Pētījums: Draugiem.lv Latvijā nepārspēti populārākais • IR.lv

Pētījums: Draugiem.lv Latvijā nepārspēti populārākais

26

Lai arī YouTube ir otrā populārākā, to lieto kopā ar citiem medijiem

Lai arī Latvijā joprojām lielākais sociālais tīkls ir “draugiem.lv”, uz papēžiem min interneta “video karalis” YouTube. Savukārt mikroblogošanas platforma Twitter Latvijā ietvērusi tikai ceturto daļu lietotāju – 25,3% aptaujāto, liecina tiešsaistes dialoga aģentūras “CLICK” sadarbībā ar “H+K Research” veiktais pētījums.

“Draugiem.lv” ikdienā lieto 59,8% respondentu, bet kopumā pulcē 87,6% Latvijas interneta lietotāju, liecina pētījums. Savukārt YouTube ikdienā lieto tikai 11,2% aptaujāto, bet kopējā auditorija sasniedz 80,7%. Tas ļauj domāt, ka šis sociālais tīkls nav ikdienas medijs un ļoti lielā mērā tiek izmantots kopā ar citiem sociālajiem tīkliem, aplūkojot tajos ievietotos YouTube video, skaidro pētījuma veicējaģentūras pārstāve Laura Lasmane.

Savukārt pasaules līderis “Facebook” Latvijā kopā spēj pulcēt 58,6% interneta lietotāju, bet ikdienā to izmanto vien 17,5% respondentu.

Krietni mazāku interneta lietotāju skaitu Latvijā spējusi uzrunāt mikroblogošanas platforma Twitter, kuru ikdienā lieto tikai 5,4%, bet pavisam – 25,3% aptaujāto. Krievijā populārākais sociālais tīkls “odnoklassniki.ru” respondentu vidū ieņem piekto vietu (14,5% kopējā auditorija), taču ikdienā uzrunā vien 4% interneta lietotāju.

“Šie iegūtie dati nepārsteidz, taču sniedz mums labu ieskatu pašreizējā situācijā, kā arī dažos gadījumos sniedz atbildes uz iepriekš publiskajā telpā izskanējušajiem minējumiem,” atzīst “CLICK” digitālo projektu vadītāja Laura Lasmane.

Visās vecuma grupās “draugiem.lv” pārliecinoši ir populārākais sociālais tīkls, taču tā auditorija sarūk līdz ar vecumu. 18-29 gadu vecu jauniešu grupā to lieto 68,8% aptaujāto, bet grupā virs 50 gadiem – 52,2% respondentu. Arī citi sociālie tīkli populārākie ir tieši jaunākajā vecuma grupā.

“CLICK” veiktajā pētījumā atklājas, ka tādas mobilās aplikācijas kā “Foursquare” un “Instagram”, kas ir pilnvērtīgi sociālie tīkli, vairāk izmanto Twitter lietotāji, bet vismazāk – “draugiem.lv” auditorija.

Pētījums veikts šāgada jūnijā, aptaujājot 1092 interneta lietotājus no visas Latvijas.

Komentāri (26)

janazakovica 12.07.2012. 16.54

Gospodi spasi dusu usopsova raba bozeva uldisa..

+1
0
Atbildēt

0

Edmunds Zālīte 13.07.2012. 15.23

‘pētījuma’ autoriem, varbūt pietika apskatīties šo saitu:
http://www.alexa.com/topsites/countries/LV
lai sapratu, ka tā muldēt jau nu nedrīkst.

0
0
Atbildēt

0

Edmunds Zālīte 13.07.2012. 13.38

“Pētījums veikts šāgada jūnijā, aptaujājot 1092 interneta lietotājus no visas Latvijas.”
tas laikam stulbs joks :) vēl tikai piebilst, ka pētījums tika veikts izmantojot draugiem.lv portālu. :)))))
skaitļi ir no gaisa pagrābti, tālu no realitātes.
izskatās, ka viss iet uz grunti un sagatavo augsni tā pasākuma pārdošanai. :)

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu