Karstajā laikā izkusis Rīgas-Liepājas šosejas segums pie Grobiņas • IR.lv

Karstajā laikā izkusis Rīgas-Liepājas šosejas segums pie Grobiņas

23
Foto: Didzis Grodzs, F64

Problemātiskās situācijas dēļ ātruma ierobežojumi šajā šosejas posmā nav noteikti

Paaugstinoties gaisa temperatūrai, sācis kust Rīgas-Liepājas šosejas posms pie Grobiņas, aģentūru LETA informēja a/s “Latvijas Autoceļu uzturētājs” Liepājas ceļu rajona direktors Guntars Laugalis.

Ceļa segumu šajā šosejas posmā salīdzinoši nesen – pirms četriem gadiem – izbūvējis uzņēmums “Aizputes ceļinieks”. Noteikto garantijas laiku objekts izturējis, taču drīz vien pēc tam parādījušās problēmas, un ceļa posmu nācies vairākkārt remontēt. Tagad, paaugstinoties gaisa temperatūrai, sācis kust ceļa remontdarbu laikā uzklātais bitumena slānis. Bez tam šīs iemesla dēļ uz ceļa parādās jaunas bedres, sagādājot raizes autovadītājiem.

Ceļa remonts jāveic ar tādu pašu tehnoloģiju, kāda izmantota tā būvniecībā – ar emulsiju un šķembām. Taču, lai šos darbus varētu kvalitatīvi veikt, jāgaida, kad pazemināsies gaisa temperatūra. Pašlaik problēma tiek risināta, kaisot smiltis un sīkas šķembas, kas vismaz daļēji uzsūc kūstošo bitumenu, informēja Laugalis.

Problemātiskās situācijas dēļ ātruma ierobežojumi šajā šosejas posmā nav noteikti – tā kā šis ceļa posms ir Grobiņas teritorijā, tur pastāvīgi ir spēkā ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā. Bez tam lielāku kaitējumu ceļa posmam karstajā laikā nodara tieši bremzēšana pie krustojumiem, piebilda Laugalis.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) skaidro, ka Liepājas šosejas posmam Grobiņā 2011.gada jūlijā “Latvijas Autoceļu uzturētājs” izbūvējis divkāršu virsmas apstrādi – asfalta virskārtai ar bitumena emulsiju pielīmētas divas 8 līdz 11 milimetru biezas šķembu kārtas. Pagājušās nedēļas nogalē karstā laika ietekmē atsevišķās vietās šī virsma sākusi svīst un pielipt pie automašīnu riteņiem, kā rezultātā atsevišķās vietā norauta, veidojot seklas bedrītes.

LVC uzsver, ka, pielietojot šādu virsmas apstrādi, ir risks, ka virsma svīdīs, taču to varot novērst, izsvīdumus nokaisot ar sīkšķembiņām. Atbilstoši līgumam “Latvijas Autoceļu uzturētājam” jāveic virsmas kopšana un defektu novēršana. Virsmas kopšana jau ir veikta un, iestājoties vēsākam laikam, plānots novērst arī radušos defektus.

LVC norāda, ka Latvijā nav nepieciešamības ierobežot kravas automašīnu satiksmi karstā laika dēļ. Veidojoties bitumena izsvīdumiem autoceļos, tie tiek novērsti, pārkaisot ar sīkām šķembām.

 

Komentāri (23)

ilzezeebolde 11.07.2012. 17.51

Laiks beidzot kādu ceļu būvnieku uzraut zarā.

+7
0
Atbildēt

0

anete_raugule 12.07.2012. 09.15

Mr.V. jautājums ir pēc būtības – kad reiz kāds no daudzajiem ceļu būves miljonāriem atbildēs par dārgi, bet nekvalitatīvi veikto darbu?

+3
0
Atbildēt

0

Viesturs Vīgerts 11.07.2012. 23.05

A varbut Tevi pasu vajadzetu uzraut zara????

0
-4
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu