ES regula var traucēt maršruta taksometru biznesam • IR.lv

ES regula var traucēt maršruta taksometru biznesam

26
foto: Nora Krevneva, f64

Muižnieks: Iespējams tas būs viens no dabrības izbeigšanās iemesliem

Kā vēsta portāls Nozare.lv, no nākamā gada 1.janvāra maršruta taksometriem būs jāatrod veids kā pārvadāt atsevišķu kategoriju pasažierus bez maksas, precīzi tos uzskaitot un saņemot par to kompensāciju. 

ES regula neatbalsta komerciālu un kompensējamu pasažieru pārvadājumus vienos maršrutos. "Ja kāds vai kādi izlems, ka maršruta taksometri nedrīkst kursēt paralēli pamatmaršrutiem, tas būs viens no šīs maršruta taksometru darbības izbeigšanās iemesliem," sacīja AS “Rīgas Taksometru parks” valdes priekšsēdis Leopolds Muižnieks. 

Viņš stāsta, ka patlaban maršruta taksometri spēj konkurēt ar Rīgas Satiksmes transportu tamdēļ, ka spēj piedāvāt augstāku komfortu un pārvietošanās ātrumu. Tāpēc, ja taksomtri tiks sūtīti maršrutos, kas pasažieriem nav izdevīgi un ērti, to eksistence būs apdraudēta. 

Kā ziņots, patlaban ar Rīgas pašvaldību par pasažieru pārvadājumiem maršruta taksometros noslēgti līgumi ar astoņiem uzņēmumiem, kuriem kopā ir aptuveni 240 mikroautobusi. Šie uzņēmumi darbojas saskaņā ar komerciāliem principiem un apkalpo 37 autobusu maršrutus. Turklāt, jau ir apstiprināta maršruta taksometru pasažieru pārvadājumu nodošana pašvaldības SIA “Rīgas Satiksme”.

Konkrētas izmaiņas sabiedriskā transporta organizācijā tiks izstrādātas šī gada laikā. 

Komentāri (26)

lebronj2356 19.01.2011. 14.13

Man mikriņi dēļ šaurības, publikas u.c. faktoriem arī ne pārāk patīk. Bet ir jāsaprot skaidrs fakts – tie veiksmīgi konkurē ar RS un spiež uz leju cenas līdz ar to, iespējams jau tagad būtu kādi 80 sant. par biļeti uzskrūvēti, ja nejustu šo konkurenci un patērētājam tas nāk par labu, taču kā jau daudzās lietās un sfērās Latvijā monopolistu un oligopolistu lobiji cenšas vērst visu patērētājiem par sliktu….un vēl kas, daudzās vietās ir neizsakāmi ērtāk un ātrāk aizbraukt ar t.s. mikriņiem – pamēģiniet pagaidīt 22to autobusu pie spices, lai tiktu uz centru, ziemas salā…

+8
-2
Atbildēt

5

    lebronj2356 > lebronj2356 19.01.2011. 18.16

    Tas, ka RS braukā ”zaķīši” ir kontroles un attiecīgo ļaužu jautājums….bet pirms saki ko tādu pabraukā ar transportu no rītiem, ap 6-8 vakarā un tad gribētu redzēt reakciju. Arī pa dienām pārsvarā busi un viss pārējais ir pilns – kas tur tieši nerentabls ?! Arī mikriņi ir pilni no rīta…turklāt sabiedriskais kursē reti. Kur šeit ir zaudējumi?! grūti iztēloties, ja nu vienīgi e-talona mežonīgajā maksā, administrācijas algās un ”Rīgas acs” veidīgu kompāniju izveidē…tīrāka muldēšana !

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > lebronj2356 19.01.2011. 22.38

    to Krix
    Runa nav par zaķiem, bet par to, ka RS bez maksas pārvadā dažādu veidu invalīdus, ar atlaidēm (50%) skolēnus un studentus. Mikriņi neko tādu nedara – līdz ar to viņi var izdzīvot ar it kā zemo biļešu cenu – 45…50 santīmi.
    Par to, ka RS ir bardaks, tā ir cita runa, Tam pilnīgi piekrītu. Bet kopumā mikriņi nosmeļ krējumu, bet smagumu iznes RS

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    kdaljajev > lebronj2356 20.01.2011. 10.03

    Kļūda bija kad atdeva šo nišu firmām.Vajadzēja šo lietu organizēt RS.Tagad arī būtu lietderīgāk iepirkt jaunus mikroautobusus,nekā tērēt naudu Rīgas acs izveidei.Ar tiem jaunajiem tramvajiem arī pasteidzās.Vajadzīgs tāds tramvajs kurš izmaksā 1,5 milj ls.Ar tādu saimniekošanu nekad no parādiem ārā netiksim.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > lebronj2356 19.01.2011. 17.16

    Monopols nav laba lieta, bet mikriņi nosmeļ visu maksātspējīgo kontingentu, tāpēc sanāk, RS jāpārvadā liels skaits pasažieru, kas brauc bez maksas vai arī ar atlaidēm.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    jirgensone_ieva > lebronj2356 20.01.2011. 08.49

    Nerentabls ir Ļjoņa Bemhems :)))))))))))))))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Aldīna 19.01.2011. 12.28

Nu vienīgais mikrobi ir ātrāki – pārējais zem katras kritikas, gan komforts, gan apkalpošana – par nemaz estētiku nerunājot, no mikrobu izskata, tajā žļerkstošās muzikas vemt gribās!!!

+6
-1
Atbildēt

2

    ribens > Aldīna 19.01.2011. 13.02

    Kas vainas komfortam – sēdekļi mīksti un nav pārkārtots ražotāja sēdekļu izkārtojums, kā to darīja senāk, lai iegūtu vairāk vietu.
    Man sūdzības ir vienīgi par šoferu smēķēšanu, muzikālā gaume ir strīdīgs jautājums.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    anete_raugule > Aldīna 19.01.2011. 20.58

    Nu, par gaumi jau nestrīdas ;) Jumts ir, mūzika skan – tātad komforts :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

jirgensone_ieva 19.01.2011. 16.24

Var piekrist un var nepiekrist augstāk minētajiem viedokļiem. Ātrāk noteikti, bet vai drošāk? Biežāk, jā atsevišķos maršrutos noteikti kursē biežāk par citiem sab.transporta līdzekļiem, bet citos vispār nekursē. Par ērtību noteikti varētu pastrīdēties, kā nu kuram tās prasības, bet gara auguma cilvekiem noteikti nav komfortabli. Nu skaļa un kaitinoša mūzika un smēķēšana tā jau ir šoferu kultūra, jebšu nedomāšana par citiem…. Nu mikriņu soferis nebūt nav prestižākais šofera darbs šodien, attiecīgi varam tikai nojaust kāds kontingents tur strādā.
Bet es mazliet vēl no autovadītaja viedokļa gribētu pateikt, ka mani kaitina miroautobusu visatļautība, apstājos kur gribu, kad gribu, pārejos satiksmes dalībniekus ignorējot, lai gan noteikumos skaidri ir noteikts ka mikorautobusi pasažierus var izlaist un uzņemt tikai sab.transporta pieturvietās…

+4
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu