Viss labais pievelkas • IR.lv

Viss labais pievelkas

3
Šogad Berlīnē, apmeklējot Džuliāna Šnābela personālizstādi Deus ex Machina. Pēc Unas domām, Berlīnē ir fantastiska dzīves enerģija, tā ir pilsēta, no kuras viņa vienmēr atbrauc iedvesmota. Nākamajā pavasarī Una uz Vācijas galvaspilsētu dosies atkal, jo Berlīnes Staatsoper, atzīmējot komponista Riharda Vāgnera 200. dzimšanas dienu, sāks izrādīt visu Nībelungu gredzena ciklu režisora Gija Kasjē un diriģenta Daniela Barenboima vadībā.
Anda Burve-Rozīte

Oktobra beigās sākas Rīgas modes nedēļa, bet žurnāliste Una Meistere stāsta par modi un dzīvesstilu plašākā kontekstā, par iespēju dzīvot gudri un skaisti

Unas Meisteres raksti par modi un ceļojumiem jau gandrīz 20 gadus ir viena no interesantākajām lasāmvielām Latvijas medijos. 90.gados viņa ieguva popularitāti ar reportāžām no augstās modes skatēm Eiropas lielajās pilsētās, kā arī stāstiem par modes vēsturi žurnālā Santa. Nu jau piecus gadus viņa kopā ar Andreju Žagaru vada ceļojumu portālu Anothertravelguide.com. Pirms pusotra gada Una ar domubiedriem izveidoja arī portālu Arterritory.com, kas vēsta par interesantiem mākslas notikumiem Baltijā, Skandināvijā un Krievijā.

Kādus medijus tu lieto, lai noskaidrotu jaunās sezonas stila vadlīnijas?
Manās attiecībās ar modi ir bijuši visādi posmi. Gandrīz desmit gadus braucu uz modes skatēm, piedzīvoju, kā lielo ģēniju laiks pamazām izplēn, tā vietā ienākot skaudrām korporatīvajām attiecībām. Kaudzēm pirku žurnālus, sezonas kolekciju almanahus. Un tajā brīdī, kad manā darba telpā burtiski vairs nebija vietas un sāka smaržot pēc putekļiem nevis modes, sapratu – pietiek! 

Būtībā vislabākās stila vadlīnijas ir ikdienas ziņas – politikā, kultūrā, ekonomikā, jo tieši vai pastarpināti visi aktuālie noskaņojumi transformējas modes valodā. Turklāt dzīvojam laikmetā, kad tendences nomainās milzīgā ātrumā. Ja tām grib izsekot, tad ir kā pelei, kas krātiņā skrien pa ratu, – beigās tikai izkārta mēle, un viss aktuālais jau novecojis. Tendences, protams, ir modes biznesa maize un ūdens. Patiesībā jau lielākā daļa no aktualitāšu piedāvājuma cilvēkiem nav vajadzīga, bet ar modes žurnālu, portālu, avīžu rakstiem, blogiem, televīziju, Oskaru, Kannu sarkanajiem paklājiem tiek radīta sajūta, ka mums katru sezonu jābūt atbilstošiem abstraktām jaunākajām vēsmām.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Iepriekšējais raksts

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu