījās, ka aploksnē atrastais pulveris ir sasmalcināts papīrs bez indīgo vielu piejaukuma.

Līdzīgu sūtījumu ēkas birojā šorīt saņēma atkal. Kā apraksta LR1, uz palielās vēstules sarkaniem burtiem bijusi prasība steidzami apmaksāt rēķinu, bet iekšā, šķiet, bijis pulveris. Biroju darbinieki rīkojušies saskaņā ar drošības instrukciju un izsaukuši glābšanas dienestu. Ieradusies arī policija un ātrā palīdzība.

Telpas, kur atradās aploksnes, tika slēgtas, no citiem birojiem cilvēki evakuēti. Darbs katru dienu bija pārtraukts vairākas stundas, kamēr eksperti noskaidroja, ka aploksnēs iebērtais pulveris ir nekaitīgs. Taču izrādās, ka abās dienās velti tērēti operatīvo dienestu līdzekļi.

VUGD pārstāve Inga Vetere LR1 šopēcpusdien atklāja – nesen saņemta informācija, ka aploksnes ir daļa no mārketinga akcijas, taču neprecizēja ne tās mērķi, ne rīkotājus. Pagaidām nav zināms, cik VUGD un citiem dienestiem izmaksājusi ”Mūkusalas aplokšņu krīze”.

Sabiedrisko attiecību lietpratējs Ēriks Stendzenieks LR1 komentēja, ka akcijas rīkotāji ir ”drosmīgi un neprofesionāli”, jo grūti esot iedomāties ”produktu, ko var reklamēt, izraisot paniku sabiedrībā un medijos”. Līdzīgas mārketinga akcijas Eiropā ir ierasta prakse, taču to rīkotāji vienmēr laikus saskaņo tās ar operatīvajiem dienestiem.

Savukārt sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Veinberga no Zviedrijas LR1 atzina, ka tādas lietas nav pieņemamas pēc publisko attiecību profesionāļu ētikas kodeksa. ”Ja reklāmas akcijā imitē reālu notikumu, vispirms jābrīdina visi dienesti, kas ar to saistīti,” uzsvēra speciāliste.

Policija par notikušo sākusi kriminālprocesu par noziegumiem pret vispārējo drošību un sabiedrisko kārtību.

Jau vēstīts, ka līdzīga akcija tika sarīkota pirms pāris gadiem, ”Tele 2” reklāmas kampaņu sākot ar viltus meteorīta nokrišanas inscenēšanu Vidzemē.

Komentāri (27)

Kristīne 15.03.2013. 22.03

“Ja reklāmas akcijā imitē reālu notikumu, vispirms jābrīdina visi dienesti, kas ar to saistīti”
===
Ne tikai reklāmas akcijā, arī filmējot u. tml. No otras puses – dienestiem tāpat ir jāpārliecinās, vai informētājs nav kaut kāds “terorists” (bez pēdiņām šis vārds tāpat vairs nav lietojams).

+2
0
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 15.03.2013. 17.15

Rīgas curiki ir pasaulē gudrākie curiki. Ar augstāko izglītību :D

+3
-3
Atbildēt

0

archoftriumph 16.03.2013. 10.32

p.s. peec peedeejaam zinjaam aploksnee saakotneeji bijusi konfekte, kura, iespeejams, pateicoties pasta darbinieku rupjajai attieksmei pret suutiijumiem, sabirzusi. kursh par to buutu jaasoda?

0
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu