Gauss novembrī sāks darbu "airBaltic" vadībā • IR.lv

Gauss novembrī sāks darbu “airBaltic” vadībā

24
Inta Lase

“airBaltic” padome par izpilddirektoru apstiprina Martinu Gausu, noraida bažas par viņa neatbilstību

Bijušais Ungārijas aviokompānijas “Malev” vadītājs Martins Gauss piektdien ar vienbalsīgu padomes lēmumu apstiprināts par nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” vadītāju un darbu sāks 1.novembrī. Gausa kandidatūra atzīta par labāko trīs pretendu vidū, izvērtējot līdzšinējo pieredzi aviobiznesā un izklāsītīto “airBaltic” attīstības vīziju. Saskaņā ar satiksmes ministra Ulda Auguļa teikto, Gausa mēnešalga būs 20 tūkstoši latu.

Telefona sarunā ar “Ir” Gauss pauda prieku par apstiprināšanu un uzsvēra, ka par konkrētiem darāmajiem darbiem varēs runāt pēc tam, kad būs stājies amatā un iepazinies ar uzņēmuma komercinformāciju, kas konkursa laikā konfidencialitātes dēļ viņam nebija pieejama. “Svarīgākais, lai valsts ieguldītā nauda “airBaltic” tiktu izmantota atbilstoši uzstādītajiem mērķiem,” teica Gauss, kurš lēmuma pieņemšanas brīdī neatradas Latvijā un ieradīsies Rīgā tieši pirms stāšanās amatā.

“airBaltic” padomes priekšsēdētājs Gints Kiršteins “Ir” paskaidroja, ka padome pirms lēmuma pieņemšanas ir iepazinusies ar presē izskanējušajām šaubām par Gausa darbību “Malev” vadībā un iespējamo saistību ar Krievijas akcionāriem, kā arī uzklausījusi paša Gausa skaidrojumus par to. “Gausa teiktais mūs pārliecināja. Turklāt jāpiebilst, ka šogad “Malev” finanšu rādītāji ir krietni uzlabojušies,” teica Kiršteins.

Kā ziņots, medijos izskanējušas bažas par Gausa piemērotību “airBaltic” vadītāja postenim, jo apšaubītas viņa profesionālās spējas, vadot “Malev”. Atsaucoties uz Ungārijas plašsaziņas līdzekļiem, laikraksts “Diena” šonedēļ ziņoja, ka divu gadu laikā Gausam neizdevās atdzīvināt “Malev”, kas arī pēc vadības maiņas 2009.gada vasarā turpināja strādāt ar zaudējumiem. 2011.gada maijā Gauss “Malev” atstāja, būdams nemierā ar būtisku atalgojuma samazinājumu atbilstoši krīzes laika taupības pasākumiem. 

Bez tam “Nozare.lv” izteikusi minējumu, ka Gauss bijis saistīts ar “Malev” akcionāriem no Krievijas, kuri izraudzījās viņa kandidatūru – šādu viedokli paudis aviācijas eksperts Tālis Linkaitis. Savukārt “airBaltic” padomes pārstāvis Kiršteins “Ir” norādīja, ka šīs bažas esot tikai “Linkaiša kunga interpretācija”.

Martins Gauss  karjeru aviācijā sācis 1992.gadā kā pilots “British Airways” meitasuzņēmumā “Deutsche BA”. 1995.gadā viņš jau strādājis aviosabiedrības vadības līmenī, 2003.gadā kļuva par vienu no “Deutsche BA” rīkotājdirektoriem, kā arī ieguva 10% lidsabiedrības akciju. 2007.gada oktobrī Gauss kļuva par “Cirrus Airlines” izilddirektoru un “Cirrus Group” rīkotājdirektoru. Šajos amatos viņš vadīja uzņēmuma centralizācijas procesu. Pabeidzot minēto projektu 2008.gadā, viņš uzsāka privātbiznesu kā aviācijas nozares konsultants, bet 2009.gadā tika uzaicināts kļūt par zaudējumus nesošās Ungārijas lidsabiedrības “Malev” izpilddirektoru. 

Komentāri (24)

janazakovica 21.10.2011. 19.34

lidotajs vadis simtiem miljonu vertu uznemumu..zinam zinam ..tapat ka slauceja vadija valsti..vacietis bus lojals visam kam tikai ne Latvijas valsts intreseem..krievu lidzipaniekiem jaa ludzu..starptatiskaa biznesa videe pieredzejis cilveks bija vajadzigs ar labiem kontaktiem un izglitibu…nevis lidotaju kuru uztaisija par izsutamo un pavelu izpilditaju jau citaa krievu investoriem piederosaa kompanijaa.

+1
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu