Skrastiņš atpazīts katastrofā bojāgājušo vidū 4

Fani joprojām pie Arēnas "Rīga" liek ziedus traģiski bojāgājušo hokejistu piemiņai. Foto: Lauris Vīksne, F64
Print Friendly, PDF & Email

Jaroslavļas katastrofas iemesli – dzinēja problēmas un pilotu neprofesionalitāte 

Pazīstamais Latvijas hokejists Kārlis Skrastiņš ir pagaidām 20 atpazīto lidmašīnas katastrofā Jaroslavļā bojāgājušo pasažieru vidū, Ir.lv apstiprināja Jaroslavļas interneta portāla “Uļica svobodi” redaktors.

Dzinēja vainas un pilotu neprofesionālisms, kuri par spīti problēmām mēģināja pacelt lidmašīnu “Jak-42” gaisā, – tās ir divas galvenās versijas, pie kurām strādā Krievijā notikušās traģiskās aviokatastrofas izmeklētāji.

Kā aģentūrai “Interfaks” pastāstījis informators katastrofas izmeklēšanas komisijā, dīvaini esot, ka lidmašīna kādus 400 metrus esot braukusi pa zāli aiz skrejceļa. “Turklāt zālienā palikušas pēdas tikai no pakaļējiem riteņiem. Tas liecina, ka piloti mēģinājuši pacelt lidmašīnu gaisā,” stāstījis avots komisijā.

Viņš arī licis saprast, ka šādā situācijā pilotiem vajadzēja izlemt par ārkārtas bremzēšanu, taču tā vietā viņi līdz pēdējam mēģinājuši lidmašīnu pacelt gaisā. Kāpēc tā rīkojušies piloti, nav skaidrs.

Arī Krievijas Transporta ministrija šīs versijas uzskata par galvenajām, paziņojis ministra vietnieks Valērijs Okulovs. Tādējādi ministrijas un ekspertu viedokļi sakrīt.

Okulovs teicis, ka degviela, kas pildīta lidmašīnā, esot arestēta. Tās ekspertīze būšot zināma jau ceturtdienas vakarā.

Jau ziņots, ka kāds avots “RIA-Novosti” teicis – visticamāk, katastrofu izraisījis tehnisks defekts un nekvalitatīva degviela.

“Pacelšanās laikā no Tunošnas lidlauka Jaroslavļas apgabalā lidmašīnas dzinēji nevarēja sākt darboties pilnā jaudā, tāpēc lidmašīna no neliela augstuma nokrita Volgas krastā. Kā galvenā katastrofas versija izvirzīta dzinēju darbības traucējumi, jo lidmašīnā iepildīta nekvalitatīva degviela,” stāstījis vārdā nenosaukts informācijas avots.

Pagaidām nav atrasta lidmašīnas “melnā kaste”, kas varētu izskaidrot katastrofas iemeslus.

Savukārt versija par to, ka lidmašīnai nav pieticis skrejceļa, lai ieskrietos, nav apstiprinājusies. “Šī lidosta paredzēta kravas lidmašīnu uzņemšanai. Skrejceļš ir 2,85 tūkstošus metru garš, un tā būtu pieticis, lai “Jak” trīsreiz paceltos,” teica Okulovs. Tas izslēdz iepriekš izteikto versiju, ka pilots palaidis garām tā saucamo pacelšanās punktu uz skrejceļa.

Viņš arī norādījis, ka laikapstākļi bijuši normāli – redzamība bijusi 10 kilometru, augsti mākoņi un pūtis rēns vējiņš.

Kā stāstījuši aculiecinieki, “Jak-42” nokritusi drīz pēc pacelšanās. Vīrietis, kurš nevēlējās atklāt savu vārdu, Krievijas žurnālistiem stāstījis: “Redzēju, kā lidmašīna paceļas, noliecas uz kreisā spārna pusi un krīt zemē no aptuveni 100 metru augstuma. Lidmašīna ne aiz kā neaizķērās , vienkārši sadalījās divās daļās. Manuprāt, nenostrādāja dzinēji.”

Jaunākās ziņas no aviokatastrofas vietas Jaroslavļā, kur trešdien pacelšanās laikā avarēja lidmašīna “Jak-42” ar Jaroslavļas “Lokomotiv” hokeja komandu, tajā skaitā arī Latvijas hokejistu Kārli Skrastiņu, liecina, ka izdzīvojušie ir divi – hokejists Aleksandrs Gaļimovs un lidotājs Aleksandrs Sizovs, kuri nogādāti slimnīcā Maskavā. Bojāgājuši 43 cilvēki, vēsta portāls “News.ru”.

Ceturtdien atrasti visi 43 katastrofas upuri, vēsta aģentūra “Interfaks”. Daudzus no viņiem atrada Volgā kopā ar lainera atlūzām.

Aviokatastrofas vieta.

Komentāri (4)

raimonds_bossltd 08.09.2011. 21.48

to donst13
Ja fašisti – neostaļinisti ko tādu piedāvātu, tu noteikti uzslavētu par mūsu slavenā hokejista piemiņas saglabāšanu. Ne tev, mirla, spriest par politiķu darbībām, atstāj to Kārļa tuvinieku ziņā.

+1
-1
Atbildēt

0

egfoto 08.09.2011. 18.15

Kastrēt to politiķus un deputātus, kas uz Kažas nāves rēķina taisa sev reitingus!!!
Nu kā tā var, cilvēks pat vēl apglabāts nav.
http://www.delfi.lv/news/national/riga/aicina-pardevet-ielu-pie-arenas-riga-karla-skrastina-varda.d?id=40522405

+1
-1
Atbildēt

0

normunds_e 08.09.2011. 15.46

vai tomēr nav tā, ka neskatoties uz tehniskajām problēmām lika viņiem atbrīvot skrejceļu, jo Jaroslavļā todien bija paredzēts liels politiķu saiets. Tad nu piloti arī darīja, ko varēja…

0
0
Atbildēt

1

    Kinskis > normunds_e 08.09.2011. 16.33

    Kas varētu būt visai ticami, tikai saprotamu iemeslu dēļ šo versiju neattīstīs.
    Starp citu, kad 70.-os gados nositās “Pahtakor”, avārija notika vietā virs Ukrainas teritorijas, kur regulāri bijusi intensīva gaisa satiksme, bet tajā dienā kādam no politbiroja esot bijis rezervēts gaisa koridors noteiktā augstumā. Dispečers kļūdījās un tika notiesāts, bet par blakus apstākļiem oficiālu ziņu nav, jo lieta joprojām ir aizslepenota.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu