Nezināmais oligarhs • IR.lv

Nezināmais oligarhs

7
Par Latvijas otrā lielākā mediju koncerna BMA īpašnieku Oļegu Solodovu (46) rakstīts maz. Zināms, ka 90.gadu vidū viņš būvējis ne tikai mediju biznesu, bet arī finanšu piramīdas. Interviju šā raksta sagatavošanai Solodovs atteica.

Deviņdesmitajos viņu vajāja nikni noguldītāji un prokuratūra, nācās pat pamest Latviju. Taču viņš atgriezās un izveidoja mediju impēriju, kurai Baltijā ir miljonos mērāma auditorija. Rīgas un Tallinas mēri par saviem amatiem var pateikties tieši viņam – Pirmā Baltijas kanāla šefam Oļegam Solodovam. Vai arī ļaudīm Maskavā, kuriem par ekskluzīvu piekļuvi ienesīgajam televīzijas biznesam var pateikties pats Solodovs

Maskavas garā roka vai tikai bizness? Pirmais Baltijas kanāls (PBK) ir krievu iecienītākā televīzija. Šāgada sākumā kanāla kopējā auditorija Baltijā pārsniedza četrus miljonus skatītāju. Auditorijas dati liecina, ka nereti Allas Pugačovas koncertiem priekšroku dod arī igauņi un latvieši, ne tikai krievi. 

Pašlaik PBK māteskompānijas Baltijas mediju alianse (BMA) mērķis ir kļūt par nozīmīgako mediju holdingu Baltijā. Un tas ir ļoti reāls mērķis. Ne tikai tāpēc, ka Baltijā nacionālie mediji nepiedāvā līdzvērtīgu saturu krievu valodā, kā to dara PBK – retranslējot Krievijas TV kanālus. Arī tāpēc, ka PBK ir gatavs pakalpot vadošiem politiķiem, lai papildinātu savu maku. Piemēram, saskaņot ziņu saturu ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu vai raidījumu tēmas ar Tallinas politiķiem pašvaldības apmaksātā raidlaikā. 

Kam pieder ietekmīgais mediju koncerns ar vairāk nekā desmit saistītiem uzņēmumiem Baltijā un kas ir tā biznesa veiksmes noslēpums, Re:Baltica pētīja Latvijā un Igaunijā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu