fbpx

Emsis „WikiLeaks” publiskoto uzskata par „suņa murgiem” 15

Indulis Emsis. Foto: Raitis Plauks, F64
Indra Sprance
Print Friendly, PDF & Email

Arī Silenieks noliedz nezināma labdara apmaksātu ceļojumu uz Maldivu salām

“Suņa murgi,” tā par interneta vietnē “WikiLeaks” publicēto ASV diplomātu saraksti, kurā cita starpā informēts par bijušā Saeimas priekšsēdētāja Induļa Emša (ZZS)atpūtu Maldivu salās uz kāda labdara rēķina, Ir.lv sacīja Emsis.

Līdzīgi arī Emša partijas biedrs Viesturs Silenieks (ZZS) Ir.lv noliedza, ka jebkad ASV vēstniecības darbiniekiem būtu stāstījis par Emša nozaudēto 10 000 ASV dolāru izcelsmi, kā arī naudas devēja – kāda sena Emša drauga – apmaksāto Ziemassvētku ceļojumu uz Maldivu salām 2006.gada nogalē.

Kā noprotams no ASV diplomātu sarakstes, 2007.gada augustā neilgi pirms Emša atkāpšanas no amata viņa padomnieks Silenieks ASV vēstniecībai pieteicies izstāstīt “visu stāstu” par 2006.gada nogalē valdības ēdamzālē atstāto Emša portfelīti. Silenieks vēstniecībai atkārtojis Emša teikto, ka aploksnē ieliktā nauda bijis sena drauga aizdevums traktora iegādei. Pēc viņa teiktā, Emsi un vārdā nenosaukto uzņēmēju saistot draudzība kopš laikiem, kad Emsis vēl nebija politikā, un šī ciešā draudzība turpinās – uz labdara rēķina Emsis kopā ar sievu un vēl citiem cilvēkiem, tajā skaitā pašu Silenieku, 2006.gadā svinējis Ziemassvētkus Maldivu salās. Silenieks uzsver, ka sākotnējā portfelīša lietas izmeklēšanā nav bijis jautājumu par naudas avotu, bet tādi parādījušies aprīlī, kad Emsis deklarējis aizdevumu un izmeklētāji arī Sileniekam prasījuši, vai dolāri Emsim nākuši no Lemberga.

Ziņojumā norādīts, ka vēstniecība jau iepriekš no uzticama avota valdībā uzzinājusi, ka izmeklētāji pārbauda, vai Emsis nav saņēmis kukuļus no Ventspils mēra Aivara Lemberga un portfelīša dolāru lieta tiek aplūkota šādā aspektā. Vēstniecība secina, ka Emsis bijis ārkārtīgi neapdomīgs, pieņemot aizdevumus skaidrā naudā un citas dāvanas, kas var kļūt par pamatu apsūdzībām kukuļņemšanā.

Emsis Ir.lv sacīja, ka nav iepazinies ar “WikiLeaks” publiskoto, un apgalvoja, ka ceļojumu uz Maldivu salām pats apmaksājis. “Tādu stāstu es pirmoreiz dzirdu. Maldivās esmu bijis, tikai man neviens to neapmaksāja,” sacīja Emsis, norādot, ka ASV vēstniecība darbojoties kā “baumu birojs”.

Emsis arī joprojām atteicās atklāt cilvēku, kas viņam toreiz aizdeva 10 000 dolāru. “Kāpēc man būtu tas jāatklāj? Protams, ka es to neteikšu. Man jau pašam pietika nepatikšanu, kādēļ lai es tās sagādātu vēl kādam,” teica Emsis.

Savukārt Silenieks apgalvoja, ka nekad ar vēstniecības darbiniekiem par šo jautājumu neesot runājis, un aicināja par šo lietu “jautājumus uzdot [bijušajam ģenerālprokuroram Jānim] Maizītim”.

Emsis vadīja 9.Saeimu no 2006.gada novembra līdz 2007.gada septembrim, kad atkāpās no amata un nolika deputāta mandātu, “lai nemestu ēnu uz valsti”, jo Ģenerālprokuratūra bija sākusi kriminālprocesu pret Emsi par apzinātu nepatiesu liecību sniegšanu saistībā ar tā saukto “Ventspils amatpersonu”, iespējams, izdarītiem noziedzīgiem nodarījumiem. Šajā laikā arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs veica pārbaudi par Emša, iespējams, nelikumīgu 10 000 dolāru pieņemšanu.

 

Komentāri (15)

kkristaps 06.09.2011. 21.46

Jā, jā, Emsis nekādas stipendijas nav saņēmis, naudas čumudāniņu nav dzērumā pasējis, Maldivu salās atpūties uz sava rēķina. Viss ir tieši tā, kā saka Emsis un apliecina pastnieks Silenieks. Atminos, Emsis savulaik bļabināja kauit ko stipri nesakarīgu par kaut kādiem tīkliem, laikam būs sapinies …..

+18
0
Atbildēt

0

oskaar 07.09.2011. 02.22

Nu- WikiLeaks publikācijās, protams, ir iespējams sabāzt visdažādāko dezinformāciju, jo nekad neviens to atspēkot ne mēģinās, ne arī- ja ļoti gribētu- spēs.
Vienīgi kādam gan būtu jābūt WikiLeaks darbinieku štatam, lai sarakstītu vājprātīga apjoma dezinformāciju, kurā atrastos arī tīri izdomājumi pat par kaut kādiem tur latvju ierēdnīšiem!
Runa gan ir tikai par to, ka kāds ASV ierēdnis no Latvijas nosūtījis ziņojumu ar zināmo informāciju un SAVIEM UZSKATIEM par to, kas Latvijā notiek. 🙂 Kāds tur brīnums? Mani uzskati par šeit notiekošo daudz neatšķiras, bet ziņojumu sūtījušajam ASV ierēdnim noteikti ir daudz nopietnāka informācijas bāze nekā man. 🙂
Ļoti interesanti būtu ieraudzīt kaut kādu līdzīgu uz Krieviju plūstošas informācijas publiskojumu. Tur noteikti varētu ieraudzīt pavisam skaistas pērles.

+14
0
Atbildēt

1

    oskaar > oskaar 07.09.2011. 02.32

    Nu jā- protams var pieņemt, ka WikiLeaks darbojas kā kāda reklāmas aģentūra, un par atbilstošu samaksu pieņem pasūtījumus iekļaut publikācijās kaut kādas “pīles” no jebkura pasūtītāja. Šajā gadījumā- Emša, t.i. ZZS, politiskajiem pretiniekiem. Acīmredzot to apmaksā nelietis Soross. 🙂

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 07.09.2011. 06.34

Emsis ir pirmais Lembes iecieniitais valsts iereednis , jo Ventspili sakaartojot peec Lembes prasiibaam , šis viirs par naudu parakstiija visus minhauzenam nepieciešamos papiirus , kuri saistiiti ar vides aizsardziibu , ka Emsis stipri nodzeeraas ir tieši Lembes nopelns , Emsis bija kaa suns saimniekam , taadeeļ arii tika ar Lembes rokaam iecelts augstajos amatoa , jo šim tas vienmeer nesis labumu , liidz kļuva par stipendiju izneesaataaju un izdaliitaaju , jo Emsim kaa spiiķerim bija labi zinaami Lembes stipendiju saņeemeeji , faktiski tiesaajams liidz ar savu saimnieku, taapat kaa Nirnenbergaa ….

+10
0
Atbildēt

0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu