Stepanovs aicina Roni taisīt revolūciju transporta nozarē 6

Oļegs Stepanovs. Foto: Agnese Gulbe, LETA
Print Friendly, PDF & Email

Uzņēmējs iesaka ostu pārvaldes samazināt un padarīt profesionālākas

Transporta un loģistikas nozarē vajadzīga revolūcija – ostu saimniecības pārvaldes reforma ir nobriedusi, jo 20 gados neatkarības ir savi panākumi, taču ir arī lielas problēmas. Tā intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacījis Ventspils tranzīta nozares uzņēmējs, par Ventspils mēra Aivara Lemberga oponentu dēvētais Oļegs Stepanovs.

“Jaunajam ministram jāvirza nozīmīgas reformas, un viņš varētu ieiet vēsturē, jo faktiski nozarē jāveic revolūcija,” saka Stepanovs. Viņš gan norāda – ideja, ka ostas vairs nepiederēs pašvaldībām, ir pārāk kategoriska. Taču ostu pārvaldē nav nepieciešami astoņi valdes locekļi, no kuriem “ne visi izprot priekšmetu, kuru viņi vada”.

Osta jāvada profesionālam pārvaldniekam, bet ostas budžets jāsaskaņo ar valsts un pašvaldības pārstāvjiem. Šim procesam vajadzīgs pašvaldības pārstāvis un kāds no valdības, uzskata Stepanovs.

Uzņēmējs atzinīgi vērtē Aivja Roņa nokļūšanu satiksmes ministra amatā, un norāda, ka ministram nav obligāti jābūt speciālistam, taču ministrijas aparātā gan vajadzētu piesaistīt profesionāļus.

Viņš uzsver, ka Latvijai nevajadzētu kopēt Igaunijas vai Lietuvas ostu pārvaldes modeļus, jo lietuviešiem ir viena galvenā osta – Klaipēda – un ap to viss riņķo – dzelzceļš, investīcijas. Savukārt Igaunijā visas ostas tika apvienotas vienā valsts holdingā, kas izskaidrojams ar ģeogrāfisko ostu tuvumu – gan vecā Tallinas osta, gan Paldiski, gan Muga, gan Silamē ostas, atrodas netālu viena no otras, sacīja Stepanovs.

“Latvijā vajag savu aktuālo modeli. Pieļauju, ka gan Rīgā, gan Ventspilī pietiek ar vienu profesionālu pārvaldnieku ar komandu. Pārvaldniekam būtu jāatskaitās Satiksmes ministrijā regulāri pa ceturkšņiem, kā tiek izpildīts budžets,” uzskata Stepanovs.

Stepanovs darbojies vairāku tranzīta uzņēmumu valdēs un padomēs, tostarp “Ventspils Jūras Tirdzniecības osta”, “Latvijas kuģniecība”, “Ventspils nafta” un “Ventbunkers”, “Kālija parks”, “Ventspils tirdzniecības osta”, kā arī bijis Ventspils ostas valdes loceklis. Stepanovs ir vairāku Ventspils tranzīta biznesa uzņēmumu līdzīpašnieks, un bijis iesaistīts tā sauktajā Ventspils tranzīta karā.

Kā ziņots, jaunajā Valda Dombrovska (Vienotība) valdībā satiksmes ministra pienākumus pildīs bezpartejiskais diplomāts Aivis Ronis.

Komentāri (6)

austrisv 28.10.2011. 09.55

“Viņš gan norāda – ideja, ka ostas vairs nepiederēs pašvaldībām, ir pārāk kategoriska. ”
Tas, ka ostas ir valsts īpašums būtu tikai loģiski un tā kā tas ir ES dalībvalstīs, piemēram, Nīderlandē, Beļģijā. Tad arī valsts iegūtu līdzekļus budžetā nevis tikai divas vai trīs pašvaldības, vai drīzāk to domes valdošā daļa, vārītos naudā, kamēr pārējai valsts iedzīvotāju daļai paliek pāri vien piga, vai kā Ventspilē_ bruģētas ielas.
Tikai neticu, ka Ronis ielikts SM tāpēc, lai viņš veiktu reformas.Domāju, ka gluži otrādi, lai nosargātu sazagto, bet tad jau redzēsim.

+9
-1
Atbildēt

0

Sanšains 28.10.2011. 11.14

Paldies par tādu lielu bildi. Daudz labāk tagad spējam izprast, kāpēc oligarhs Stepanovs latviešu presē netiek apkarots tāpat kā savulaik netika apkaroti oligarhi Kargins un Krasovickis.

Apkarojami, protams, ir tikai latviešu oligarhi.

+6
-2
Atbildēt

1

    janazakovica > Sanšains 28.10.2011. 19.51

    gribeji teikt ka stepanovam ir pretigs zidu purns..? tapat ka K&K..?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Krista Vitena 28.10.2011. 10.39

Bet ostas tomēr ir Valsts ārējā robežas satstāvdaļas. Kā tā drīkst piederēt kam citām, nevis Valstij!!!

+5
-1
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu