Centralizētajos eksāmenos skolēniem pārsvarā viduvējas zināšanas • IR.lv

Centralizētajos eksāmenos skolēniem pārsvarā viduvējas zināšanas

13
Stundu saraksts Ukraiņu vidusskolā. Foto: Edijs Pālens, LETA

C līmeņa vērtējumu saņēmis vairākums vidusskolēnu

Kārtojot centralizētos eksāmenus, visbiežāk skolēni šogad ieguvuši C līmeņa vērtējumu, liecina Valsts izglītības satura centra (VISIC) apkopotie dati par valsts pārbaudes darbiem 2011./2012. mācību gadā.

Salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, vidusskolu absolventu sekmes eksaktajos mācību priekšmetos – matemātikā, fizikā, ķīmijā un bioloģijā – nav būtiski uzlabojušās, raksta LETA. Tā matemātikas eksāmenā augstāko A līmeņa vērtējumu ieguvuši 6,3% skolēnu, kas ir gandrīz par pusi vairāk nekā pērn, kad šādu vērtējumu saņēma 3,39%. 

Tāpat palielinājies skolēnu skaits, kuri šogad matemātikas eksāmenā ieguvuši B līmeni, proti, šogad šādu vērtējumu saņēmuši 17,31% skolēnu, bet pērn – 12,73 %. Matemātikā visbiežāk jeb 26,42% gadījumu saņemts D līmeņa vērtējums.

Šogad nedaudz uzlabojies skolēnu sniegums arī centralizētajā fizikas eksāmenā. A līmeni ieguvuši 4,98% absolventu, pērn šādu vērtējumu ieguva 4,09%. B līmenis šogad ir 18,59% skolēnu, bet pērn šādu vērtējumu ieguva vien 13,78% jauniešu. 

Toties visbiežāk C līmeņa vērtējums saņemts, kārtojot eksāmenus angļu valodā, bioloģijā, fizikā, franču valodā, ķīmijā, latviešu valodā, Latvijas un pasaules vēsturē un vācu valodā. Angļu valodā C līmeņa vērtējumu ieguvuši 25,75% skolnieku, bioloģijā – 34,27%, fizikā – 28,75%, franču valodā – 46,94%, ķīmijā – 33,53%, latviešu valodā – 29,57%, Latvijas un pasaules vēsturē – 32,73% un vācu valodā – 23,38%.

Labākus rezultātus biežāk saņēmuši skolnieki, kuri kārtojuši eksāmenu bioloģijā, proti, visbiežāk jeb 38,04% gadījumu saņemts B līmenis. Tāpat visbiežāk jeb 38,04% gadījumu B līmeņa vērtējums piešķirts tiem skolniekiem, kuri kārtoja eksāmenu krievu valodā.

Vidēji labāk veicies arī 9.klases mazākumtautību izglītības programmu 9.klašu skolniekiem, kuri centralizētajā eksāmenā latviešu valodā visbiežāk jeb 33,76% gadījumu ieguvuši vērtējumu B.

Procentos izteikta skolēna sniegumu atbilstība noteiktam līmenim jeb kopvērtējums eksāmenā ir būtiskākais rezultatīvais rādītājs, kas var būt pamats, lai objektīvi sarindotu skolēnu iegūtos vērtējumus, piemēram, klasē vai skolā. Skolēnu centralizētie eksāmeni tiek vērtēti līmeņos no A līdz F.

 

Komentāri (13)

Juris Millers 10.07.2012. 13.57

Kāds nav sapratis kā eksāmenus vērtē? Pēc definīcijas vienmēr lielākajai daļai zināšanas ir viduvējas. To tas vārds ‘viduvējas’ arī nozīmē.

+15
0
Atbildēt

1

    JanisErts > Juris Millers 10.07.2012. 14.27

    Man liekas, ka katru gadu mēs dzirdam šādus absolūti nepamatotus gaudu stāstus, cik viss ir slikti. Patiesībā par ir.lv šajā ziņā esmu nepatīkami pārsteigts.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

juris 10.07.2012. 14.32

Kad es izlasu šādas “ziņas”, tad man gribas pārstāt patērēt medijus vispār.
Pēc definīcijas vairākuma jābūt C līmenim.

+11
0
Atbildēt

0

lindapastare 10.07.2012. 14.17

Tur ir jābūt normālam sadalījumam. Ja nebūtu (būtu pārāk daudz, piemēram, A līmeni ieguvušo), tad kāds no IZM atkal dabūtu pa mizu :)

+7
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu