Antoņenko sniegumu Londonā salīdzina ar Plasido Domingo • IR.lv

Antoņenko sniegumu Londonā salīdzina ar Plasido Domingo

35
Aleksandrs Antoņenko. Foto: Kaspars Krafts, F64

Latvijas dziedātājs lieliski izpilda Otello Londonas Karaliskās operas izrādē

Londonas Karaliskās operas sezonas noslēguma pirmizrādē ar lieliem panākumiem, izpelnoties salīdzinājumu ar leģendāro Plasido Domingo, Latvijas tenors Aleksandrs Antoņenko nodziedājis titullomu Džuzepes Verdi operā “Otello”, vēsta portāls “Delfi”, atsaucoties uz dziedātāja pārstāvju sniegto informāciju.

Iestudējumā diriģenta Antonio Papano vadībā piedalījās Anja Herterosa (Dezdemona), Lučio Gallo (Jago), Antonio Poli (Kasio) u.c. Izrādes radošā komanda – režisors Elija Mošinskis, scenogrāfs Timotijs O’Briens, kostīmu mākslinieks Pīters Dž.Hols.

Iestudējuma pasaules pirmizrāde notika 1987.gadā ar tenoru Plasido Domingo titullomā. Režisora Elijas Mošinska iestudējuma galvenie akcenti – spilgtā stilistiskā vizualitāte, kas balstīta renesanses laikmetam pietuvinātos kostīmos un scenogrāfijā, ir kā bagātīgs fons cilvēciskai traģēdijai. Iiestudējuma autora, operas, teātra un kino režisora Mošinska ģimenes saknes ir Latvijā – viņa vecvecāki dzimuši un auguši Rīgā.

Tenors Aleksandrs Antoņenko Otello lomā debitēja 2008. gadā Zalcburgas festivālā un Romas operā maestro Rikardo Muti vadībā, 2010. gadā viņš Otello dziedāja Vīnes Valsts operā, kur pie diriģenta pults bija Adams Fišers, vēlāk Otello lomu gan koncertuzvedumos, gan izrādēs dziedāja Čikāgā, Ņujorkā, Maskavā, Sanktpēterburgā. 2015.gadā gaidāma tenora piedalīšanās “Otello” jauniestudējumā Milānas operteātrī “La Scala”, 2016.gadā – jauniestudējums Metropolitēna operā Ņujorkā. Pašlaik Antoņenko ir viens no vadošajiem Otello lomas interpretiem pasaulē.

Latvijas tenora sniegumu slavinoši novērtējuši vairāki kritiķi no izdevumiem “What’s on Stage”, “The Arts Desk”, “London Evening Standard”, “Opera Britania”. Hugo Šērlijs (Hugo Shirley) laikrakstā “The Telegraph” raksta: “Aleksandrs Antoņenko, kurš īsi, bet iespaidīgi iemirdzējās sezonas sākumā “Triptihā”, dzied “Otello” ar pārliecību un maigu, smalki regulētu toni, kāds šajā lomā tiek uzskatīts par neiespējamu. Iespējams, balsij trūkst nedaudz trompetes tērauda slīpējuma, taču skanējums ir plašs, satricinošs un skaists, turklāt Latviešu tenors ir arī lielisks aktieris.”

Komentāri (35)

Zane Degro 19.07.2012. 00.57

Krusttēvs neinteresējas par mūsu vadošo opermākslinieku izaugsmi un karjerām?
Varbūt tad nav vērts izteikt savu viedokli?

+7
-2
Atbildēt

1

    janazakovica > Zane Degro 19.07.2012. 00.58

    ka jus ziniet par ko es intresejos par ko nee..?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

janazakovica 18.07.2012. 13.14

latviesu tenors – antonenko..intresanti loti intresanti..ari suhorenko..

+1
-10
Atbildēt

1

    Eliks > janazakovica 18.07.2012. 23.34

    Kāpēc gan viņš nevarētu būt LATVIEŠU tenors!? Latvija ir viņa dzimtene, šeit viņš ir mācījies un latviski runā perfekti. Jā, pēc tautības viņš laikam ir ukrainis, bet nav gadījies dzirdēt, ka viņš uzsvērtu savu tautību. To, ka ir no Latvijas, gan norāda visur. Mums par to vajadzētu būt priecīgiem nevis neargumentēti piekasīgiem.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu