Izglītības kvalitātes pētījums uzrāda negatīvas tendences

  • Dita Krauze
  • 08.12.2010.
Lauris Vīksne, F64

Lauris Vīksne, F64

Kamēr sākumskolā bērnu zināšanām augsta kvalitāte, pamatskolā līmenis pazeminās

Latvijas pamatskolas beigu vecuma skolēnu prasmes lasīšanā un dabaszinātnēs būtiski neatšķiras no līmeņa pārējās Eiropas Savienības valstīs, tomēr vājākas par vidējo līmeni ir skolēnu zināšanas matemātikā, secināts jaunākajā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) veiktajā skolēnu sasniegumu pētījumā.

Igaunijas skolēnu rezultāti visās trijās kompetences sfērās ir augstāki, Lietuvas – zemāki kā Latvijas skolēnu rezultāti.

Latvijā ir relatīvi maz pamatskolēnu ar labiem un izciliem sasniegumiem lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs, un viņu skaits turpina samazināties. Tas var būtiski kavēt valsts izvirzīto mērķu sasniegšanu zinātnes, tehnoloģiju un citās jomās. Pētījumā secināts, ka šī iemesla dēļ jāpastiprina darbs ar izcilajiem skolēniem, vienlaikus turpinot pievērst uzmanību vājākajiem skolēniem, kuru Latvijā ir relatīvi mazāk kā vidēji OECD valstīs.

Jaunākajā žurnālā