Jaroslavļas aviokatastrofā vaino “Jak Servis” ģenerāldirektoru 35

"Jak-42" pēc katastrofas pērngada 7.septembrī. Foto: AFP/LETA

Izmeklētāji: Jaroslavļas traģēdijas piloti nedrīkstēja lidot, jo nebija apmācīti

Krievijas Federācijas izmeklēšanas komiteja par pagājušā gada 7.septembrī notikušo traģisko Kontinentālās hokeja līgas (KHL) komandas Jaroslavļas “Lokomotiv” aviokatastrofu apsūdzību izvirzījusi bijušajam aviokompānijas “Jak Servis” ģenerāldirektoram Vadimam Timofejevam.

Viņš tiek vainots drošības noteikumu pārkāpšanā, dodot atļauju vēlāk avarējušajai “Jak-42” lidmašīnai pacelties gaisā, vēsta portāls “Newsru.com”.

Izmeklētāji noskaidrojuši, kāpēc notika aviokatastrofa, kurā bojā gāja 44 cilvēki, tajā skaitā 37 Jaroslavļas “Lokomotiv” hokeja komandas locekļi. Jau iepriekš tika konstatēti lainera apkalpes rupji pārkāpumi lidmašīnas pacelšanās brīdī, taču tagad noskaidrots, ka lidmašīnas apkalpe vispār nebija tiesīga to vadīt.

Apsūdzētais Timofejevs bija atbildīgs par lidotāju pārkvalifikāciju un treniņu organizēšanu, viņš arī varēja atļaut vai liegt pilotiem lidot ar attiecīgo lidmašīnu. Izmeklētāji uzskata, ka Timofejevs pārkāpis noteikumus, ļaujot “Jak-42” apkalpei pērngada 7.septembrī doties liktenīgajā reisā. Apkalpei nebija tiesību lidot ar šo lidmašīnu, jo apkalpes komandierim faktiski bija falsificēti lidojuma vadības dokumenti, savukārt otrais pilots katastrofas dienā pat nebija pabeidzis mācības, lai apgūtu “Jak-42” vadību.

Izmeklētāji uzskata, ka Timofejeva atbildība ir par to, ka viņš patiesībā nekontrolēja pilotu profesionālo apmācību, pilotus regulāri atsauca no mācībām un nelikumīgi pieļāva, ka viņi dodas reisos, lai arī zināja, ka pilotiem trūkst nepieciešamās profesionālās izglītības, ziņo aģentūra “ITAR-TASS”.

“Pats noziedzīgākais ir tas, ka otrais pilots no avarējušās “Jak-42” lidmašīnas Igors Ževelovs patiesībā pārmācījās lidot no “Jak-40” ar “Jak-42″ tikai… uz papīra,” avīzei “Komsomoļskaja pravda” saka kāds izmeklētājs.

Avīze norāda, ka starp diviem lidmašīnu modeļiem ir principiālas atšķirības tieši pacelšanās brīdī, kad laineris arī nogāzās. “Jak-40” modelī pacelšanās brīdī kājas jāspiež uz pedāļiem, bet “Jak-42” modelī to darīt nedrīkst. Izmeklētāji uzskata, ka, lidmašīnai paceļoties, kāds no pilotiem kājas turēja uz bremzēm. Turklāt otrā pilota asinīs tika konstatēts fenobarbitāls, ko pilots lietojis kāju slimības dēļ, un šīs zāles uz nervu sistēmu iedarbojas nomierinoši.

Izmeklētāji uzskata, ja Timofejevs būtu godprātīgi attiecies pret saviem pienākumiem, 2011.gada 7.septembra traģēdija nebūtu notikusi.

Kā ziņots, pagājušā gada 7.septembrī neilgi pēc pacelšanās avarēja “Jak-42” markas lidmašīna, kurā atradās visa Jaroslavļas “Lokomotiv” komanda. Lidmašīnā atradās 45 cilvēki, 43 no tiem gāja bojā katastrofas vietā, arī leģendārais latviešu aizsargs Kārlis Skrastiņš. Izdzīvoja vienīgi borta inženieris Aleksandrs Sizovs un Krievijas izlases uzbrucējs Aleksandrs Gaļimovs, kurš pēc piecas dienas ilgas cīņas par dzīvību slimnīcā mira.

Pēc notikušā “Lokomotiv” atsauca dalību Kontinentālās hokeja līgas (KHL) čempionātā un pagājušajā sezonā ar atjaunotu sastāvu piedalījās Krievijas Augstākās hokeja līgas (VHL) čempionātā, bet šajā sezonā atgriežas KHL. Šogad kluba rindās spēlē latvietis Miķelis Rēdlihs.

 

Komentāri (35)

Ligiña Doniña 06.09.2012. 16.34

Es ļoti brīnītos, ja piloti būtu nesazāļoti, ar prasmēm vadīt, nenovecojušām licencēm un skaidrā ar jaunu lidmašīnu un atbilstošu degvielu utt. Krievijas traģiskais vieplis un nolādēta valsts.

0
0
Atbildēt

0

oktaavs 06.09.2012. 11.56

Mēs visi ticam Krievijas ekspertu viedokļiem. Vai tā būtu Beslana, “Nord – Ost”, Pēterburgas ekspreša spridzināšana u.t.t.
Nedrīkst taču vainot pašu aviācijas bardaku ar lidotājiem – alkašiem un vecajiem lidojošajiem zārkiem.
Nomainīs priekšnieku un viss atkal būs droši. Tā ir daudz lētāk.

+1
-1
Atbildēt

1

    Jeļena Delegāne > oktaavs 06.09.2012. 13.46

    …un vēl vairāk mēs ticam ekspertu-komentētāju viedokļiem :))

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu